Toon posts:

BIOS herkent Drive niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: Asrock K7S8X
Hdd1: Excelstor J360 60GB (pri master)
HDD2: Maxtor 60GB 7200gb (sec master)
+ cdrom (pri slave)

k
Probleem is dat ik me kabels los heb gemaakt van me hdd, vervolgens weer teruggezet, en nu heeft me bios problemen met het vinden van me drives.

Als ik de excelstor loskoppel, kan ie me andere drives wel vinden, maarja je raad et wel, op die excelstor staat me windows , en et meeste van me spul.

Excelstor 60GB, is weinig qua specs over te vinden, maar heeft de zelfde layout en jumper settings etc als de IBM Deskstar 60 (en ) 120GXP.

Jumpers staan goed, als ik me jumpers verander, gaat ie zeiken over incorrecte jumopers bij POST.
Ik heb me BIOS al geupgrade, en meerdere malen gereset, maar helpt niet.

Bij blijft bij de post hangen:
Auto-detecting pri...master. Press <F4> to abort.
vervolgens: not detected
en als je niks doet gaat ie zo verder met elke andere drive.
Als ik de schijf dus eraf haal, doen de anderen et wel.

Oja, en de bios blijft ook steeds ff hangen bij opstarten ervan, omdat hij de hdd settings probeert te detecten.

Ik kan de schijf er niet uit krijgen om aan deze pc te hangen. door de kolere schroefjes die erin zitten, duitse makelij, heb geen een schroevedraaier die past. |:(

Kheb al meerdere configuraties geprobeerd . De schijf in master op een ide1 EN op ide2, met en zonder cd-rom, als master en slave:/

:(

Verwijderd

Een andere IDE kabel al geprobeerd?

Overigens: memijn

Verwijderd

Topicstarter
yeah whatever, net geslaagd voor havo, ik ben beter in engels dan nederlands:P

Ja, ik heb em al aan de kabel gehangen waar de sec master aan hangt., zonder resultaat.
zoals ik zei: aan de kabel waaraan de pri master hangt, hangt ook een cdrom, die et wel doet als ik de excelstor loskoppel.

Ook al de hdd aan een andere voeding gehangen net.

Verwijderd

Topicstarter
Alle drives op cable select zetten werkt ook niet.
hij detecte eerst wel me prime slave (atapi cdrom), alles stond op cable select, maar na bios reset (batterijtje eruit,load default settings), krijg ik nog altijd:

Detecting Pri..Master. Press <F4> to abort.
En zo gaat ie alle 4 ide kanalen af.:/
steeds not detected.

Verwijderd

Topicstarter
aargh krijg et maar niet voor mekaar...

Et lullige is, dat et gewoon eerst werkte..:/

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:11
zou je schijf niet overleden kunnen zijn?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
1. koop passend gereedschap om die drive eruit te krijgen (is vast Torx).
2. hang de drive in een andere pc en kijk wat er gebeurt.

Trouwens, met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif editknopje kun je je eigen bericht bewerken....

[ Voor 37% gewijzigd door 0siris op 19-06-2004 14:41 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Mja idd, zit eigenlijk niks anders op nu.
Heb wel gegoogled op me probleem, en kon wat interessante dingen tegen (mensen met et zelfde probleem), maar geen oplossingen :/
Anyway, ik ga ff hdd eruit probere te slope, en dan gebruik ik et edit knopje wel ff ;)

edit:

k, krijg dat pokke ding er nog steeds niet uit, dus heb andere pc gepakt, en die er naast gezet, PSU en IDE erin, drive op sec master, en pri master allebei geprobeerd, andere drives er uit.

Geen succes, zelfde sjit.....drive kapoet dat is wat me dunkt.
IBM chip onder op dat ding is na 30 seconden niet meer langer dan 5 seconde aan te raken, anders brand je je fikken.
Et witte blokje waar ie met een kabeltje van de platter naar de printplaat gaat, ziet er ook een beetje bruinig uit. Iets teveel hitte denk ik.
Nouja, laatste keer dat ik hand in hand ga met excelstor en/of IBM.
HDD's zijn ongeveer et belangrijkste in een computer naar mijn mening, en als je dan als IBM zijnde voorschrijft ze niet langer dan 8 uur per dag mag gebruiken...........
En als je als excelstor zijnde dan niet adequate support geeft. (Zelfs geen manuals)....

Mwa.
2000 mp3's, shitload films, en veel data die ik liever niet verloren zag gaan. Backup van me muziek collectie helaas 2 weken terug nog verwijderd, andere backups heb ik gelukkig nog wel, maar goed flink balen :/

Heb niet eens zin om op me garantie beroep te gaan doen eigenlijk....Nog zo'n excelstor geval ....nee dank.

Vraag me toch af hoe ie ineens zo gigantsch veel hitte heeft kunne produceren, terwijl et al een halfjaar goed is gegaan.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump ^^ zie edit.
Pagina: 1