Pioneer DVD 116 : leest geen DVD

Pagina: 1
Acties:

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 22:16

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Aloha

ik heb een Pioneer DVD 116 (nieuwste firmware 1.09) die wilt het DVDtje dat bij het Linux blad zat niet lezen. (ik heb al een nieuwe gehaald bij de sigarenboer) maar die leestie ook niet. Mijn DVDcombo in mijn laptop wil hem gewoon overigens wel lezen zonder problemen maar mijn Pioneer DVD 116 in mijn PC dus NIET.
iemand bekend met dit probleem? of weet een oplossing?
thanx in advantage :)

( btw CDs leest mijn Pioneer DVD 116 overigens wel goed :S )

fat to da bone

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 21:32

Xof

En als je nou eens firmware 1.22 probeerd? :)

http://www.pioneerelectro...,,2076_4249_47221,00.html

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
haha lol ik was net op die site geweest en kon alleen die 1.09 als nieuwste vinden :? maar ok bedankt ik ga weer ff firmwaren :) hopelijk datie hem dan wel pakt (if not i'll be back) :) thanx m8 :9

fat to da bone

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
nou ik heb nu die 1.22 firmware (nu echte de nieuwste :P) maar nog steeds wil dit kreng van een Pioneer 116 DVD die verrekte DVD niet lezen :( ;( het mocht dus niet baten :( ;(
iemand nog suggesties?
alvast bedankt

(als ik DVD erin doe ziet hij de naam van de DVD wel, laat de inhoud niet zien, explorer(verkenner) hangt(reageert niet))

pls help _/-\o_

fat to da bone

• Xof

Xof

Ik denk dat het te maken heeft dat het een - lezer is en dus niet alles slikt :)
En die in je laptop zal wel een +/- zijn en daar zal het probleem zitten.

Als je nou die dvd ript en die via je laptop op je pc zet is het probleem toch ook opgelost? :)

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Xof schreef op 18 juni 2004 @ 23:12:
Ik denk dat het te maken heeft dat het een - lezer is en dus niet alles slikt :)
En die in je laptop zal wel een +/- zijn en daar zal het probleem zitten.

Als je nou die dvd ript en die via je laptop op je pc zet is het probleem toch ook opgelost? :)
dat over zetten is geen probleem :) maar ik d8/wil dat mn pioneer DVDs leest :)
enig idee hoe je kan checken of je DVD speler - of +/- is?
ik heb een prog DVD identifier maar die werkt niet echt lekker :? die ziet namelijk niks (ook op me laptop ziet dit programma nix, en die leest die DVD dus wel!)
any programm sugestions would be helpfull

""Ik denk dat het te maken heeft dat het een - lezer is en dus niet alles slikt""

hoe kan het dan datie wel de titel van de DVD laat zien (als schijfnaam) maar de inhoud niet? en slaat vervolgens Explorer vast? :?

[ Voor 14% gewijzigd door fatshark op 18-06-2004 23:29 ]

fat to da bone

• Xof

Xof

fatshark schreef op 18 juni 2004 @ 23:24:
[...]
""Ik denk dat het te maken heeft dat het een - lezer is en dus niet alles slikt""

hoe kan het dan datie wel de titel van de DVD laat zien (als schijfnaam) maar de inhoud niet? en slaat vervolgens Explorer vast? :?
hmm ja daar heb je gelijk in.. dus is het een ander probleem :s
Je hebt DMA ed. aanstaan? (als dat mogelijk is bij je dvd speler :) )

Ik heb ff zitten zoeken en je speler kan zowel + als - aan, dus dat is het probleem niet :D
Maarja zou sowieso niet moeten kunnen met een dvd die meegeleverd is bij een blad :)
Maar nero kan volgens mij toch info zien over de dvd speler? (dacht ik :) )

Verwijderd

Xof schreef op 19 juni 2004 @ 00:48:
[...]

hmm ja daar heb je gelijk in.. dus is het een ander probleem :s
Je hebt DMA ed. aanstaan? (als dat mogelijk is bij je dvd speler :) )

Ik heb ff zitten zoeken en je speler kan zowel + als - aan, dus dat is het probleem niet :D
Maarja zou sowieso niet moeten kunnen met een dvd die meegeleverd is bij een blad :)
Maar nero kan volgens mij toch info zien over de dvd speler? (dacht ik :) )
Deze speler kan enkel DVD-R(W) lezen en geen DVD+R(W), heb dit hier eens gechecked met zo een progje en ook uitgetest met een dvd.

Brengt de nieuwe firmware DVD+R(W) support?

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 09:59:
[...]

Deze speler kan enkel DVD-R(W) lezen en geen DVD+R(W), heb dit hier eens gechecked met zo een progje en ook uitgetest met een dvd.

Brengt de nieuwe firmware DVD+R(W) support?
In de handleiding/specifications staat niets over DVD+R vermeld
Heb ook gezocht wat de nieuwste firmware "doet" maar dat is nergens terug te vinden 8)7 op de site/bij geslote txt bestand

DVD van een computerblad moetie toch lezen? (of kan die + zijn :? )
En als het + is waarom leest/herkend hij dan wel de titel/naam van het DVDtje maar kan hij de inhoud niet laten zien?

Overigens krijg ik de DVD speler niet op DMA mode ook al selecteer ik dat hij DMA mode moet gebruiken indien besckikbaar ook zet ik in de bios DMA op 5 en PIO op 0 (heb ook de laatste 4-in-1 drivers) toch blijft hij PIO mode gebruiken (volgens windows, secundaite IDE controller)

(bij DVD speler eigenschappen (bij apparaatbeheer) heb ik nog geen actieve regio maar dit heeft er toch niks mee te maken,dit heeft toch alleen met DVD films te maken?)

thanx

[ Voor 15% gewijzigd door fatshark op 19-06-2004 11:36 ]

fat to da bone

Pagina: 1