Toon posts:

SMC2531W-B support in linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer me nieuwe wireless pcmcia card van SMC ondersteund te krijgen onder linux, DEBIAN 3.0, om precies te zijn.

Maar ik vindt alleen het volgende in de syslog:

cardmgr [207]: productinfo: "SMC","SMC2531W-B EliteConnect Wireless adapter","", ""

Cardmgr [207]: manfid: 0xd601, 0x0010 function: 6 (network)

Maar krijg de kaart niet aan de praat met ifconfig...

iemand een idee?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 09:30

Blaasvis

Cidora \o/

ifconfig -a
geeft een eth* dev aan ?
anders moet je de device string hebben en die toevoegen aan je pcmcia config, en daarmee aan geven welke module die ie moet ladne.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dus niet welke module ik moet hebben. SMC geeft op hun website geen support voor deze wireless card...

dus ik vraag me af of die er uberhaupt is...maar ik ben niet kundig genoeg om dat uit te zoeken...dus vandaar me vraag...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Dat is zonder chipset info niet te zeggen. 11 Mbps is vaak wel goed ondersteund, 22 Mbps al minder, en 54 is een ramp.

Indien het een cardbus kaart is kun je met lspci uitvinden wat het PCI ID van de kaart is, en aan de hand van die info kun je opzoeken welke chipset het is. In commando's :

code:
1
2
3
4
5
kaart eruit
lspci -n -v > pci.1
kaart erin
lspci -n -v > pci.2
diff -u pci.1 pci.2

Indien de uitvoer leeg is (en de bestande hetzelfde), dan is het geen cardbus, en is de kans groot dat het een orinoco / prism kaart is. Is het wel een cardbus kaart, en moet je op zoek gaan naar drivers.