Toon posts:

[HPLJ3380] Scannen Parallel op Windows NT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het bedrijf waar ik werk wordt gewerkt met Windows NT. Een van de werknemers heeft zich een All-in-one hp laserjet 3380 aangeschaft. De werking van het apparaat is perfect. Kopieren, printen en faxen is geen probleem.

Alleen de optie om te scannen wilt niet werken onder NT. De all-in-one is aangesloten op de lpt1. Hp heeft een hpcdrom en een readiris(scan programma) erbij gedaan. Het installeren van readiris gaat naar behoren. Maar bij het uitvoeren van de executable van de hp cd komt een melding "voeg uw printer toe met behulp van het printermenu in het configuratischerm" of iets dergelijks. Voor de scanner wordt dus ook niks geinstalleerd.

In readIris is een optie om te kiezen voor het aangesloten apparaat. Het programma heeft het apparaat wel in zijn lijst van twaindrivers staan. Maar geeft een foutmelding dat deze niet te bereiken is.

Hoe krijg ik deze scanner nou wel werkend?

[edit] Upgraden naar een ander OS is geen optie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 19:11 ]

• peter007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08-2023
haal de nieuwste drivers van de hp site af. en probeer het opnieuw.

wees er zeker van dat je NT drivers hebt. schakel het apparaat ook in tijdens het intallen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier niet om de printerdrivers, die zijn goed. Hp biedt op zijn site alleen de optie om een cd aan te schaffen. Maar deze heb ik reeds in mijn bezit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat in het BIOS wel ECP / EPP ingesteld? wil ook nog wel eens helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal volgende week eens kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, t ging dus gewoon Niet!. De leverancier beweerde eerst van wel, maar na contact opgenomen te hebben met HP bleek dat geen enkel HP all-in-one systeem werkt onder NT. De leverancier stelt voor een canon te kopen :r
Pagina: 1