Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Automatisch "Safely Remove Hardware"*

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Ik heb net een ipod mini dock voor men ipod gekocht. Elke keer als ik men ipod mini in de dock zet word ie opgeladen en 'aangekoppeld' in windows.
Ik zou alleen willen dat windows men ipod mini automatisch naar 5 min ontkoppeld. Soms als ik te snel weg moet, vergeet ik namelijk nog wel eens het ding te ontkoppelen in windows :)

Dus is er misschien software voor die automatisch hardware ontkoppeld ?

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:03
In principe is het volgens mij niet zo'n probleem als je de Ipod zomaar weg trekt. Windows zou erover kunnen gaan zeuren, maar ik vind het een beetje onzin
Net als met een USB-stick. Moet je eerst uitschakelen en dan pas kan je het appartaat ontkoppelen, maar als ie niet meer aan het schrijven/lezen is kan je toch gewoon ontkoppelen, dat is toch het hele idee van USB devices.

• enzoronald
mjah..nou nogal slechte ervaring met usbstick gehad..vandaar. Was niet aan het lezen/schrijven (2323% zeker van niet) en ik trok em eruit. En alles was weg. Gedeeltelijk nog terug kunnen halen met recovery programma's,maar was wel even kut.

Moet toch wel een oplossing voor zijn ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan 'DevCon' het niet? Zie: http://support.microsoft.com/?kbid=311272

Welk OS heb je het hier over? Dit hoort in je topic titel enzo te staan - zie daarover ook de Windows Operating Systems Policy :)

• enzoronald
Het gaat hier om Windows XP trouwens. Denk niet dat Devcon doet wat ik wil.
Ik wil gewoon dat bijvoorbeeld na 5 min nadat ik men ipod in de dock heb gezet, dat ie zich automatisch ontkoppeld.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Windows XP heeft een optie "snel" ontkoppelen oid :) * Illegal_Alien zoekt het ff op..

Hmm, kan het niet zo gauw vinden, maar het staat ergens in dat ontkoppelvenstertje :)

[ Voor 40% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-06-2004 20:53 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit.
Waarom denk je niet dat 'DevCon' het kan? Je kan dat programma toch scripten bv?

• enzoronald
elevator schreef op 18 juni 2004 @ 23:23:
Kleine titel edit.
Waarom denk je niet dat 'DevCon' het kan? Je kan dat programma toch scripten bv?
hmm had juist gelezen dat je dan alsnog dat script moet opstarten ? Dan kan ik net zo goed hardware ontkoppelen klikken :)
Als iemand een juist devcon 'script' heeft..hoor ik het graag.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
enzoronald schreef op 19 juni 2004 @ 01:34:[...]hmm had juist gelezen dat je dan alsnog dat script moet opstarten ? Dan kan ik net zo goed hardware ontkoppelen klikken :)
Als iemand een juist devcon 'script' heeft..hoor ik het graag.
Gewoon met de taakplanner iedere 5 min dat script laten lopen?

• Dekaasboer
  • Laatst online: 12:18
??, ik trek bij mij ook altijd de kabel uit men camera als ik ermee klaar ben.

Die wordt ook als verwisselbare schijf gezien, maar ik heb nergens problemen mee??

http://axrotterdam.blogspot.nl

• enzoronald
Het is meestal niet echt bevordelijk voor de levensduur van je apparaat :)
Windows moet namelijk dat ding echt ontkoppelen,etc om er zeker van te zijn dat het goed gaat. Meestal gaat het goed, maar het kan ook wel fout gaan :)

Verwijderd

ik zit hier met hetzelfde probleem met de backupserver waar elke dag een nieuwe externe usb schijf aan komt te hangen.

op de server inloggen -> hardware ontkoppelen -> dan harde schijf los -> nieuwe eraan -> uitloggen.

en dat elke dag opnieuw, ben ook opzoek naar een script die dat automatisch doet.

als er ook maar iemand een script heeft die alleen maar hardware zelf ontkoppelt zou diegene hem aub willen delen?? dan is ie daarna met taakplanner wel elke dag uit te voeren op een bepaald tijdstip.

bij voorbaat dank.

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 12:04
Trek USB apparaten en PCMCIA kaarten zonder pardon uit mijn pc/laptop. Nog nooit problemen mee gehad, maar ik denk dat ik het voortaan maar even uitschakel.

Verwijderd

Ben het met Jozzy eens, moet werken hadden wij hier ook....

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 14:59 ]

Verwijderd

2 Soepstengel:

t werkt en gaat 100 x goed, maar het hoeft maar 1x mis te gaan.

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 15:24
Heeft iemand hier ooit nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben ook opzoek naar een script dat automatisch (op tijd?) externe hdd's loskoppelt. Dit omdat ik elke dag zelf naar een machine toe moet lopen om het te doen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar waarom haal je dan een topic van vier jaar oud omhoog?
Beetje onzinnig als je bedenkt dat je met een scheduled task al prima op gezette tijden (schedule) een taak/script (task) kan uitvoeren..

Probeer liever voordat je zoiets doet de mogelijkheden om iets automatisch te doen via de Help of met Google op te zoeken :)

Kom je dan ergens niet uit, dan willen we je best wel helpen - maar antwoorden op een zilveren dienblaadje presenteren doen we liever niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.