Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knightrider looplicht als power led

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van Lone gunman zijn Howto ben ik op het idee gekomen om mijn power led te vervangen door een knightrider looplicht met blauwe leds. Ik wil dit gewoon met een molex aansluiten en verder niet serieel ofzow, immers ik hoef hem niet te programmeren ofzow. Als hij looplicht met afterburn kan dan vind ik het goed.

Dus zoals in die howto staat (dat filmpje) en dan gewoon met een molex.

Is dit mogelijk, zo ja hoe en met wat voor componenten?

Ik ben n00b in electro, ben me er wel in aan het verdiepen maar dit zou ik dus niet weten....

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

lol, ik heb die voor me legocase gewoon kant en klaar bij een brommerzaak gehaald :P

blauwe jah , en rode hebben ze ook

[ Voor 19% gewijzigd door Rebels op 18-06-2004 18:25 ]

Verwijderd

misschien denk ik te simpel maar zodra je powerled aan is heb je ook spanning op de molexstekkers. Hij gaat dus al vanzelf aan als je je pc aandoet en weer uit als je je pc uitdoet :P

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Behalve als je je pc in stand-by gooit, bij sommige pc's gaat dan alles uit en blijft de power led knipperen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij moet niet aan,
het moet een looplicht worden MET afterburn.

Maar ik denk dat ik met die belgische site wel wat kan, mijn dank daarvoor _/-\o_

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Ik neem aan dat je met afterburn bedoelt dat de ledjes langzaam uitfaden? Dat je als het ware een streep krijgt die beweegt?

Onze grote vriend Exter heeft daar een mooi schema van:
http://members.home.nl/lodio/knightrider.htm

Als je wilt solderen kun je dan je hart ophalen ;)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 18:29:
misschien denk ik te simpel maar zodra je powerled aan is heb je ook spanning op de molexstekkers. Hij gaat dus al vanzelf aan als je je pc aandoet en weer uit als je je pc uitdoet :P
Zou het veel makkelijker worden dan als ik hem gewoon op molexen aansluit? Dat maakt mij namelijk ook niets uit (dat knipperen op standby is toch niet mooi)

Verwijderd

Gewoon het schema van Exter gebruiken en via de molex van juiste spanning voorzien.

De moboheader kun je waarschijnlijk toch niet gebruiken vanwege de voorschakelweerstand die op het moederbord zit.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

als je hem maakt moet je voor de standalone versie gaan, deze kan je gewoon aansluiten op de molex. bij mij blijft er spanning op de molexen staan, mijn fans blijven draaien. als je hem alleen wilt laten werken als je pc echt aan staat, en dus niet op standby, moet je dat even aan exter vragen. die weet daar vast wel iets op

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:35

MBV

Daar weet 'zelfs' ik wel wat op: gewoon een relais dat je op dat ding voor je powerled aansluit. aan: verbinding met molex, uit: geen verbinding. sim-pel
Pagina: 1