plotter op netwerk (freesco)

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snack Clip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik wil graag het volgende: een plotter aansluiten op mijn netwerk met als server freesco die de ip-adressen uitdeelt.
Daar zit dus het probleem, want de plotter heeft een ip-adres nodig maar zal dus elke keer als deze aangezet wordt een ander ip-adres krijgen.
Het is dus nodig om via een het MAC-adres een vast ip-adres te geven, dit heb ik gedaan in dhcpd.conf via de volgende regel voor een static lease:

host calcomp {
hardware ethernet 00:40:c8:04:46:74;
fixed-address 192.168.0.10;
}

wanneer ik nu wil pingen of via telnet de plotter wil bereiken lukt dit niet.
Wat doe ik fout of wat doe ik niet?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

DHCP Server opnieuw opgestart?

• Snack Clip
ja dat heb ik gedaan, ik had alleen eerst zonder die static lease de plotter aangesloten en op de printerserver gaf het ledje aan dat hij een ip-adres heeft gekregen.(niet wetende welke ip-adres)
Nu ik die static lease heb ingevoerd geeft het ledje aan dat hij geen ip-adres heeft ontvangen.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23

Bleh!

:)

Opzich is het stuk goed. Maar hoe ziet de rest van de conf eruit dan?

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarschijnlijk moet je op die plotter ook een vast IP instellen...lijkt me wel zo logisch. Moet ergens in het menu van die plotter zitten...kijk ff in de handleiding, zal er vast wel in staan. ook wel handig als je hier het merk en type van die plotter ff dropt...dat analyseert wat makkelijker.
Overigens: als de ploter een IP-adres toegewezen krijgt, moet het imho voldoende zijn om er een DNS langs te draaien, zodat je de plotter toch op naam kunt benaderen. Zou je als laatste redmiddel kunnen zien, maar ik kan me niet voorstellen dat je die plotter geen vast IP kunt meegeven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bleh!

Bleh!

Als de DHCP altijd hetzelfde adres toewijst aan de plotter hoef je de plotter dus echt niet in te stellen op vast!
Mijn laserjet 2200 wordt op dezelfde manier bedient.

[ Voor 19% gewijzigd door Bleh! op 18-06-2004 18:03 ]

Verwijderd

Ik zou haast zeggen dat het MAC adres dat je in je dhcpd.conf gebruikt niet overeenkomt met het MAC-adres van de netwerkaart van de plotter, maar ja, dat ligt waarschijnlijk nèt iets te veel voor de hand...

• Snack Clip
Ja alleen nu heb ik ff die regel van static lease weggehaald en nu pikt hij geen ip-adres meer op, maar in mijn log staat hij er wel tussen:

lease 192.168.0.115 {
starts 5 2004/06/11 20:14:20;
ends 5 2004/06/11 21:14:20;
hardware ethernet 00:40:c8:04:46:74;
client-hostname "FP044674";

ff over de plotter zelf het is een calcomp techjet 5536, deze heeft zelf geen printerserver in zich meer heeft een optionele digi fastport 3400 printer server op de lpt-poort. Ik kan dus niet via een menu op de plotter een ip-adres invoeren.

• Bleh!

Bleh!

Heb je andere hosts ook een vast ip gegeven? Zo ja werken die wel?

• Snack Clip
Dat laatste stukje informatie was een beetje misleidend, want die lease die ik geplaatst had was op het moment dat ik mijn freescobak gewoon als dhcp had ingesteld zonder static lease dus.
Maar met alleen dhcp (zonder static lease) wil het dus blijkbaar niet meer lukken erg vaag allemaal (mijn verhaal nu ook misschien :? )

Maar ik begrijp dat bleh het dus ook gewoon zonder static lease weet te bereiken, moet ik dan evengoed nog iets instellen, doe ik iets verkeerd of kan dat alleen bij bepaalde printerservers.

En heeft er iemand (goede) ervaringen met een Digi FastPort 3400 printerserver??
Pagina: 1