USB-Hubje en het doorgeven van Stroom!

Pagina: 1
Acties:

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Topicstarter
Ik heb een "probleem" en ik was benieuwd of er iemand is die er meer vanaf weet!

Op het Forum onder "Gadget Talk" staat het onderwerp "De Creative Muvo Slim", deze gaat zoals het onderwerp al aangeeft dus over een mp3-speler van Creative.

De Muvo Slim heeft een accu en die accu wordt opgeladen via de USB-kabel. Nu is er iemand zo slim geweest, om zich af te vragen of die accu ook zou worden opgeladen als je een USB-hub hebt en die alleen maar van stroom voorziet en hier dan je mp3speler aansluit. Ik heb dit geprobeerd en bij mij werkt die niet. Mij Muvo Slim gaf wel aan, dat hij aangesloten was op het "stroom", maar hij ging niet opladen.

Mij vraag is nu. Geven de USB-Hub alleen maar stroom door als deze zijn aangesloten op een computer. Dit was namelijk niet de bedoeling. Het zou namelijk handig zijn als er een HUB is die wel stroom doorgeeft, als hij niet is aangesloten op een computer, want dan zou je je mp3-speler bv. ook op je vakantie kunnen sluiten. Dit was namelijk wel een handig idee vind ik, omdat er steeds meer apparaten komen die opgeladen worden via een USB snoertje.

Ik weet het is een beetje wazig verhaal, maar als iemand hier meer van weet of al een oplossing heeft. Zet het dan op het Forum!

Wouter

Verwijderd

Of je hub de voeding doorgeeft kun je eenvoudig zelf meten: de buitenste 2 pinnen zijn voor de voeding. Hier wordt gewoon de +5V/ground doorgegeven ook al zitten de datapinnen niet aangesloten (een of ander wazig minihubje).

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Topicstarter
Oke Euss, in ieder geval bedankt. Wel stom van me, want nu ik er bij nadenk, dat staat ook in bijna elk moederbordboekje. Het is gewoon een standaard specificatie van een USB poortje.

Wouter