Gister Debian geinstalleerd na wat ervaring opgedaan te hebben met redhat/mandrake en knoppix dus toch maar eens debian proberen.
Na cd 1 gedownload te hebben em geisntalleerd en vervolgende met aptget alles geupdate, alle packages die ie zag geinstalleerd.
Heb onder root startx geprobeerd na XF86Config natuurlijk, zonder resultaat;
krijg een fout melding. Het zal een klein foutje zijn wat ik vast over het hoofd zie.
Heb wat in de GoT search gezocht maar de meeste mensen willen juist X niet opstarten ipv. wel
De XF86Config file is duidelijk naar de /etc/x11 geschreven, heb gekeken of ik em kon renamen met rename xf86config x ;
bareword "xf86config" not allowed while "strict subs"in use at (Eval 1) line 1.
Zie ik iets over het hoofd ofso of mis ik bepaalde packages?
Bedankt.
Na cd 1 gedownload te hebben em geisntalleerd en vervolgende met aptget alles geupdate, alle packages die ie zag geinstalleerd.
Heb onder root startx geprobeerd na XF86Config natuurlijk, zonder resultaat;
krijg een fout melding. Het zal een klein foutje zijn wat ik vast over het hoofd zie.
Heb wat in de GoT search gezocht maar de meeste mensen willen juist X niet opstarten ipv. wel
code:
1
2
3
4
5
| X: Unable to open wrapper config file /etc/x11/xwrapper.config X: Cannot stat /etc/x11/x (no such file or dir.), aborting. Giving up xinit: Connection refused (errno 111): Unable to connect to X server xinit: Nu such process (errno 3): Server error. |
De XF86Config file is duidelijk naar de /etc/x11 geschreven, heb gekeken of ik em kon renamen met rename xf86config x ;
bareword "xf86config" not allowed while "strict subs"in use at (Eval 1) line 1.
Zie ik iets over het hoofd ofso of mis ik bepaalde packages?
Bedankt.