Toon posts:

netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een PIII met Win ME en een PIV met XP Home in een netwerk aangesloten op een multipcmodem van Alcatel. Dit netwerkje werkt zowel qua ICS als LAN. Op het delen van de printer na. Die printer is aangesloten op de PIII met Win ME. Deze printer is echter vanuit de PIV niet te benaderen (hij kan wel gewoon printen vanuit de PIII). Bestands- en printerdeling staat aan. Een melding geeft aan dat de printer niet zou werken om de printerdriver niet goed is. Het gaat hier om een HP Deskjet 3650. Hij moet waarschijnlijk een nieuwe driver downloaden van het internet. Maar een XP driver zou weleens niet willen werken met een ME driver.
Voor de computer die de printer deelt is het mogelijk drivers bij te plaatsen voor andere computers die andere besturingssystemen hebben. Ook daarvoor is een wizard. Het probleem is echter dat hij de driver van het internet heeft gehaald en dat die in extractorvorm op de pc aanwezig is. De wizard "drivers toevoegen" vraagt echter om een inf bestand dat alleen toegankelijk is wanneer de extractie al heeft plaatsgevonden. Als hij een originele printerdriver cd-rom zou hebben dan is dit makkelijk omdat daarop de driver al zou zijn geëxtraheerd en dus het inf bestand bereikbaar is. Wat kan ik hieraan doen?

sgrav000

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zorgen dat je aan een driver komt die je wel gewoon kunt uitpakken en aldoende dus die extra driverswizard kan runnen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

misschien begrijp ik je niet goed, maar: je kunt toch gewoon eerst die drivers dowwnloaden, dan de exe starten en de files extraheren in een directory die te benaderen is vanaf de pc waar je de additional drivers wilt installeren?
en dan dus de wizard starten?
:?

Verwijderd

^^ Gewoon extracten en die inf opgeven.

En daarnaast: als jouw Windows XP-computer XP-drivers heeft kan-ie ook gewoon printen op een computer met ME. Het hoeft namelijk maar één keer door een driver heen.

Dit topic is gesloten.