Athlon gefried???????

Pagina: 1
Acties:

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:35
Toen ik net mijn TB 850 probeerde te booten, klonken er een aantal piepjes die niet in het Asus A7V boekje staan, maar vrij onheilspellend klinken.
Ik heb mijn case geopend, de koeling verwijderd, waarna bleek dat er condens boven de core zat en dat er stukjes naast de core pleite waren (de core is echter niet kapot).
Na de processor verwijderd te hebben, klinken dezelfde piepjes (wat dus aan zou kunnen duiden dat de proc naar de kloten is :'()
Kan iemand dit bevestigen (of valt het mee en zou het ergens anders aan kunnen liggen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
piepjes liggen meestal aan:
-geheugen
-videokaart

ff aandrukken van videokaart kan helpen
dimm ff in ander slotje proberen

anders kan je een andere proc proberen, als ie het dan doet weet je waar het aan ligt.

• GmR
vid kaart ligt het niet aan, is nix aan veranderd en zit nopg goed.
geheugen ook niet,. hebbik al in een andere slot gedaan, hielp niet
ook heb ik de jumpers weer op jumperfree gezet (daarvoor had ik alles staan op 100MHZ FSB, multiplier van 8,5 en voltage van 1,825/1.85, omdat ik em later nog wilde overklokken)
het is (of was? :'() btw een T-Bird 850, dus hij was niet te hoog geklokt

edit:

en ik zal ook ff de piepjes omschrijven:
het izjn 2 lange piepjes die oneindig door gaan, de 2e is net iets hoger als de eerste.
-

Verwijderd

Hey mensen help deze jongen es!!!

'k ben al een uurtje bezig met em te helpen, maar we komen er niet uit :'(

Verwijderd

Probeer je cpu 's in een ander mobo, zou ik zeggen (kunnen mensen dat zelf niet bedenken :?)

Met dat stukje wat van je core af is, is je garantie ook afgelopen (of een moet een enorm groot lulverhaal ophangen bij een of ander dom blondje >:))

Die piepjes ken ik zelf niet, maar als je asusu/award meelt kunnen ze je daar wel meer over vertellen...

Succes!

Verwijderd

zei je nou echt dat je je geheugen in een ander slot had gedaan???
zorry hoor maareuh volgens mij moet je je geheugen toch echt in slot 0 hebben (tenminste als je maar 1 bankie hebt) of loop ik alweer enorm achter in de tijd?

Verwijderd

't probleem is nu bekend... de core is teveel beschadigd, daardoor krijg je die piepjes.... (gehoord van iemand met hetzelfde probleem....)

dus hij zal nou een nieuwe proc. moeten gaan kopen :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 22:01 schreef Fallen_angel het volgende:
zei je nou echt dat je je geheugen in een ander slot had gedaan???
zorry hoor maareuh volgens mij moet je je geheugen toch echt in slot 0 hebben (tenminste als je maar 1 bankie hebt) of loop ik alweer enorm achter in de tijd?
Ja >:)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gooi alles eruit, behlave je videokaart.

Blijft ' iedan nog piepen dan probeer je een ander videokaart, piept ' ie dan nog steed, dan is je CPU stuk.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
hey grandmaster wat voor een cooler had je een golden orb ofzo?
Die kunnen namelijk je cpu beschadigen maar dat was al bekent maar voor het geval zeg ik het maar ff.

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• GmR
nope, Xpress geen orb of orb-clone, maar een andere spire cooler, de MAnogwa (geen orb-clone, maar koelt wel lekker zolang de proc ut doet)
Pagina: 1