[IrDa]ICS Windows XP -> Windows 98

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 13:45
Ik heb hier een laptop staan (Win98) zonder NIC |:(.
Dat ding is dus opnieuw geïnstalleerd, en ik moet dus op één of andere manier internet op dit zien te krijgen (oa. om Windows update te draaien, patches te leechen etc etc.). Deze laptop heeft wel infrarood om één of andere reden...

Nu heb ik hier dus nog een laptop staan (Toshiba Satellite Pro 2100 met Windows XP) ook met infrarood, en nu leek het mij een idee om mn internet verbinding te sharen vanuit mn Windows XP laptop naar de Win98 laptop. Alleen ik kom er 'niet' uit.

Na wat googlen kom ik erachter dat ik onder Win98 via "Directe Kabelverbinding" mn infrarood COM/LPT poorten moet gebruiken en deze moet installen als guest.
Onder Windows XP heb ik een nieuwe (advanced) verbinding gemaakt, "Connect directly to another computer", deze als Host ingesteld op mn Infrarood poortje.

Beide PC's zien elkaar prima (ik kan wel files transferren via normaal infrarood), maar ik krijg met geen mogelijk die internet verbinding gedeeld. Als ik onder 98 via "Directe kabelverbinding" verbinding probeer te maken met mn infrarood COM-poort dan geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe, ik kan heel weinig informatie vinden over internetsharing van een XP bak naar een 98 via infrarood. Ik kan alleen pure-98 en pure-XP vinden, maar om één of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om ze met elkaar te laten babbelen.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00

killercow

eth0

Waarschijnlijk lukt het je niet omdat je geen tcp/ip netwerk over dat infrarode verbindingkje hebt.

Je zou eventueel wel een tcp/ip tunnel kunnen maken denk ik, maar of dat ook echt met windows zo wil lukken , denk het niet.

Wat mischien makkelijker is, is even een pcmcia nic erin stoppen en dan direct een netwerk te bouwen, ook zou je eventueel de hdd eruit kunnen trekken en via een 2.5" -> 3.5" convertor (die ik wel heb liggen voor je) de hdd in een normale pc kunnen duwen.

openkat.nl al gezien?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 13:45
killercow schreef op 18 juni 2004 @ 16:45:
Waarschijnlijk lukt het je niet omdat je geen tcp/ip netwerk over dat infrarode verbindingkje hebt.

Je zou eventueel wel een tcp/ip tunnel kunnen maken denk ik, maar of dat ook echt met windows zo wil lukken , denk het niet.

Wat mischien makkelijker is, is even een pcmcia nic erin stoppen en dan direct een netwerk te bouwen, ook zou je eventueel de hdd eruit kunnen trekken en via een 2.5" -> 3.5" convertor (die ik wel heb liggen voor je) de hdd in een normale pc kunnen duwen.
PCMCIA NICje heb ik hier wel liggen....maar als ik de kabel erin douw (in de PCMCIA kaart, het verloopstukje dus). Loopt Win98 vast, haal ik er weer uit doet ie het 'prima'.

HD uithaalmethode is een mogelijkheid....maar ik wil eerst kijken of ik dit aan de gang kan krijgen. TCP/IP heeft ie trouwens wel, volgens die tut van 98 pakt ie namelijk de TCP/IP van zn externe toegangsadapter oid.

Het 'is' mogelijk tussen 98-98, en tussen XP-XP, maar ik heb alleen geen clue of het mogelijk is tussen 98-XP...