Toon posts:

[FTP] Wel op lan maar niet via iNet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey there,
Ik heb probleempje met me FTP server upgooien en zit als volgt,
Kzit op netwerk achter het internet en op de computer waar het internet draait heb ik de porten 20 en 21 naar mij IP gemapped .. (allebei de computers windows XP trouwens) maar op 1 of andere manier wilt het niet werken.

Ik heb serv-U en Bulletproof geprobeerd maar ik krijg allebei de FTP servers alleen werkend op het lan maar niet via het internet IP.
Als ik via internet IP op FTP probeer te komen krijg ik :
Connecting to 80.126.6*.***
Connected to 80.126.6*.*** -> IP=80.126.6*.*** PORT=21
Connection failed (Connection lost)
Ik heb het een keer werkend gehad maar het wilt nu allemaal niet lukken. Heb al van alles geprobeerd van wat ik op google en op GoT kon vinden maar niets wilde werken.

Ér staat norton internet security op de server computer maar ook als ik die uit zet wilt de FTP het niet doen.

Alvast bedankt voor de hulp. ;) _/-\o_

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Doe eens een portscan op je eigen ipadres en kijk of je port 21 dan nog dicht zit, zo ja dan blokkeert je isp port 21, waardoor je op die port geen ftp kan draaien.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet je ook zeker dat die 'internet-pc' het enige punt is waar een port geforward moet worden?
Je bent niet echt heel duidelijk/uitgebreid over je opstelling.

En test je het benaderen van je publieke ip van binnen- of buitenaf?

{signature}

• shriekin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-03 21:12

shriekin

lalalala geld

IS het niet zo dat er ook nog een router tussen het internet en je "internet pc" zit? Want dan moet ook daarin in worden gesteld waar naar hij moet forwarden?
En je bent idd niet zo heel erg duidelijk qua indeling van je netwerk bv.

ik weet niet wat ik beleef,... ik weeff {Bert Visscher}

Verwijderd

Topicstarter
Turkish: Sygate portscan gedaan en die zegt dat ze gewoon open staan.

Voutloos: de usb-modem zit direct op die computer dus er hoeft niets ingesteld te worden op een router ect. en ik heb het getest van binnenaf en van buitenaf en geen van beide doen het.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik had hetzelfde probleem met Serv-U.
Het probleem is dat je een soort loopback krijgt op de een of andere manier.
Bij mij doet ie het in het netwerk niet, maar vanaf ergens anders wel>

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Indeling van het internet:

PC wara het internet via een USB modem op zit

\/

Hub

\/

Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen zinloos topic kheb gewoon de verkeerde persoon gevraagt om FTP van buitenaf te testen.. grrr..
Tis zoals jealma al zegt een soort loopback .. enig idee of dat eruit te halen is of is dat niet mogelijk?

• shriekin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-03 21:12

shriekin

lalalala geld

wanneer iemand van buitenaf je ftp probeert te bereiken werkt het waarschijnlijk wel want dan is er geen "loopback"

ik weet niet wat ik beleef,... ik weeff {Bert Visscher}

Verwijderd

Topicstarter
wanneer iemand van buitenaf je ftp probeert te bereiken werkt het waarschijnlijk wel want dan is er geen "loopback"
klopt.. ik had alleen aan de verkeerde persoon gevraagt om het te testen .. dus die zat nogal vaag te klooien ofzo agz ik het toch nog een keer wilde uitproberen en het ff aan iemand anders vroeg en die kon zonder problemen in 1x inloggen ..

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Als je zo'n alcatel "gratis bij abonnement" modem hebt, dan blokkeert die misschien standaard die poorten. Ik weet het niet zeker, maar daar zou je naar kunnen googlen.

Verwijderd

Simpel op te lossen....
Bij 'Help' van Serv-U even kijken wat je Lokale IP is....Serv-U naar dat IP adres laten 'luisteren'. Dan bij Advanced ingeven dat je voor 'Passive FTP' kiest en daar vul je het IP adres in van je (x)DSL aansluiting..
Uiteraard poort 20 en 21 open zetten in je modem/router/PC's die moeten communiceren.

Verder kun je zelf je setting controleren bij www.grc.com 'Link Shields-Up'

Heb m'n eigen server ook zo....Wireless op een kratje op zolder...
Pagina: 1