Toon posts:

[text editer] opzoek naar editer welke code in kleur kan wee

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben opzoek naar een een text editer welke code van verschillende programmeer talen in verschillende kleuren kan weergegevn. MAW als ie "////bnbnbn" ziet dat dat dan herkend wordt als comment en dan in groen weergeeft en bv de floats of andere parametres in een rode kleur.

Probleem wat ik heb is dat ik veel verschillende extensies via een text editer edit en dat altijd in notepad deed, maar ja dat zoek best lastig als alles zwarte tekst is. Heb daarnaast "UltraEdit", maar deze doet dat ook niet.

Weten jullie een text editer welke wel mijn codes in multicolors goed kan weergeven. (dus echt voor algemeen software gebruik en niet gespits op bv php of zo)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

editplus

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:46
crimson editor [freeware]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 09:31

Khaine

Python liefhebber

Ik sluit me 100% aan bij deze beste man/vrouw.

Editplus 2 moet je ff downloaden .CPP , PHP en javascript worden alemaal met mooie kleurtjes onderscheiden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

textpad?

offtopic: Duitsland weltmeister??? Geloof je toch zeker zelf niet.....

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 14:57 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je zoekt dus een editor met syntax highlighting. Kijk eens op Google of op download.com. UltraEdit kan het ook, maar je moet het eerst aanzetten geloof ik. :)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:56

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

emacs \o/

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:19
Kate (voor linux o.a)

en VIM voor de die-hards :)

[ Voor 43% gewijzigd door 12_0_13 op 18-06-2004 15:18 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 18:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Context

Freeware, download: http://fixedsys.com/context/

This footer is intentionally left blank

• NMe
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leuk linkdump topic.... :/

Ik vind zelf TextPad het fijnst werken, die heeft losse .syn bestanden om de talen die gehighlight worden uit te breiden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
UltraEdit 10.20a
www.ultraedit.com

Color coding is instelbaar en herkent:
C/C++
Visual Basic
HTML
Java
Perl
XML
C#
PHP
JavaScript

Geen freeware, maar voor mij een must-have :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:50:
ben opzoek naar een een text editer welke code van verschillende programmeer talen in verschillende kleuren kan weergegevn. MAW als ie "////bnbnbn" ziet dat dat dan herkend wordt als comment en dan in groen weergeeft en bv de floats of andere parametres in een rode kleur.

Probleem wat ik heb is dat ik veel verschillende extensies via een text editer edit en dat altijd in notepad deed, maar ja dat zoek best lastig als alles zwarte tekst is. Heb daarnaast "UltraEdit", maar deze doet dat ook niet.

Weten jullie een text editer welke wel mijn codes in multicolors goed kan weergeven. (dus echt voor algemeen software gebruik en niet gespits op bv php of zo)
Ultra edit heeft wel syntax herkening en highlighting! Heb j soms een hele oude versie van dit programma??
* TwoR progt al jaren in ultraedit en zweert daar heilig bij

[ Voor 5% gewijzigd door TwoR op 18-06-2004 15:16 ]

Verwijderd

ik zweer bij editplus .. alles wat je in kleurtjes wil hebben dat heeft het ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
'em idd net even getest met simple html-etje en idd ultraedit heeft het ook bij mij.

Blijkbaar wordt de taal die ik gebruik (o.a. framscript) niet herkend. (alhoewel het een afgeleide van C is, vreemd

Dank voor de suggesties, zal ff kijken welke voor mij lekker werkt

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 15:33:
Blijkbaar wordt de taal die ik gebruik (o.a. framscript) niet herkend. (alhoewel het een afgeleide van C is, vreemd
http://cap-studio.de/en/tools/uewordlist.html <--- veel plezier, download daar de syntax highlighting module maar. :P

(Google is goed)

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 18-06-2004 15:42 ]

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

'em idd net even getest met simple html-etje en idd ultraedit heeft het ook bij mij.

Volgens mij kijkt ultraedit naar de extensie, dus maakt hij het op naar de extensie die er aan gekoppels id, als het een afgeleide van c is zou je kunnen kijken of je de extensie van dat script aa nde opmaak kunt koppelen

1 + 1 = 3

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

En als je in Ultraedit dan even bij Advanced -> Configuration -> Syntax Highlighting en daar de taal even op C zetten

standaard staat ie als ik me niet vergis op PHP

[ Voor 7% gewijzigd door TwoR op 18-06-2004 15:41 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TwoR schreef op 18 juni 2004 @ 15:40:
[...]

En als je in Ultraedit dan even bij Advanced -> Configuration -> Syntax Highlighting en daar de taal even op C zetten

standaard staat ie als ik me niet vergis op PHP
Dan is TextPad toch een stukkie fijner, die herkent automatisch de taal op basis van extensies. :P

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

NMe84 schreef op 18 juni 2004 @ 15:43:
[...]

Dan is TextPad toch een stukkie fijner, die herkent automatisch de taal op basis van extensies. :P
HO, niet goed gekeken dat doet ultraedit dus ook, maar hij gebruikt een taal die een afgeleide is van C dus extrensie weet ik niet maar als je hem dan even handmatig op C zet is het misschien ook wel opgelost,

Verwijderd

Topicstarter
nope, maar heb 'mijn file nu gewoon *.c extensie meegeven, en dat moet voor nu wel ff werken (probleem is dat de file van een zeer onbekend onderzoeks programma is)

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik kan jedit aanraden. Deze in java (support voor meerdere OS'en) gemaakte editor heeft syntax highlighting voor meer dan 90 filetypes. Search met regular expressions mogelijkheid. Een hypersearch waarbij je alle resultaten in een aparte scherm/tab ziet. Markers, Codefolding!!, etc., etc.

Het is zeker interessant om de features te bekijken. Bovendien is dit opensource project ook nog eens gratis!

[ Voor 3% gewijzigd door Cresso op 18-06-2004 16:10 ]

Pagina: 1