[ Hosting ] Netwerk kennis

Pagina: 1
Acties:

• WitteSays
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar een hosting bedrijf met resel pakketten om mijn websites op te zetten. Nu kwam ik een bedrijf tegen met deze verbindingen. Aangezien ik een leek ben was ik benieuwd naar reacties en ervaringen van kenners:

Verbindingen:
1X 1000Mbps Openpeering (Openpeering verzorgt voor ons het Peering verkeer via de AMS-IX / GN-IX / NDIX / LIPEX)
2X 1000Mbps Kpn Eurorings
1X 100Mbps London Internet Exchange (Linx) / Deze word verzorgt door KPN Eurorings
1X 100Mbps NL-IX (Op dit moment zijn wij zoveel mogelijk peering partners aan het verzamelen over de NL-IX).
1X 100mbps Jointtransit (Fallback)
1X 100Mbps Verio

Witte Says

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

Alhoewel het geen bal boeit als je een reseller pakket neemt: Nee. Beetje 2e rangs setup imo.

Zoek een partij die zelf AMS-IX heeft ipv zoiets als openpeering of (alleen) nl-ix/nl-transit. En daarnaast transit providers als MFN, NTT, Level3, Lambdanet. :)

Bij virtualhosting is 't netwerk niet zo van belang, als het maar snel is. Bij colocation is 't al een stuk belangrijker. Desalniettemin kun je natuurlijk altijd 't beste voor iets goeds gaan, ipv iets heel goedkoops. :)

[ Voor 41% gewijzigd door jep op 18-06-2004 14:39 ]

• WitteSays
Het is van Vaxon Networks. Hun bieden voor een superscherpe prijs een breed pakket aan met voldoende ruimte/dataverkeer. Maar over hun kun je nog geen ervaringen lezen. Aangezien ik nog een leek ben zijn voor mij goede referenties van groot belang.

Witte Says

• jep

jep

Ik ken Bernard (== Vaxon) en ik denk dat 'ie wel een prima product zal leveren. :) Maar het netwerk is niks speciaals, maar ook niet belangrijk voor je zoals ik al zei. ;)

Is trouwens niet zijn netwerk he ;).

[ Voor 27% gewijzigd door jep op 18-06-2004 15:13 ]

• WitteSays
jep schreef op 18 juni 2004 @ 15:09:
Ik ken Bernard (== Vaxon) en ik denk dat 'ie wel een prima product zal leveren. :) Maar het netwerk is niks speciaals, maar ook niet belangrijk voor je zoals ik al zei. ;)

Is trouwens niet zijn netwerk he ;). Maar van een ander jochie :)
Ik heb inmiddels ondekt dat het onder het netwerk van linkup valt. Is dit d.m.v. co-locatie? Zegt het ook nog wat als een hosting bedrijf niett geregistreerd staat bij de SIDN onder de categorie deelnemers 1.

Witte Says

• WitteSays
jep schreef op 18 juni 2004 @ 14:35:

Zoek een partij die zelf AMS-IX heeft ipv zoiets als openpeering of (alleen) nl-ix/nl-transit. En daarnaast transit providers als MFN, NTT, Level3, Lambdanet. :)

Bij virtualhosting is 't netwerk niet zo van belang, als het maar snel is. Bij colocation is 't al een stuk belangrijker. Desalniettemin kun je natuurlijk altijd 't beste voor iets goeds gaan, ipv iets heel goedkoops. :)
Voldoet 2u hosting hier wel aan. Ze vallen mij op vanwege hun goede service en ervaringen. Is iets duurder, maar voor kwaliteit wil ik wel betalen:

2uhosting is verbonden met de Amsterdam Internet Exchange door een 1000Mbit (1Gbit) verbinding. De Amsterdam Internet Exchange heeft één van haar 4 PoPs binnen het Sara gebouw en 2uhosting transporteert dit verkeer over een eigen cityring binnen Amsterdam naar de serverruimte in het gebouw van Redbus Interhouse. In totaal heeft 2uhosting meer dan 255 peering sessies. In totaal zijn er meerdere transit verbindingen met een totale capaciteit van 4Gbit

Redbus Interhouse:
1000 Mbit Abovenet
1000 Mbit AMS-IX
1000 Mbit Interoute
1000 Mbit TeliaSonera

[ Voor 32% gewijzigd door WitteSays op 18-06-2004 15:18 ]

Witte Says

• jep

jep

WitteSays schreef op 18 juni 2004 @ 15:13:
[...]

Ik heb inmiddels ondekt dat het onder het netwerk van linkup valt. Is dit d.m.v. co-locatie? Zegt het ook nog wat als een hosting bedrijf niett geregistreerd staat bij de SIDN onder de categorie deelnemers 1.
Colocation ja. Maakt niets uit, en dat ze geen sidn member zijn zal wel betekeken dat ze niet genoeg registreren zodat het niet rendabel is. ;)

2U Hosting heeft doosjes bij leaseweb. :) Lijkt me ook wel oke.

[ Voor 7% gewijzigd door jep op 18-06-2004 15:19 ]

Pagina: 1