Ik heb in Excel met VBA een aantal queries gebouwd. Op mijn computer loopt dit zonder problemen, bij een collega krijg ik altijd bij de laatste van drie ODBC calls de runtime error 3146: ODBC - Call failed.
In Excel (VBA) heb ik een sub gemaakt die de database afhandeling doet. Die sluit ook netjes aan het eind de verbinding af:
Het gebeurt met zowel de Microsoft Oracle ODBC driver (2.573.9030.00) als met de Oracle ODBC driver (9.00.11.00). De versies hiervan zijn op beide PC's gelijk.
Het vervelende is natuurlijk dat als je zoekt op GoT en op Google dat het resultaat is dat dit een heel algemene foutmelding is en dat er nergens specifieke oplossingen staan.
Wat kan de oorzaak van het probleem zijn?
In Excel (VBA) heb ik een sub gemaakt die de database afhandeling doet. Die sluit ook netjes aan het eind de verbinding af:
code:
Zoals je ziet zet ik ook een QueryTimeout van 1800 seconden. Zo lang duurt de query absoluut niet.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Set wrkODBC = CreateWorkspace("", "admin", "", dbUseODBC)
Set conPubs = wrkODBC.OpenConnection("", , , sConnStr)
conPubs.QueryTimeout = 1800
Set rstTemp = conPubs.OpenRecordset(sQuerySelect, dbOpenDynamic)
'do stuff
rstTemp.Close
conPubs.Close
wrkODBC.Close |
Het gebeurt met zowel de Microsoft Oracle ODBC driver (2.573.9030.00) als met de Oracle ODBC driver (9.00.11.00). De versies hiervan zijn op beide PC's gelijk.
Het vervelende is natuurlijk dat als je zoekt op GoT en op Google dat het resultaat is dat dit een heel algemene foutmelding is en dat er nergens specifieke oplossingen staan.
Wat kan de oorzaak van het probleem zijn?
Signatures zijn voor boomers.