[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 22:58

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Matched: tweaktown
3D Tweaktown
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kuijt153/tweaktown.png

Onderwerp
Het plan is een dorp of straat te maken waarvoor iedereen huizen mag maken. Deze huizen moeten voldoen aan de standaarden die we nu in huizen terugzien zoals een deur, ramen, een dak en hoekig. En het moet technisch haalbaar zijn. Dus geen tipi's of reuzachtige mierenhopen, en geen hoverliften die buitenom gaan of portalen waarmee je door je huis kan teleporteren.

Tijdsduur
De deadline voor de gebouwen die aangeleverd moeten worden zal 31 augustus zijn. Zeg maar einde zomervakantie :) Afhankelijk van de inzendingen en status van zal op dat moment verder gegeken worden hoe het project het beste afgerond kan worden.

Regels
Er zijn een aantal regels waaraan je je moet houden. Vooral om het eindresultaat nog enige samenhang te geven. Het zijn er niet heel veel. Maar hier staan ze:

Keuze gebouw: Voordat je enthousiast begint met een gebouw maken. Laat dan eerst in dit topic weten wat je van plan bent te gaan maken. Zodat kan worden bijgehouden dat er geen 4 hotels, 5 banken of 3 kerken komen. Als het idee goedgekeurd wordt komt wat je aan het maken bent komt in de startpost te staan.
Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is. Anders is er de kans dat dit project nooit af zal komen.
Polycount: 50.000 maximaal
Plugins: geen die nodig zijn tijdens het renderen.
Aanlever formaat: een .obj of een .max Krusher gaat zich bezighouden met uitzoeken hoe we het beste alles kunnen aanleveren/omzetten met zo min mogenlijk verlies van de orginele bestanden. Maar een oplossing zal zeker komen.
Textures: vrij, in eerste instantie geen shaders (ivm rendertijden), maximaal 20MB aan plaatjes
Materialen: Er zullen ongetwijfeld maretialen zoals glas en water gaan komen. Iedereen zal hiervoor dezelfde materialen gaan gebuiken die we in dit topic kunnen ontwikkelen rekening houdend met rendertijd en kwaliteit. Als het moet kan ik ze achteraf nog aanpassen. Maar liever niet natuurlijk.
Afmetingen: realistisch (1m = 1m), maximaal 5 verdiepingen. En het liefst binnen de 10x15 meter. Als je een groter huis wil bouwen moet dat in overleg met de coordinator om het 'tegen elkaar op' modelen te beperken.
Overig: Meerdere inzendingen zijn toegestaan. Maar de eerste inzending moet bewoonbaar zijn. (schoenenwinkel met bovenwoning is dus prima)

Vragen
Mocht je vragen hebben die je niet meteen in het topic wil stellen zijn we te bereiken op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3102/C6C3EF/000000/1enAfbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/mailadres.jpg
Ook als je mee wil doen en wil aangeven wat voor gebouw je wil maken kan je ons daar bereiken zodat we je toevoegen aan de deelnemers. Liever dat als het in het topic te posten, om het topic wat schoner te houden.

DeelnemerGebouwgebouw 2Ingeleverd
MaDDoG (coordinator)?---
6K (tweede coordinator)huis-nee
bullshit!huis-nee
Chesterhuis-ja
CyberHunterhuis-nee
Dark-Phoenixhuis-nee
Defectivhuis-nee
Devegahuis/bibliotheek-nee
Digital-DNAhuis-nee
Featureshuis---
flashinhuis-nee
heuveltjehuis-nee
HyperTrophyhuis-nee
inquestoshotel-nee
Kangmotelhuisja/--
kjwjansenhuis-nee
Krusherhuis-ja
lumminskyhuis-nee
Master Jack huis-nee
M1lamb3rhuis-nee
Mr_UnAnimouShuis-ja
Neokyhuis-nee
Oogsthuis-nee
prinsesjehuis-nee
Qyloshuis-ja
RCAhuisbouwputja/ja
Reddyhuis-nee
Sander0105huis-nee
Senzuboonsnackbar-ja
Splashkerk-nee
WhizzCatmolen-nee
YscOhuis-nee
zirushuis-nee

Overig
Het is dan zover! Het nieuwe topic is van start. Ik zou zeggen. Leef jullie en en bouw die tweaktown!!
Ook is het leuk dat je het aantal poygonen bij de wips zet die je in dit topic plaatst. Om bij te houden op hoeveel iedereen nu zit.
met dank aan Features voor het logo, die van mij zoog :)

[ Voor 150% gewijzigd door MaDDoG op 22-09-2004 04:37 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Geen matches
edit:

verkeerd gelezen :X

[ Voor 129% gewijzigd door Chester op 18-06-2004 14:42 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104

Geen matches
Kan me herrineren dat ik meer mensen voorbij hem zien komen met wat WIP's, behalve de 3 bovengenoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Geen matches
zoals ik :'( :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/tweakville09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/tweakville10.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-06-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Geen matches
Die vlag is doorzichtig en mag wel wat meer wapperen of is het windstil? Verder leuk huisje!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
HawVer schreef op 18 juni 2004 @ 15:30:
Die vlag is doorzichtig en mag wel wat meer wapperen of is het windstil? Verder leuk huisje!
Tnx :)

Een vlag is ook semitransparant, ik ben er nog mee bezig.
En het is geen animatie dus van wapperen zie je niets :+ er zit een wavemodifier op dus dat komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Geen matches
Anoniem: 95104 schreef op 18 juni 2004 @ 15:21:
Kan me herrineren dat ik meer mensen voorbij hem zien komen met wat WIP's, behalve de 3 bovengenoemde?
Die zullen in de loop van deze thread ook netjes bijgevoegd worden. Zoals Krusher nu.
Als ik een mailtje krijg, of een post zie, voeg ik die persoon toe.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Geen matches
Uhm.. ik kan me nog herinneren dat het [rml][ 3d] Groepsproject - Museum[/rml] ook nog steeds niet af is... ;) maar suc6 !

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
evaarties schreef op 18 juni 2004 @ 15:45:
Uhm.. ik kan me nog herinneren dat het [rml][ 3d] Groepsproject - Museum[/rml] ook nog steeds niet af is... ;) maar suc6 !
Volgens mij was die ook veel te hoog gegrepen.

Maar het treinproject is wel gelukt dus wat is je punt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14
Geen matches
ik doe ook mee als dat niet erg is?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/Huisje.jpg

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen matches
Ja ik doe dus ook mee!

Er is mij nu 1 ding onduidelijk...

• Afmetingen: realistisch (1m = 1m), maximaal 5 verdiepingen, moet passen op blokken van 5x5 meter, meer dan 2x3 blokken (150vierkante meter) alleen in overleg met coördinator. De voorkeur ligt bij minder dan 10 meter breed. (gemiddelde rijtjeshuis is ongeveer 5x10 meter)

Wat is nou ons werkvlak?

moet passen op blokken van 5x5. maar hoeveel blokken heb je dan??

En dan later heb je het over rijtjeshuis :S

Het is toch niet de bedoeling dat iedereen rijtjeshuizen gaat maken, of een deel daarvan?

Mijn laatste WIP :

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/Work%20in%20progress/Wip%20004.jpg

heb nu een huis(je) van 10x13 meter... en daar wil ik nog een schuur bij doen :S

[ Voor 11% gewijzigd door HyperTrophy op 23-06-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
HyperTrophy schreef op 18 juni 2004 @ 16:17:
Ja ik doe dus ook mee!

Er is mij nu 1 ding onduidelijk...

...

Wat is nou ons werkvlak?
10x15 meter

Wil je meer dan in overleg.
Ik vind het ook vervelend, maar de votes gaven de voorkeur voor deze opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Geen matches
@HyperTrophy: De startpost was inderdaad wat onduidenlijk daarin. Ik was bang te veel als een dictator over te komen :) Ik heb het nu een stuk simpeler neergezet.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75010

Geen matches
en wat betreft " (gemiddelde rijtjeshuis is ongeveer 5x10 meter) "
wij wonen in 4 onder 1 kap maar is tog zeker al 6 meter breed en 7 diep zonder het bijgebouw van de keuken ik geloof niet dat een 5 x 10 een realistische weergaven is van een normaal huis ( en dit is een dorp in een stad zou je wellicht gelijk hebben daar zijn ze vaak smaller en dieper )
en lijkt mij het gebruik van 5x5 vlakken niet echt handig.
maar dat het soort huis dat je maakt bepaald hoeveel ruimte je hebt en hoevol het mag staan

voorbeeld :
normaal huis : ruimte: 15 breed x 20 diep max bouw opp : 10x15
groot huis (of normaal huis met oprit/schuur): ruimte 20 x 30 max bouw opp 15 x 20
winkel: ..... aleen met goed bussiness plan ;)
speciaal gebouw: aleen op aanvraag

zo lijkt het me veel duidelijker wat je hebt en wat je mag bebouwen en toch een tuin hebt maar dit is maar een ideetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 19894 schreef op 18 juni 2004 @ 16:22:
[...]

10x15 meter

Wil je meer dan in overleg.
Ik vind het ook vervelend, maar de votes gaven de voorkeur voor deze opzet.
Ik zou wel meer willen maar weet nog niet hoeveel. Maar dat laat ik nog wel weten. Misschien kom ik wel niet eens aan de schuur cq garage toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Geen matches
Het zicht door dat zolderraampje is nog niet helemaal goed denk ik, die vlag is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Geen matches
Nog een wipseltje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/huis.JPG

Tot nu toe 9113 polys :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Geen matches
Er is nog een streepje licht onder een raam dat zomaar verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Geen matches
Doel
Afbeeldingslocatie: http://www.allplans.com/plans/planpics/chp/CHP-4355-A-2/CHP-4355-A-2_2.jpg

nou
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/huis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
Heb je dat 'schilderij' ook zelf getekend???

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Geen matches
Nou ik snap de ballen niet van 3d werken, heb trouwens wél 3DS MAX én zin om te leren én 10 weken vakantie dus misschien is er nog hoop ;)

Omdat ik dit toch wel een heel leuk project vind heb ik een logo gemaakt voor in de startpost, ik ben jullie eeuwig dankbaar als deze mag dienstdoen als de nieuwe _/-\o_ _/-\o_

Url:
Klikken

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 18-06-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
Ives schreef op 18 juni 2004 @ 17:30:
[...]

Er is nog een streepje licht onder een raam dat zomaar verschijnt.
kijk maar s goed naar de lichtval!! door de ramen heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
Geen matches
Nu dat je het zegt, maar het leek niet zo omdat de ramen niet transparant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
zijn zeer zeker transparant, eigenlijk zijn ze zelfs ledig. maar door de GI wordt het interieur slecht belicht. Zou ff een een omni binnenhuis moeten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

Geen matches
Mag ik een planetarium claimen? :)
zo kan ik misschien nog iets van het museum project hierin verwerken
(voor wie niet weet waar ik et over heb=> klein filmpje )
ps. moet et gebouw statisch zijn, of mag ik er weer wat leuke animaties ingooien?
en mogen bewoners erbij gemoddeld worden?

ps, vanzelfsprekend word dit planetarium dan compleet anders als de ouwe(geen robotjes enzo), en gelegen in/op een gebouw, zodat et wel goed past binnen de context

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 19-06-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Geen matches
*knipt ;) *

[ Voor 179% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 21-06-2004 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 08:24
Geen matches
Mailtje is onderweg dat ik bezig ben met huisje in de vorm van een boerderij zoals ik in vorige topic al had aangekaart :).

Hieronder mijn nieuwe wip. Ik heb wat details toegevoegd zoals bouten om de ramen met de muur te verbinden en wat aan het interieur. Verder heb ik aan de zijkant wat ramen gezet. Links komt nog een houten schuurtje :) (afmetingen van het huisje zijn 8 x 8 meter)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/GoT_project/boerderij.png

[ Voor 6% gewijzigd door YscO op 18-06-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Geen matches
Doh! eerste post gequote ipv ge-dit

[ Voor 100% gewijzigd door MaDDoG op 18-06-2004 21:16 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
mischien is het leuk als iemand een kerk maakt, en dat we die dan midden in het dorp neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:38
Geen matches
ik wil ook nog wel wat maken, moet ik wel dinsdag ff niet al te enthousiast overkomen, vakantiewerk gesprek :P

boeiend, ik hoor het wel of jullie nog mensne kunnen gebruike...

btw: is het een probleem als ik maya 5 gebruik?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Niet te geloven !!! , voor het eerst krijg ik de mappings naar mijn hand gezet.
Tutorials gevolgt, en niets wijzer geworden, doe met regelmaat mee met de GoT 3d contesten, maar de textures lieten het vaak afweten, nu hier gedacht..... ik moet en zal die steentjes goed krijgen, en ik geloof dat ik het door heb :)

Thanx GoT _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/uvwmap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104

Geen matches
Anoniem: 63431 schreef op 18 juni 2004 @ 22:26:
Tutorials gevolgt, en niets wijzer geworden, doe met regelmaat mee met de GoT 3d contesten, maar de textures lieten het vaak afweten, nu hier gedacht..... ik moet en zal die steentjes goed krijgen, en ik geloof dat ik het door heb :)

Thanx GoT _/-\o_

[afbeelding]
Toch niet helemaal.. In het raamkozijn zit het fout ;)

Maar das muggeziften want komt toch wat over denk ik zo :) Persoonlijk zou ik de stenen wat breder maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Verhip , ik zie wat je bedoelt, het gaat stiekum versrpingen , Grrrrrrrrrr
Steentjes zal ik eens wat breeder proberen :)

Weer veel te snel blij en opgewonden :+

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 18-06-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Geen matches
Ik meen in het vorige topic gelezen te hebben , of beter gezien te hebben in de poll dat men een knus dorp verkoos boven een Ruime Buitenwijk.Nu kom ik hier en zie ik ondermeer een landhuis uit de grond komen en nog een aantal mooie doch Grote gebouwen.Dit lijkt me meer idee 2 uit de poll dan 1.Mij maakt het allemaal niet uit hoor , maar ik wilde dus eigenlijk ook nog meedoen , maar ik vindt het moeilijk de samenhang te vinden of in ieder geval de opbouw.Op deze manier vindt ik het maar moeilijk te beslissen over wat ik zou willen gaan maken , of het er in past ja of nee.Kan IEMAND mij dan ook vertellen wat de precieze bedoeling nu wordt (Jah ik weet het ik had het andere topic Grondig door moeten lezen maar in al men vreugde ontbrak mij de zin om te lezen :P )

edit:
Of is dit een misverstandje vanuit mijn oogpunt gecreerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 18-06-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Kort of ultra korte uitleg ?

Maak een huis, groot of klein zolang deze op 10 bij 15 meter oppervlakte past :)

mijne is inderdaad niet echt klein,maar echt heel groot ook niet,
de afmeting moest zo worden ivm een garagebox, onder de woning :)
vandaar de pilaren, en die geven dan ook meteen de indruk dat het een mega groot gebouw is
:+

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 18-06-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Geen matches
Anoniem: 115073 schreef op 18 juni 2004 @ 17:50:
Nou ik snap de ballen niet van 3d werken, heb trouwens wél 3DS MAX én zin om te leren én 10 weken vakantie dus misschien is er nog hoop ;)

Omdat ik dit toch wel een heel leuk project vind heb ik een logo gemaakt voor in de startpost, ik ben jullie eeuwig dankbaar als deze mag dienstdoen als de nieuwe _/-\o_ _/-\o_

Url:
Klikken
Kijk dat heb ik dus ook, 3d lijkt me hardstikke mooi maar zou niet weten waar ik moet beginnen. 3DS Max heb ik ook, maar snap dr weinig van. Heeft iemand maybe een tut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 63431 schreef op 18 juni 2004 @ 22:26:

Thanx GoT _/-\o_

[afbeelding]
ga je die wijsheid ook ff delen?? zijn vast meer mensen (ik iig) die wel belang hebben om hun baksteentjes geordend neer te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Geen matches
MaDDoG, kun je effe in de startpost zetten dat het leuk is om bij wips het aantal polies te zetten?
Ik heb het zelf zo ongelooflijk retedruk gehad de laatste tijd, dus ik ga ook maar eens aan mijn capitale villa beginnen (op 10x15 meter :X) heb al 397 polies :D
beginnen vind ik altijd het lastigste, als dat eenmaal gebeurd is komt het wel goed

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39

Flapmo

and back is gigi!

Was tweaktown niet ooit al een keer gemaakt :?.

//edit
was tweakville denk ik wat ik bedoel :).

[rml][ 3d] TweakVille 3d project[/rml]

[ Voor 55% gewijzigd door Flapmo op 19-06-2004 10:38 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14
Geen matches
nee dat was tweakville, en dat was een dorp gepixxeld (weet alleen neit of dat af gemaakt is ooit)

mm er was toch ook echt een gepixeld variant van d8 ik

[ Voor 23% gewijzigd door Puc van S. op 19-06-2004 10:38 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Geen matches
Gotham.. Jammer dat die een stille dood is gestorven. Resultaat kun je hier nog bekijken.

[rml][ PS] GoT(ham) City in Pixels ;)[/rml]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

klopt, maar TweakTown is de eerste die ook compleet gaat worden !

al moeten maddog en ik het met z'n 2-en doen desnoods ! :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
En ik doe zelf ook mee, dus desnoods met z'n drieen ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

6K schreef op 19 juni 2004 @ 11:39:
klopt, maar TweakTown is de eerste die ook compleet gaat worden !

al moeten maddog en ik het met z'n 2-en doen desnoods ! :X
Pas op wat je zegt, want wij houden je eraan! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Geen matches
Ik denk dat ik ook mee gaa doen. Ik ga een villa maken in barok-stijl, denk ik. Ik moet wel nog even kijken wanneer ik tijd heb, misschien volgende week al wel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb een poging gedaan om een huisje te maken. Dit is mijn eerste model in 3dsmax dus oordeel niet te hard, ook heb ik met geen enkele mogelijkheid de optie gevonden om meters te meten dus de maat zal wel niet in orde zijn, ik ben zowieso vanplan een andere te maken, deze bevalt me niet.

Ook lukt het niet om een polygoon te verplaatsen als ik deze heb geselecteerd, er komen dan rode lijntjes met x en y as te staan maar geen gekleurde pijlen die ik kan slepen, wat gaat hier mis ...?!

Hier is de url van mijn ontwerpje (gemaakt dmv standaard objecten, box/plane/piramid etc.):

Klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 08:24
Geen matches
Ziet er al goed uit voor een eerste model :)

Mijn vraag is het volgende, ik had het al in de mail gezet maar stel het ook hier. Mag/kan ik bij mijn boerderij er een hekje om heen zetten met koetjes en meer van dat soort boerderij achtige dingen of komt die van mij gewoon als rijtjes huis ertussen :), dan weet ik waar ik meer details aan ga toevoegen.
MaDDoG schreef op 19 juni 2004 @ 15:19:
@YscO: Ik kan nu nog niet precies zeggen hoe het eindresultaat eruit gaat zien. Dat zal een beetje van de inzeningen afhangen.

Maar het orginele idee is wel de huizen vrij dicht op elkaar te zetten. Dus ik zou de details meer in het huis stoppen. Een strookje groen eromheen kan natuurlijk prima. Maar een wei of een maisveld is een minder goed idee.
Prima :)

[ Voor 40% gewijzigd door YscO op 19-06-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Geen matches
@Features: Dat is ongeveer de meest gestelde vraag. :) En uit het hoofd zeg ik dat je op de x moet drukken. Dan komen die gekleurde pijlen weer terug die je wel kan gebruiken.

@YscO: Ik kan nu nog niet precies zeggen hoe het eindresultaat eruit gaat zien. Dat zal een beetje van de inzeningen afhangen.

Maar het orginele idee is wel de huizen vrij dicht op elkaar te zetten. Dus ik zou de details meer in het huis stoppen. Een strookje groen eromheen kan natuurlijk prima. Maar een wei of een maisveld is een minder goed idee.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Geen matches
ik wil ook mee doen :) maar ik moet ff goed nadenken over een huisje ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik zal het proberen....

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 19-06-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Bedankt maar het lukt niet 8)7 :?

Ik druk op het toetsenbord x in en nogsteeds geen resultaat, ik zit in modify>>poly select als dat mocht uitmaken.

Om het toch nog een beetje ontopic te houden: ik heb een nieuw model gemaakt O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/huisje2.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/huisje22.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/huisje23.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/huisje24.PNG

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 19-06-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
HyperTrophy schreef op 19 juni 2004 @ 02:15:
[...]

ga je die wijsheid ook ff delen?? zijn vast meer mensen (ik iig) die wel belang hebben om hun baksteentjes geordend neer te plaatsen ;)
:+
wil wel een poging doen om het uit te leggen, mar of je er dan een boel mee op geschoten bent , weet ik niet :)
Ik heb bv de polies van de muur geselecteerd, vervolgens een baksteen map aan toegewezen.

Vervolgens kies je wanneer het object geselecteerd is , de modifier : uvw unwrap.

Vervolgens in zijn menu , EDIT
Jekrijgt dan een popup scherm met vage lijntjes, kies hier in , flattening map.

als het goed is zie je de muren die de map dragen,
En dan gaat het om de figuren uit een te trekken , groter te maken en te draaien, tot de map goed valt.

Ok dat was het ongeveer wel ...... ik weet kromme uitleg maar ben geen tut schrijver.

Ohja dit alles is in max..... :)

Hopelijk heb je er wat aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
hmm tis een vaag zaakje wat ik dan te zien krijg. Misschien dat iemand anders me daarbij helpen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Geen matches
HyperTrophy schreef op 20 juni 2004 @ 01:42:
hmm tis een vaag zaakje wat ik dan te zien krijg. Misschien dat iemand anders me daarbij helpen kan?
Maak is een screen van dat zaakie? Maybe dat iemand dan kan aanwijzen wat wat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
HyperTrophy schreef op 20 juni 2004 @ 01:42:
heb je al flatten map gedaan ?

eerst krijg je zooitje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/map.jpg

Na een flatten map, of normal map krijg je zoiets
Op de achtergrond je map , met daarop alle losse lego deeltjes , :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/mapflat.jpg

deze kun je nu draaien, vergroten , zodat je een mooie steen structuur krijgt
zo iets als dit :

de 2 delen horen aan elkaar, drie steentjes hoog,
de steen rechts boven, is een hele steen, in de ploy er onder begin je met een halve om de kopse kant na te bootsten

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/mapnew.jpg

De grote en breedte van het uit elkaar trekken , hangt ook af van je breedte en hoogte poly.
Het is vanaf daar , passen meten proberen , renderen, kijken , en weer passen

Hopenlijk is het nu iets duidelijker, en welk deel wat is, is een kwestie van uit proberen, in het voorbeeld, is dit alles bij elkaar want muren betreft.
Sorry als het niet duidelijker wordt, het is een kwestie van doen , verprutsen, map wissen en opnieuw beginnen :)
Zoals gezegt ben ik geen tut meester :)

Succes, We zullen het nodig hebben :) :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 20-06-2004 10:37 . Reden: mini porta tut deel 1beta :) aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 63431 schreef op 20 juni 2004 @ 10:19:
[...]

........
...
..
Zoals gezegt ben ik geen tut meester :)

Succes, We zullen het nodig hebben :) :Y)
Vind het toch netjes dat je dit allemaal geschreven hebt! _/-\o_ Tnx zal het gelijk uitproberen... i'll keep u posted!

... hmm ja

Zie wel alle polylijnen zegmaar, eerst een warboel, maar later na flatenen of normal map is t wel weer geordend. maar ik zie geen material op de achtergrond waar ik de lijnen aan refereren kan :(

[ Voor 59% gewijzigd door HyperTrophy op 20-06-2004 13:12 . Reden: wil niet :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
hm... nog niet de moeite om te posten, maar ik had 2 tredes, 2 pilaren een veranda (box) en 2 placeholders (boxen)... ik zat op 219 polies (normaal geef ik daar dus niets om), nu effe gekeken, het geheel staat nu op 74 polies :) ik blijf denk ik wel binnen die 50.000 :D

mijn werkwijze, ik ga hem proberen compleet te maken zo low poly mogelijk. Als dat gelukt is ga ik dingen wijzigen en toevoegen (detail) dat zit ik gegarandeerd binnen/tegen die 50.000 met optimaal gebruik...

mijn wips ga ik maken met SkyLight en 1 directional spot.

materialen doe ik op het laatst. Maar las ik nou goed dat je geen raytrace materials mag gebruiken??? dat vind ik wel jammer zeg :(
en liefst ook geen procedurals(shaders)? klopt dat ook?

laatste verzoekje: zou iedereen zijn/haar polycount bij de wips willen/blijven vermelden, ik vind dat erg interessant en voor de anderen kan het leerzaam zijn of vragen oproepen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/huis.jpg
ik zit nou aan de 20k polies :X , maar dat komt vooral door die stangen, ik denk dat ik die overnieuw ga maken met minder heigh segments enzo

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 20-06-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
HyperTrophy schreef op 20 juni 2004 @ 12:39:

Zie wel alle polylijnen zegmaar, eerst een warboel, maar later na flatenen of normal map is t wel weer geordend. maar ik zie geen material op de achtergrond waar ik de lijnen aan refereren kan :(
:) dank , do my best :P

je kunt :
A : Materiaal eerst verwijzen aan je object.
B : Achteraf doen , Boven aan het scherm staat een blokje met uv ernaast, klik dat aan en je kan een materiaal toewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

Geen matches
Ook ik heb niet stilgezeten ben ook even bezig met een huisje!

hier alvast een wipje

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/zanden.ruud/3d/wipje3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
okay heren... voor de max gebruikers: glas maken we als volgt:

Raytrace material
diffuse color: zwart
transparency: wit

iedereen graag dit materiaal gebruiken please.

gebruikers van andere een ander pakket moeten we even kijken hoe we dat gaan doen.

MaDDoG, kun je hier de startpost op aanpassen aub :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Geen matches
Ik heb em net ff toegepast, maar die dingen zijn dus comleet doorzichtig, en ik was van plan om niet aan een interieur te werken.
Kunnen we niet 2 soorten ramen gebruiken, 1 dees voor de genen die wel een beetje aan interieur willen werken en eentje waar het doorzichtbaarheid echt minimaal is?

edit:

trouwens, ik kan dr ook gwoon lamellen ofzow achter hangen. Dus on second thought is het toch niet zo een probleem :)

[ Voor 19% gewijzigd door Chester op 20-06-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/tweakville11.jpg

Zonder boom zit ik nu op 15590 poly's.dus degene die van plan zijn een tuin te maken met bomen en planten, laat maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Mag je inplaats van doorzichtig wit glas ook zwart semi transaparant, glas maken.
dit om soort van spiegel glas te emuleren?
Met geheel wit glas , kom ik drastisch in de problemen, moet een complete huiskamer maken dan, plus verdikte binnen muren :X

Of een zwarte map , met een lichte gradient overloopje ??

zo iets als dit dus :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/testglas.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 20-06-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
zijn je textures aan het flippen, of zijn het huge bakstenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Neen! en natuurlijk niet,!
Ging om de manier van de ramen te tonen, ben erg druk bezigmet texturen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb nogsteeds het niet-kunnen-verplaatsen-van-polygonen probleem |:(
Kan iemand mij hier verder mee helpen of moet ik verder gaan met NURBS (wat dat dan ook mag zijn)

Klik hier voor screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Probeer eens een box temaken, selecteer deze

ga er op staan en klik rechter muis knop --------- > en kies :

convert to :

Kies dan , editable poly

Kies dan in modifier menu : vertex
Dan moet het lukken

ik denk dat het door poly select komt, dat is niet de goede modifier :)

kleine texture update, het huisje is bijna klaar, om daarna verder te gaan met de steunberen, en detail.
Poly van de huidige woning zonder de steunberen : 240

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/project1F.jpg

Roze/paarse ding aan de zijkant van de woning : Spannings toevoer.......... een beetje tweaker kan niet zonder :P

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 20-06-2004 22:29 . Reden: Invoer foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
sjonge jong, valt nog niet mee om op 10 x 15 te blijven :(

houdt wel iedereen 3 meter per verdieping aan? anders blijven we echt nergens ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hehehe , ik hoop het wel, anders wordt het /bin ....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
valt toch nog tegen hoor... sowieso die 10x15, maar ook het aantal polies, ik heb alleen nog maar de betonnen prefab muren staan met een muurtje voor het huis en 2 pilaren... BAM 383 polies :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
6K schreef op 20 juni 2004 @ 23:28:
valt toch nog tegen hoor... sowieso die 10x15, maar ook het aantal polies, ik heb alleen nog maar de betonnen prefab muren staan met een muurtje voor het huis en 2 pilaren... BAM 383 polies :X
LOL waar maak je je dan druk om? dat is maar 0,77% van het totaal wat je mag verbruiken :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
SLiK**

Mijn reling is maar liefst , 11152 polies geworden maal 5 : 55760 :X
terug naar de teken tafel :+

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 20-06-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
mja , de mensen hier vorderen al lekker zie ik :) op deze snelheid hebben we in no time genoeg gebouwen gemaakt om half afrika te voorzien van woningen :+

anyway , ik heb hier 1 van men simpelste ideetjes voor een huisje om toch mee te kunnen doen. Met opzet klein gehouden , de grotere versie is er aan gelinkt

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/8qp5
*klik*[174 Kb]

Mijn excuses voor men kromme tekentalent

redelijk simpel huisje , dat het meer zal moeten gaan hebben van "accesoires"in een ietwat mediterane sfeer.Ik heb de neiging om die trap helemaal rechts OF om te zetten in een schuurtje OF in ieder geval de schoorstenen om te wisselen (domme domme fout :( ).Daarbij weet ik ook nog niet of ik het bij 2 verdiepingen zal houden , naar 3 verdiepingen ga of de twee huisgedeelten scheidt en verschillende hoogten maak.Gelukkg kan van tekeningen afgeweken worden.(het ziet er ook en beetje te recht uit.Recht genoeg om mij de zin te geven om de huisjes van elkaar af te breken en ze een beetje in een hoek met elkaar te zetten :( )

Voldoet dit een beetje :) ?

edit:
Dat met die 3m hoogte is hopelijk een grapje toch neem ik aan aan de " ;) " te zien?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 21-06-2004 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
Natuurlijk voldoet dit :)
leuk dat je het eerst uitwerkt ook. Details zijn altijd super, ik ga dat denk ik ook wel doen, proberen veel te halen uit goede textures (zal nog wel een fixe uitdaging worden :x)

maareh, dat van die 3 meter hoog per verdieping is geen grapje

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
afbeelding

Lijkt dit een beetje op getint spiegel glas.
Het renderd lekker vlot weg :)
Zo niet wat kan ik doen om een nog spiegelender oppervlak te krijgen , zonder "reflect" te gebruiken ?

* Wat ik nog vragen wilde : MadDog / 6K
Wanneer het dorp klaar is, wordt er dan op oog hoogte geanimeert, of worden er ook fly-overs over de gebouwen gemaakt.
Dit ivm detail

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 21-06-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
ik weet niet hoe maddog hier over denkt, maar als het aan mij ligt doen we het een beetje hetzelfde als met het treinproject... dus een overview en ieder gebouwtje afzonderlijk bekijken van zoveel mogelijk kanten.

dat brengt mij op het volgende: als iemand een leuk deuntje weet wat heel toepasselijk is, laat maar gerust weten...

rca, je glas is mooi getint maar spiegelt volgens mij niet ;) ik zou zo 1-2-3 niet weten hoe dat beter kan :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 63431 schreef op 21 juni 2004 @ 09:02:
afbeelding

Lijkt dit een beetje op getint spiegel glas.
Het renderd lekker vlot weg :)
Zo niet wat kan ik doen om een nog spiegelender oppervlak te krijgen , zonder "reflect" te gebruiken ?

...
Je zal toch reflect moeten gebruiken. Anders kun je net zo goed het standard material gebruiken ipv raytrace he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
en meteen nog maar eens een vraag, wat voor belichting komt er in de eindscene?

een skylight met een directional spot als zon? of iets heel anders?
en is het toegestaan om daarbovenop extra lampen in te zetten? bijv. wat omni's in je huis?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
6K schreef op 21 juni 2004 @ 12:41:
en meteen nog maar eens een vraag, wat voor belichting komt er in de eindscene?

een skylight met een directional spot als zon? of iets heel anders?
en is het toegestaan om daarbovenop extra lampen in te zetten? bijv. wat omni's in je huis?
Goede vraag :)

Ik heb momenteel een E-light in gebruik, 102 in totaal met wat losse vullichten :X

Rendertijden variëeren van 20 seconden tot een kwartier, afhankelijk van antialias en rendergrootte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nou, ik ben weer even bezig geweest, bedankt voor de polygons-tip ik kwam er echt niet meer uit, zie hier mijn tweede model gemaakt in 3dsmax:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/boerderij01.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Geen matches
uhm... absoluut niet slecht, maareh, wat waar omgeving is dat ???
kun je niet beter een witte plane eronder knallen?

ik heb een 10x15 plane eronder :) weet ik zeker dat ik binnen de marge blijf :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
10*15 :o ;( :X
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/grote.JPG
die plane is 10*15 en die paarse doos is 3 meter hoog.
Mijn huis is dus ongeveer 2 keer zo groot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Geen matches
Anoniem: 75805 schreef op 21 juni 2004 @ 14:06:
10*15 :o ;( :X
[afbeelding]
die plane is 10*15 en die paarse doos is 3 meter hoog.
Mijn huis is dus ongeveer 2 keer zo groot :X
Scalen die handel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Krijg je dan geen Hobbithuisje? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
dat heb ik al gedaan maar dan is de verdieping niet meer 3 meter hoog ;(

ik kan natuurlijk ook 1 kant van het huis deleten en daarnaast een ravijn maken :o

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 21-06-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Geen matches
Anoniem: 19894 schreef op 21 juni 2004 @ 14:10:
[...]
Krijg je dan geen Hobbithuisje? :P :+
details details :P

Maar wat is precies het grote probleem als hij groter is dan 10x15 ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 21-06-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
<fluistermodus> psst..die van mij is 40x60 cm geloof ik 8)7 :X </fluistermodus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 35969 schreef op 21 juni 2004 @ 14:13:
[...]

Niet een probleem maar dat is niet de opzet van dit project helaas, in eerste instantie had ik ook een knoepert van een huis maar de meeste stemmen gelden en het moest allemaal kleinschaliger, meer een dorpskern dan een "Hollywood uitstraling" of een Hilversumse villapark..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
[...]

niet echt veel, maar in de ts stond dat het huis het liefst niet groter als 10*15 moest zijn, omdat het dorpachtig moest zijn
Anoniem: 115073 schreef op 21 juni 2004 @ 14:15:
<fluistermodus> psst..die van mij is 40x60 cm geloof ik 8)7 :X </fluistermodus>
word dat een hondehok dan :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 21-06-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
mijn hondenhok voor bij jou te grote villa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 75805 schreef op 21 juni 2004 @ 14:11:
[...]

dat heb ik al gedaan maar dan is de verdieping niet meer 3 meter hoog ;(

ik kan natuurlijk ook 1 kant van het huis deleten en daarnaast een ravijn maken :o
ohw nee , goed idee , dan neemt het ravijn nog steeds die plaats in :+
Anoniem: 19894 schreef op 21 juni 2004 @ 14:16:
[...]

Niet een probleem maar dat is niet de opzet van dit project helaas, in eerste instantie had ik ook een knoepert van een huis maar de meeste stemmen gelden en het moest allemaal kleinschaliger, meer een dorpskern dan een "Hollywood uitstraling" of een Hilversumse villapark..
Naar mijn mening wordt het ook meer een Villapark of een boerderijen dorp in plaats van de dorpskern en ik draag niet echt bij aan de oplossing :).Trouwens ik vindt drie meter eigenlijk wat te hoog , van vloer tot plafond , zijn kleine afwijkingen van 10 of 20 cm toegestaan?Diversiteit maakt het juist leuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Geen matches
Nog een wip van mijn kant :)

*klik*
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/house.jpg

33871 Polygonen. En de achterkant heeft nog geen dakpannen :X
Dat wordt dus iets ander bedenken voor de achterkant, mss zonnepanelen ofzow ;) :p

C&C?

Iemand die btw al ziet welke huis dit is/word? :p

edit:

Hij is btw op een vlak van 14,.. bij 9,..

[ Voor 10% gewijzigd door Chester op 21-06-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Geen matches
[...]

Voorlopig is het een richtlijn waar je je aan moet (proberen?) te houden. Dit vooral om te voorkomen dat mensen steeds grotere gebouwen proberen te maken. En de kleine wegvallen.
Het is niet veel ruimte. Maar dat komt vooral omdat het eindresaultaat een dorpskern moet worden. Zodat alles gezellig op elkaar kan staan.

Ook was er nog de vraag of de animatie vooral een fly-by zou zijn of vanuit de ogen van een wandelaar. Ik heb nog geen draaiboek. Maar het idee wat ik had was om het grotendeels vanuit de ogen van een persoon te doen. Echt rond te lopen tussen de gebouwen. Als je gebouwen alleen groter blijken te worden is dat waarschijnlijk geen goed plan meer omdat het dan een saaie animatie wordt.

@Master Jack: afwijking is toegestaan. Er zijn ook verdiepingen van bijna 2.50m en hele hoge van ongeveer 5m bij herenhuizen.

[ Voor 7% gewijzigd door MaDDoG op 21-06-2004 14:47 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 61849 schreef op 21 juni 2004 @ 14:33:
[...]

...

Naar mijn mening wordt het ook meer een Villapark of een boerderijen dorp in plaats van de dorpskern en ik draag niet echt bij aan de oplossing :).Trouwens ik vindt drie meter eigenlijk wat te hoog , van vloer tot plafond , zijn kleine afwijkingen van 10 of 20 cm toegestaan?Diversiteit maakt het juist leuk toch?
Het wordt geen rijtjeshuizenwijk iig.. Misschien hebben we onbewust een gulden middenweg ontdekt? :D
Mijn plafonds zijn ook geen 3 meter hoog, eerder 2 meter 50.. IRL hier ook zoiets van 2 meter 50. Ik denk eerder dat de 3 meter regel bedoelt is als "Let op de schaal" dan op exacte maten.. Niet dat straks iemand een huis van 6x8 meter met verdiepingen van 1 meter 50 aan komt renderen O-)

Chester schreef op 21 juni 2004 @ 14:37:

...

Iemand die btw al ziet welke huis dit is/word?
Het ligt aan de straat Elmstreet soms?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 21-06-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 19894 schreef op 21 juni 2004 @ 14:40:
[...]

Het wordt geen rijtjeshuizenwijk iig.. Misschien hebben we onbewust een gulden middenweg ontdekt? :D
Mijn plafonds zijn ook geen 3 meter hoog, eerder 2 meter 50.. IRL hier ook zoiets van 2 meter 50. Ik denk eerder dat de 3 meter regel bedoelt is als "Let op de schaal" dan op exacte maten.. Niet dat straks iemand een huis van 6x8 meter met verdiepingen van 1 meter 50 aan komt renderen O-)
daarom vroeg ik dus , is die 3 meter als grapje bedoelt.Ik kwam zelf ook al tot de conclusie dat een plafond idd iets van 2,50 zou zijn maar ik heb nu in men tekening met moeite al geprobeerd om er dus vloer->plafond hoogtes van 2,80 in te stampen (en 10 cm vloer dikte).mja ,Als de regel niet als een ijzeren vuist toegepast wordt dan ben ik een stuk happier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen matches
Chester schreef op 21 juni 2004 @ 14:37:
Nog een wip van mijn kant :)

*klik*
[afbeelding]

33871 Polygonen. En de achterkant heeft nog geen dakpannen :X
Dat wordt dus iets ander bedenken voor de achterkant, mss zonnepanelen ofzow ;) :p

C&C?

Iemand die btw al ziet welke huis dit is/word? :p

edit:

Hij is btw op een vlak van 14,.. bij 9,..
zoek maar ff op daktextures en bumpmaps vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
@Chester
- Moet die schoorsteen niet langer zijn? Anders krijg je toch allemaal roet tegen het huis aan als de kachel aan is?
- De overkapping boven de voordeur zit vaag aan het huis vast.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.