Toon posts:

Netwerk probleem met 2 computers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met twee computers die het internet op moeten.

De eerste computer.
Heeft als OS Winxp Home.
Is een P4.
Zit op de kabel van casema (wanadoo)

De tweede computer.
Heeft als OS Winxp pro/Linux
Is een P3.
Zit op de kabel van casema (wanadoo)

Tussen die twee computers staat een switch.
Ik heb een vast ip van de isp.

Wat wil nou het geval, de twee computers die zien elkaar wel, maar willen allebei niet te gelijk het internet op.
Wat heb ik geprobeerd, het volgende.
Als ik de computers instel op automagisch verkrijgen van een ip, dan gaat 1 van de twee computers roepen dat er een ip conflict is op het netwerk.
Als ik de tweede computer het ip nummer geef 192.168.0.2 of wat dan ook, dan wil hij niet het internet. Blank scherm.
Ik heb google er eens op nageslagen, maar daar word ik niet wijzer van.
Ze hebben het daar over internet delen, dat heb ik dus aangezet, echt op alle mogelijke manieren. Op de twee computers moesten dan dezelfde accounts draaien, die had ik draaiend onder het admin account. Ook hebben ze het over de ip adressen 192.168.x.x of 10.0.0.x dit schijnen ip´s te zijn die wel vaker wordt gebruikt voor netwerk. Ik heb gespeeld met de gateway en alle andere ip adressen, ik geloof dat ik wel alle combinatie gehad heb. Later las ik dat je de tweede computer moest toevoegen in de ARP tabel, je moest dan het mac adres van het netwerk invullen en daar dan het ip adres aankoppelen. Ook dat wil het niet, sterker nog, de tweede computer komt niet en de tabel te staan, misschien dat ik iets verkeerd doe. Alle kabels zijn goed, want als ik de computers rechtstreeks aansluit op internet dan maken ze gewoon contact. Als ik de switch er tussen laat staan maar er is maar 1 computer op aangesloten, en de kabel van casema, dan doen ze het ook gewoon. Ik heb verbindingen verwijderd in het config scherm, ik heb weer nieuwe aangemaakt, het wil allemaal niet veel helpen. Ik heb Wanadoo al een aantal keer aangeschreven over het probleem, maar die mailtjes liggen waarschijnlijk op de eeuwige jachtvelden, want daar heb ik nooit een reactie op gehad.

Ik weet het zo langzamer hand niet meer, volgens mensen uit mijn omgeving moet het gewoon werken, maar bij mij dus niet. Ik weet dat een router waarschijnlijk alle problemen zal verhelpen, alhoewel ik het betwijfel, gezien mijn buurman, die ook een router had aangeschaft en ook geen toegang meer had tot het www. Na veel pijn en moeite is dat ook opgelost.

Ik hoop dat hier wat mensen zitten, die zeggen...oooohhh!! dat moet je zo of zo doen. Dit is mijn laatste onderneming, en anders moet ik maar een router kopen, maar nogmaals ik wil het gewoon draaiend hebben met switch, alleen al om het feit dat het me verschrikkelijk irriteert :( en dus een oplossing wil.

De gene die met een oplossing komt, ben ik eeuwig dankbaar. _/-\o_ _/-\o_

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

of je leest de netwerk FAQ?

p.s. welkom ook GoT, voor posten in een forum lees ook deze FAQ's door.

[ Voor 43% gewijzigd door MRic3 op 18-06-2004 14:07 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:55

Reptile209

- gers -

Dit gaat niet werken zonder router om de volgende reden:
Je krijgt van je ISP (Wannadoo) 1 IP-adres. Op het moment dat één van je PC's zich op het netwerk aanmeldt, krijgt die PC dat IP. Wanneer de tweede PC online wil, krijgt hij van je ISP hetzelfde IP (is immers dezelfde aansluiting), en gaat hij dus lopen zeuren over IP-conflicten. It's not a bug, it's a feature ;).

Om dit op te lossen kan je twee dingen doen:
1. Een router kopen en die in plaats van de switch zetten
2. Eén van beide PC's als router (server) laten fungeren. Dan moet je het aansluiten als: Internet -> PC1 -> switch -> PC2 of met een crosscable tussen beide PC's. PC1 heeft dan dus een tweede netwerkkaart nodig om PC2 aan te sluiten (al dan niet via de switch).

edit:
En MRic3 heeft gelijk: dit hele verhaal staat uiteraard in de FAQ :+. Maar gezien je verhaal ben je niet echt ervaren en is dit misschien meteen wat duidelijker :).

[ Voor 17% gewijzigd door Reptile209 op 18-06-2004 14:09 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zoals je het nu doet gaat het niet werken, je kan niet op een modem (wat je nu dus hebt) twee pc's tegelijkertijd via een switch met het internet verbinden, daarvoor heb je dus echt een router nodig die het verkeer tussen de twee van aparte ip-adressen voorziene pc's met het internet verbindt.
Wat betreft internet delen, dan heb je in één van de twee pc's twee netwerkkaarten nodig, met één netwerkkaart maak je een netwerkje aan met de andere pc met de andere leg je verbinding met het internet, vervolgens stel je bij die internetverbinding in dat je het internet wilt delen met andere pc's en klaar ben je ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Ik zit op de chello netwerk. Op alle 2 de pc van mij staat de auto config van IE aan. Daartussen gewoon een 8 poort met vpn tunnels en firewall router van netgear. Top router. Ik hoef helemaal niks in te stellen. hij deed gelijk. misschien moet je gewoon alles op autoconfig instellen en daartussen gewoon een goede router neer gooien.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Verwijderd

Als ik het geod begrijp probeer je na een kabelmodem een switch te zetten en daar twee computers aan te hangen(mag volgens mij ook niet van de kabelprovider). Dat gaat zo als je gemerkt heb nooit goed met de ip nummers. Wat je moet doen is een tweede netwerkkaart in je p4 duwen en dan internet delen of je moet een router kopen

s6 verder

p.s. de faq lezen kan ook geen kwaad

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op 18 juni 2004 @ 14:05:
of je leest de netwerk FAQ?

p.s. welkom ook GoT, voor posten in een forum lees ook deze FAQ's door.
Tja! dat had ik idd even kunnen doen, voordat ik voor kramp in mijn vingers zorgde ;) maar ik zal hem eens door gaan lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 18 juni 2004 @ 14:06:
Dit gaat niet werken zonder router om de volgende reden:
Je krijgt van je ISP (Wannadoo) 1 IP-adres. Op het moment dat één van je PC's zich op het netwerk aanmeldt, krijgt die PC dat IP. Wanneer de tweede PC online wil, krijgt hij van je ISP hetzelfde IP (is immers dezelfde aansluiting), en gaat hij dus lopen zeuren over IP-conflicten. It's not a bug, it's a feature ;).

Om dit op te lossen kan je twee dingen doen:
1. Een router kopen en die in plaats van de switch zetten
2. Eén van beide PC's als router (server) laten fungeren. Dan moet je het aansluiten als: Internet -> PC1 -> switch -> PC2 of met een crosscable tussen beide PC's. PC1 heeft dan dus een tweede netwerkkaart nodig om PC2 aan te sluiten (al dan niet via de switch).

edit:
En MRic3 heeft gelijk: dit hele verhaal staat uiteraard in de FAQ :+. Maar gezien je verhaal ben je niet echt ervaren en is dit misschien meteen wat duidelijker :).
Tja! daar was ik al bang voor, dat het toch een router gaat worden. Het is idd stom dat ik niet de FAQ heb gelezen, bij deze ga ik hem maar eens lezen. Dank voor de tips.

Verwijderd

Als ik het geod begrijp probeer je na een kabelmodem een switch te zetten en daar twee computers aan te hangen(mag volgens mij ook niet van de kabelprovider). Dat gaat zo als je gemerkt heb nooit goed met de ip nummers. Wat je moet doen is een tweede netwerkkaart in je p4 duwen en dan internet delen of je moet een router kopen

s6 verder

p.s. de faq lezen kan ook geen kwaad

edit: Veel te traag sorry

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 18:38

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:17:
[...]

Tja! daar was ik al bang voor, dat het toch een router gaat worden. Het is idd stom dat ik niet de FAQ heb gelezen, bij deze ga ik hem maar eens lezen. Dank voor de tips.
Een laatste tip . Als je niet veel geld kwijt wilt zijn maar toch een goed routertje wilt , moet je de Edimax nemen . Ik heb um laatst gekocht voor 40 euro lokale shop .

Broadband/ADSL router . Met ingebouwde switch , voor 4 pc's tegelijk op een netwerk .

Lees rustig de manual daaarvan door en je komt er zo uit :) .

p.s. , mijn reactie is misschien een beetje laat maar het is een tip :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

ohw ja, en wat ook aardig is... even melden of het gelukt is...
registreren iets vragen en dan niks meer van je laten horen dat kennen we al.

* MRic3 heeft het vermoeden dat we hier niks meer van horen. Seen it many times before.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Khaine666 schreef op 18 juni 2004 @ 15:04:
[...]

Een laatste tip . Als je niet veel geld kwijt wilt zijn maar toch een goed routertje wilt , moet je de Edimax nemen . Ik heb um laatst gekocht voor 40 euro lokale shop .
Helaas heb ik zelf andere ervaringen met Edimax. Ik had er zelf een gekocht bij een lokale computershop en na 2 weken ongeveer traden de eerste problemen al op. Toen ik terug ging naar de zaak, werd mij verteld dat de Edimax als onbetrouwbaar te boek stond, "maar wat wil je voor zo weinig geld". Tja als de computershop het zelf al roept...

Ik heb later dus een SITECOM router gekocht naar advies van vrienden. En...deze werkt perfect, direct aansluiten, direct werken, nooit problemen. Een SITECOM router dus...
Pagina: 1