2Mbit ADSL Upload?

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06
Ik heb recentelijk wat grafisch werk gedaan voor een (nieuwe) ADSL provider.
Om dit niet als spam te laten zien, zal ik verder geen naam ofzo noemen.

Nu leveren ze (niet helemaal zeker of ze nu al leveren) ook een 4096/2048 ADSL abo. Overal leverbaar, want ik kan het zelfs krijgen, terwijl ik hier alleen KPN kan krijgen, en geen bbnet/babyxl enz, wat het nog vreemder maakt...

Ik zelf dacht altijd dat ADSL Maximaal 1mbit upload had (geen enkele provider levert 2 mbit upload), dus vroeg ik me af of dat echt zo was.
Of zou het kunnen liggen dat ze met 1:30 overboeking werken ipv de 1:60 van bijv. Wanadoo?

Ze zeggen het echt te kunnen leveren, en op zich geloof ik dat wel, maar toch vraag ik me af ofat er geen technische belemmering in de weg zit, zodat die 2Mbit nooit gehaald zal worden?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik weet dat sdsl wel leverbaar is met 2mbit up, van adsl durf ik dat niet tezeggen, heb je provider gegevens?

hou er met sdsl rekening mee dat de overboeking lager ligt en de uptime hoger, daardoor zal de prijs van sdsl hoger liggen dan van adsl

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Alleen SDSL maakt 2mbit upload mogelijk. De toekomstige ADSL2 standaard gaat ook 2mbit upload ondersteunen. ADSL ondersteund maximaal 1mbit upload.

• Arnold
richardkraal schreef op 18 juni 2004 @ 13:42:
ik weet dat sdsl wel leverbaar is met 2mbit up, van adsl durf ik dat niet tezeggen, heb je provider gegevens?

hou er met sdsl rekening mee dat de overboeking lager ligt en de uptime hoger, daardoor zal de prijs van sdsl hoger liggen dan van adsl
SDSL is toch Synchroom? dus altijd download=upload

overboeking is bij dit abo zoals ik al zei 1:30
en prijs... 69,95 per maand

Demon zit goedkoper, maar die hebben dan maar 1mbit upload...

• Racemol
  • Laatst online: 15:54
Ik heb wel eens vaker zoiets gezien. Toen was het zo dat het uiteindelijk ging om 2 ADSL verbinden met allebei max 1024Kbit upload. Misschien dat dit hier ook het geval is?

Als dat zo is moet je dus wel 2 telefoon lijnen beschikbaar hebben en je betaald ook dubbel abonnementsgeld. Niet zo aantrekkelijk dus.

Maargoed ik weet niet zeker of het in dit geval ook zo is. Heb je geen website ervan?

• Arnold
Racemol schreef op 18 juni 2004 @ 13:46:
Ik heb wel eens vaker zoiets gezien. Toen was het zo dat het uiteindelijk ging om 2 ADSL verbinden met allebei max 1024Kbit upload. Misschien dat dit hier ook het geval is?

Als dat zo is moet je dus wel 2 telefoon lijnen beschikbaar hebben en je betaald ook dubbel abonnementsgeld. Niet zo aantrekkelijk dus.

Maargoed ik weet niet zeker of het in dit geval ook zo is. Heb je geen website ervan?
website is nog niet helemaal af enzo, dus kan het wel geven, maar werkt allemaal niet goed/informatie is nog niet volledig...

[ Voor 3% gewijzigd door Arnold op 19-06-2004 11:45 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:43
Volgens mij is surfnet (de provider voor hogescholen en universiteiten) ook bezig met 2 Mbit upload. Het zou gaan om een test in de regio Eindhoven. Een vriend van mij is erdoor benaderd, maar hij is er niet op in gegegaan |:( . Op de site van surfnet is er nog niets over te vinden (vast omdat het nog maar een test is).

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 14:11

aKra

Intentionally left blank.

Interessant :)

Wel heel vreemd, misschien eens een e-mailtje sturen?

Intentionally left blank.

• Arnold
aKra schreef op 18 juni 2004 @ 13:53:
Interessant :)

Wel heel vreemd, misschien eens een e-mailtje sturen?
Zoals ik al zei, ik doe grafisch werk voor ze (freelance), en heb nu chello, maar die 2mbit upload is voor mij zeker erg aantrekkelijk, zeker omdat ze hier kunnen leveren (in tegenstellling tot BBnet) en de prijs ook ok is daarvoor.
Ik heb dus regelmatig contact met ze, en mij is verzekerd dat ze het halen.
Maar aangezien ik dus overal lees dat 1Mbit maximaal is....

Verwijderd

offtopic:
denk dat ze business adsl daarmee bedoelen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 13:58 ]

• Arnold
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 13:56:
offtopic:
denk dat ze business adsl daarmee bedoelen
Nou... hun top abo gaat "Gamer Xtreme" heten... dus dan zouden ze voor particuliere prijzen zakelijk adsl aanbieden :?

• waslijn
  • Laatst online: 18-02 20:59
Wat is WLL?
WLL staat voor Wireless Local Loop en wordt de opvolger van uw telecom en datacomdiensten thuis. Voor een vast bedrag per maand kunt u met uw vaste telefoon bellen en gebeld worden zonder een KPN aansluiting. Tevens beschikt u over een Internet aansluiting waarmee u zoveel kunt internetten als u maar wilt. En dit alles volledig draadloos! Zonder KPN, zonder andere providers zoals bijv. Essent/Chello. WLL is overigens niet WiFi! WLL is beschikbaar vanaf eind 2004.

Als ze hiervan gebruik willen gaan maken heeft het dus niets met ADSL te maken.

• Arnold
Waslijn schreef op 18 juni 2004 @ 13:59:
Wat is WLL?
WLL staat voor Wireless Local Loop en wordt de opvolger van uw telecom en datacomdiensten thuis. Voor een vast bedrag per maand kunt u met uw vaste telefoon bellen en gebeld worden zonder een KPN aansluiting. Tevens beschikt u over een Internet aansluiting waarmee u zoveel kunt internetten als u maar wilt. En dit alles volledig draadloos! Zonder KPN, zonder andere providers zoals bijv. Essent/Chello. WLL is overigens niet WiFi! WLL is beschikbaar vanaf eind 2004.

Als ze hiervan gebruik willen gaan maken heeft het dus niets met ADSL te maken.
Dat gaan ze eind dit jaar leveren, zoals op de site staat:
Straks gratis overstappen van DSL naar WLL*

Verwijderd

G-Spotter schreef op 18 juni 2004 @ 14:04:
[...]

Dat gaan ze eind dit jaar leveren, zoals op de site staat:

[...]
Ik heb werkelijke nog nooit wat van WLL gehoord... Ook google maakt mij niet echt wijzer, behalve dan dat het zeer cost-effective is bij grote hoeveelheden aangsluitingen. Over snelheden en leverbaarheid kan ik echter nergens wat vinden. Volgens mij is de vergunning voor de WLL frequentie ook nog maar net uitgegeven. Wie verlicht mij :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

ADSL = Asynchronous Digital Subscriber Line
SDSL = Synchronous.

ADSL heeft totaal 10 Mbps band-breedte, voor 2 up/8 down.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Arnold
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 18:32:
[...]

Ik heb werkelijke nog nooit wat van WLL gehoord... Ook google maakt mij niet echt wijzer, behalve dan dat het zeer cost-effective is bij grote hoeveelheden aangsluitingen. Over snelheden en leverbaarheid kan ik echter nergens wat vinden. Volgens mij is de vergunning voor de WLL frequentie ook nog maar net uitgegeven. Wie verlicht mij :?
bijv: http://www.planet.nl/plan...ontentid=428307/sc=8a8659
Enertel zegt een volledig onafhankelijk netwerk te bouwen naast de bestaande telefoon- en kabelnetten. "Hiermee zal Enertel in staat zijn op efficiënte wijze landelijk zeer breedbandige (snelheden twintig maal sneller dan xDSL) internet-, spraak-, en data diensten aan te bieden...medio 2004 zullen de eerste diensten aangeboden worden."
Verder snap ik het ook nog niet helemaal, maar de verbinding naar je huis is dus wireless, op speciale frequentie, waardoor HOGE snelheid mogelijk is (zowel up als down), maar ook telefoonverkeer.

[ Voor 11% gewijzigd door Arnold op 18-06-2004 23:14 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Krijg nou wat, die zitten hier vlakbij...ik ga eens bellen met die figuren :)

https://discord.com/invite/tweakers

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Lijkt op een lijn zonder line sharing. Dan kan je idd die hogere upload halen.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ff offtopic:

Wat gaat de downstream van ADSL2 ong. inhouden?? Weet iemand dat??

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Er zijn te weinig subcariërs om die 2Mbit upload te behalen.
Het maximum met adsl is ergens 900Kbit ofzo.
De rest van je subcariërs zitten in je download ergens 7Mbit ofzo, en dan kom je bij de 7Mbit totaal.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
mvdejong schreef op 18 juni 2004 @ 18:35:
ADSL = Asynchronous Digital Subscriber Line
SDSL = Synchronous.

ADSL heeft totaal 10 Mbps band-breedte, voor 2 up/8 down.
Onzin.

[google=ADSL Specifications]

• Vorkie
  • Niet online
dubbele van adsl toch?
nieuws: Nieuwe standaard voor ADSL vrijgegeven
staat ook nog wat
De ADSL2+-extensie, die begin 2003 waarschijnlijk goedgekeurd wordt, bevat nog eens een aantal extra interessante toevoegingen bovenop ADSL2, bijvoorbeeld een verdubbeling van de overdrachtssnelheid van 1,1 naar 2,2MHz. Effectief verdubbelt dit de downstreamsnelheid naar meer dan 20Mbps, maar daar staat tegenover dat deze snelheid alleen haalbaar is op maximaal 2,5 km van de centrale.

[ Voor 68% gewijzigd door Vorkie op 19-06-2004 01:04 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

/offtopic

mocht jij idd die website van tcdsl maken , pas in ieder geval die top links aan.. wat een crapy lettertype/plaatje is dat. Het bevreemd mij dan dat een "member" van GOT een website van een provider mag maken, waarvan de upload "uniek in nederland" is.

nee.. niet echt onder de indruk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 15:58
Het is mij allemaal nog iets te 'nieuw'. Zo is de site nog niet af en is het ook onbekend welke andere diensten ze aanbieden(nieuwsgroepen e.d.).
Gewoon even de kat uit de boom kijken denk ik zo. Ook zullen er tegen die tijd ook wel ander providers zijn die 2mbit upload abbonementen aanbieden.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
telebyte geeft ook 2mbit opload

• Jimster
  • Laatst online: 14:32
Lawtje.com schreef op 19 juni 2004 @ 01:41:
telebyte geeft ook 2mbit opload
Asynchroon? Link?

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 19-06-2004 01:49 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
OWnee sorry, ik heb me vergist, telebyte geeft maar 1mbit :/

oops.. B)

• Arnold
edit:
2 KarreMania: maybe werk ik wel bij bedrijf die het doet, en maybe doe ik website wel helemaal niet, maar ander grafisch werk...

Verder ben ik er na onderzoek achter gekomen dat versatel als enige 2Mbit upload levert via een zakelijke verbinding.
Ik zal ze eens mailen of het mogelijk is.
Anders zal ik anders eens zo'n abotje nemen en kijken of die 2mbit upload haalt... Of in ieder geval > 1mbit.

[ Voor 184% gewijzigd door Arnold op 19-06-2004 11:19 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
TheDuke99 schreef op 19 juni 2004 @ 01:25:
Ook zullen er tegen die tijd ook wel ander providers zijn die 2mbit upload abbonementen aanbieden.
Oke, hoe zeg ik dit het meest tactisch: ADSL met twee Mbit upload bestaat NIET!. :+

Dat is gewoon onmogelijk. Punt.

Wel is het mogelijk om een truuc uit te halen. Twee zijn er zelfs mogelijk eigenlijk.

• Deze kan in theorie wel, maar in de practijk is de infrastructuur en de apparatuur er niet echt geschikt voor:
- Twee ADSL lijnen. Via een soort "trunking" maak je er 1 verbinding van. Het ene pakketje wordt dus de eerste lijn opgestuurd, het tweede de tweede lijn op. Maar dat trunking moet dus direct in de KPN centrale gebeuren, en dus ook achter de twee modems bij de klant. In de practijk is 't eigenlijk niet/nouwlijks te doen.
• Dit wordt wel eens gebruikt:
- Gewoon twee standaard ADSL lijnen, met twee IP's, en daarbij een loadbalancer. Nadeel is dat je geen webserver kunt draaien op volle snelheid, aangezien je twee IP's hebt met beide 1mbit upstream. En nadeel is dat je niet met de volledige snelheid kunt downloaden, aangezien je maar 1 lijn per downlaod kunt gebruiken.

Beide hebben dus nadelen; een is eigenlijk onuitvoerbaar, de ander blijven gewoon twee lijnen...

• Arnold
Kijk dat is duidelijk, en eindelijk het antwoord wat ik zocht :D

Maar ik ga het toch proberen... een kijken hoe snel het dan wel is ;)

• Racemol
  • Laatst online: 15:54
G-Spotter schreef op 19 juni 2004 @ 15:59:
Kijk dat is duidelijk, en eindelijk het antwoord wat ik zocht :D

Maar ik ga het toch proberen... een kijken hoe snel het dan wel is ;)
Volgensmij heb ik je dat aan het begin van dit topic ook al verteld..
Pagina: 1