Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tower als desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
hoi

Ik heb een Chieftec MIDI Dragon Tower, en wegens ruimte en lange kabels gebrek, wilde ik deze als desktop onder mijn monitor zetten

Alleen, kan dat? Kunnen alle CDrom spelers op hun zij werken?
Als ik zo kijk, lijken me cdrommetjes er wel in te blijven zitten.
En misschien belangrijker, houdt de sidepanel van de kast mijn 17inch CRT monitor wel ?

Andere dingen die ik over het hoofd zie ?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:09

Entity

9000rpm

Praktisch alle CD-ROM spelers & writers kunnen ook op hun zij werken, dus dat is geen probleem in ieder geval. Of de kast een 17" monitor kan houden is een ander verhaal, ik denk dat je daarvoor het beste contact op kunt nemen met de leverancier of producent.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat ik me vooral afvraag is hoe jij het voor elkaar krijgt dat de cdrommetjes niet uit de lade(s) vallen.
Voor de rest moet het gewoon werken volgens mij...

Met je beeldscherm, probeer het gewoon, rustig laten zakken en je ziet het vanzelf wel.

(mn oude dellkast heeft een dwarse ligger onder de zijplaat en zou het wel kunnen houden. Mn nieuwe Aopenkast heeft dat niet, dus dat zou problemen op kunnen leveren)

maar je hoeft em er niet op te laten pleuren. Rustig neerzetten en zie wat er gebeurt.

[ Voor 53% gewijzigd door Hann1BaL op 18-06-2004 13:35 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 14:28

Bestla

Kvinne

Je kunt toch je cd-drives op z'n kant erin modden? Bij Compaq kon dat zonder meer die waren als Tower en als desktop plaatsbaar. Kwestie van drives eruit en kantelen maar 8)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De Cd-roms werken wel, maar ik denk niet dat de zijwand het gewicht van de monitor gaat houden.

Je kan het wel doen als je op de kast (op z'n kant) weer een plank legt die niet snel doorbuigt (18mm ofzo), en daar de monitor weer op zetten.

En hou er rekening mee dat je moederbord 'onder' ligt, warmte stijgt op, en zo blijft het niet tegen je moederbord hangen.

En natuurlijk er voor zorgen dat je de voormalige onderkant niet ziet, die zijn meestal niet zo netjes, en verder vilt (of van die anti-glijdingen) onder je kast, om krassen te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 18-06-2004 13:37 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bestla schreef op 18 juni 2004 @ 13:35:
Je kunt toch je cd-drives op z'n kant erin modden? Bij Compaq kon dat zonder meer die waren als Tower en als desktop plaatsbaar. Kwestie van drives eruit en kantelen maar 8)
Ja maar dat geldt gerust niet voor alle kasten. Ook kan niet iedereen zomaar even iets modden. Anderen vinden het fantastisch, maar er zijn natuurlijk ook mensen die niet hun kast willen beschadigen/veranderen/slopen..

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
Ik zou als ik jou was de kast op z'n zij leggen en er dan een stuk spaanplaat oid tussen de monitor en de kast leggen zodat de druk van de monitor op de kast verdeelt word.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De meeste CD-Rom spelers (vanaf 8x ong) zijn uitgerust met 'beugeltjes' zodat een cd erin blijft staan. Eenmaal binnen worden ze vastgeklemd, en maakt 't niet meer uit hoe die gemonteerd is.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Hann1BaL

Hann1BaL

SlinkingAnt schreef op 18 juni 2004 @ 13:39:
De meeste CD-Rom spelers (vanaf 8x ong) zijn uitgerust met 'beugeltjes' zodat een cd erin blijft staan. Eenmaal binnen worden ze vastgeklemd, en maakt 't niet meer uit hoe die gemonteerd is.
Als ik bij mij thuis kijk liggen de cds los in de lades. Dus op zn zij zouden alle cds uit de lades vallen voordat de lade dichtzit. Ik weet dat je opzich wel op hun kant kunnen draaien, maar beugeltjes op de lades..?/

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 14:28

Bestla

Kvinne

Hann1BaL schreef op 18 juni 2004 @ 13:36:
[...]

Ja maar dat geldt gerust niet voor alle kasten. Ook kan niet iedereen zomaar even iets modden. Anderen vinden het fantastisch, maar er zijn natuurlijk ook mensen die niet hun kast willen beschadigen/veranderen/slopen..
Het zou bij mij wel lukken. Als je plek hebt voor 3 drives zou het kunnen (H x B ) Diepte maakt niet zo veel uit dacht ik, hij zal ff rekening moeten houden met het mobo.

En tips hoe en wat te bevestigen kan hij toch wel vinden in CME?

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 18-06-2004 13:52 ]

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 16:34

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Het ziet er niet zo uit, maar verbazingwekkend genoeg werken die randjes wel ja.
En in principe hebben alle cd-rom spelers dat soort beugeltjes en kunnen dus op hun kant werken

Taru tossing moet een olympische sport worden

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 18 juni 2004 @ 13:39:
Ik zou absoluut NOOIT cd-rom's (en hetzelfde geld voor harddisks) op z'n kant monteren. Ervaringen mee, een cd-rw drive van kennis binnen een jaar kapot, garantie gevraagd..., werd niet gegeven want: "de drive was verkeerd gemonteerd" 8)7
edit:

Het zou wel kunnen dat deze cd-rw drive geen palletjes bezat, maar sindsdien ben ik er zelf een beetje huiverig voor...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 14:18 ]

Verwijderd

Hann1BaL schreef op 18 juni 2004 @ 13:45:
[...]

Als ik bij mij thuis kijk liggen de cds los in de lades. Dus op zn zij zouden alle cds uit de lades vallen voordat de lade dichtzit. Ik weet dat je opzich wel op hun kant kunnen draaien, maar beugeltjes op de lades..?/
in de hoeken zitten ovaaltjes / palletjes / beugeltjes, die kan je draaien zodat ze over de cd vallen. In sommige gevallen zit er een simpel overlappend randje. Daar blijft precies je cd in hangen.
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:01:
[...]

Ik zou absoluut NOOIT cd-rom's (en hetzelfde geld voor harddisks) op z'n kant monteren. Ervaringen mee, een cd-rw drive van kennis binnen een jaar kapot, garantie gevraagd..., werd niet gegeven want: "de drive was verkeerd gemonteerd" 8)7
Dan ben je genaait want er zijn zelfs desktop kasten waarbij het standaard is. En anders zaten er geen palletjes in je laatje. Ze vinden het alleen niet leuk om op z'n kop te werken.
Harddisks zijn een ander verhaal al mogen die ook wel op hun kant gemonteerd worden (lian-li kasten hebben dat geloof ik).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 14:09 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:01:
[...]

Ik zal je zeggen dat mijn Dell standaard de HDD heeft staan in de kast. Dus die ligt zowiezo al niet horizontaal. Zal dus waarschijnlijk niet zoveel kwaad kunnen anders hadden ze dat vast niet gedaan.

En over de verkeerde montage. Het is slecht voor een cd-drive om hem scheef te monteren! Vertical of horizontaal is wel prima, maar het niet op bijv 45 graden oid..
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:03:
[...]

in de hoeken zitten ovaaltjes / palletjes / beugeltjes, die kan je draaien zodat ze over de cd vallen. In sommige gevallen zit er een simpel overlappend randje. Daar blijft precies je cd in hangen.
Ok, weet ik dat ook weer, niet dat ik het nodig heb, maar toch :D

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 18-06-2004 14:15 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hann1BaL schreef op 18 juni 2004 @ 14:07:
[...]

Ik zal je zeggen dat mijn Dell standaard de HDD heeft staan in de kast. Dus die ligt zowiezo al niet horizontaal. Zal dus waarschijnlijk niet zoveel kwaad kunnen anders hadden ze dat vast niet gedaan.

En over de verkeerde montage. Het is slecht voor een drive om hem scheef te monteren! Vertical of horizontaal is wel prima, maar het niet op bijv 45 graden oid..

[...]

Ok, weet ik dat ook weer, niet dat ik het nodig heb, maar toch :D
offtopic:
Dus jij monteert de platters van de harde schijf zelf als je meer ruimte nodig hebt? :P

Het verschil is dat bij een CD-rom 1 onderdeel gemaakt is om er uit te halen: de CD zelf!, bij harde schijven blijven de platters altijd zitten, die zitten dus ook goed vast, en kunnen in alle richtingen gebruikt worden

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Resistor schreef op 18 juni 2004 @ 14:11:
[...]
offtopic:
Dus jij monteert de platters van de harde schijf zelf als je meer ruimte nodig hebt? :P

Het verschil is dat bij een CD-rom 1 onderdeel gemaakt is om er uit te halen: de CD zelf!, bij harde schijven blijven de platters altijd zitten, die zitten dus ook goed vast, en kunnen in alle richtingen gebruikt worden
Sommige mensen moet je dus ook alles duidelijk zeggen :D

alinea 1 gaat over de HDD (en is een reactie op het feit dat er gezegd werd dat het slecht is om je hdd niet horizontaal te monteren)

De 2e alinea gaat over CD/DVD drives.

Dus nee, de platters monteer ik meestal niet zelf :P

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
heb hier op me werk zat oude desktop kasten waar de hdd's op hun kan instaan. en af en toe op tweakers zie ik van die pc case roundups waar ook altijd wel een aantal kasten staan waar de hdd's op hun kant instaan. dus moet niet echt problemen geven imho.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
hmm voor zover ik zie, houd mijn zijkantje het wel, heb hem deels op de front gezet zeg maar.
CDrommetjes werken ook.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

Volgens mij mag je HD's nadat je ze op z'n kant hebt gebruikt voor een tijdje niet meer horizontaal gebruiken omdat de lagers dan een kant op ingesleten zijn. Maar dit zal wel na een lange periode pas zo zijn.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor Hd's kan ik het idd niet aanraden nee, in mijn bierkrat mod zat de hardeschijf ook op z'n zij en een maand later wassie dood :P

Gabriël AM5

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 22:48
Zou je niet beter naar zo'n kastje kunnen gaan kijken dan?

http://www.coolermaster-e...lier/cavalier-desktop.asp

Lijkt me een goede kandidaat als je een nieuw kastje gaat halen...

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Exigence schreef op 18 juni 2004 @ 17:12:
Volgens mij mag je HD's nadat je ze op z'n kant hebt gebruikt voor een tijdje niet meer horizontaal gebruiken omdat de lagers dan een kant op ingesleten zijn. Maar dit zal wel na een lange periode pas zo zijn.
Eindelijk deze opmerking, dacht dat die nooit zou komen :D

Als de harde schijf heel lang in een stand gedraaid heeft dan is de schijf er op een gegeven moment 'gewend' aan. En als de schijf dan in een keer in een andere stand gebruikt word is de kans groot dat de schijf op een gegeven moment gaat tikken en dan heb je een prob :)
Dus met hdd's zou ik het niet doen.. of je met ze er anders in gaan zetten :)

Verwijderd

Even over dat monitor er misschien niet op kan staan. Dit lukt wel, Ik heb het tijdelijk gehad met een 19". Bij een chieftec zit er standaard een horizontale balk, en die verstevigd het ook nog eens. Tevens is een chieftec van zeer goede kwaliteit, en heeft een dikke zijkant.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:25

Ibex

^^ met stom.

Resistor schreef op 18 juni 2004 @ 14:11:
[...]
offtopic:

Een harde schijf ik gevoeliger dan jij laat uitblijken. De koppen van de harde schijf zweven extreem dicht bij de platters (vergelijkbaar met een F16 die tegen kruissnelheid 1meter boven de grond vliegt). De motor van de harde schijf zal er betrekkelijk weinig last van ondervinden aangezien de platters in een perfecte balans zijn en deze op die manier slechts wenig last ondervinden van de zwaartekracht. (pak maar eens een klein wiel van een fiets vast in bijde handen aan de as, en laat iemand anders het wiel laten draaien, je zal ervan verbaast staan hoe moeilijk het is om het wiel te zwenken). De arm is echter een ander verhaal. Wanneer de harde schijf niet horizontaal hangt, heeft de zwaartekracht bij elke positie van de arm een andere invloed, welke een volledig andere impact heeft op de voice-coil motor (welke werkt met magnetische velden, het magnetisch veld zal dus sterker moeten zijn wanneer de arm naar boven moet dan wanneer deze naar beneden moet, terwijl dit voor horizontale bewegingen bijna niets uitmaakt). en het schernierpunt zelf.
De harde schijf dient dus liefst horizontaal te hangen. En wil je hem verticaal, mooi, maar hou hem dan ook zo :).

( B) )

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Alleszins NOOIT een harde schijf of cdromspeler draaien terwijl hij aanstaat (gyroscoop effect)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 08:34
Ives schreef op 18 juni 2004 @ 18:11:
Alleszins NOOIT een harde schijf of cdromspeler draaien terwijl hij aanstaat (gyroscoop effect)
sommige hardeschijven moet je eerst wakker schudden :X maar over het algemeen is het tegen die tijd tijd om een nieuwe te kopen :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54
uhm die zeikant gaat het wel houden hoor dit is niet een of andere cheape kast die zeikant is zeeeer sterk
Pagina: 1