[ACCESS] Naar record springen bij openen formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 13:08

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Voor een urenregistratie wil ik bij het openen van het formulier naar de record van vandaag springen (te herkennen aan de datum van vandaag).
Ik wil dus graag in de tabel zoeken op datum en als deze overeenkomt met de datum van vnadaag hiernaar verspringen. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb gezocht (ook op google) maar ik kwam hier niet uit.
hier wat ik wel gevonden heb:

Deze methode heb ik zelf gevonden. Deze werkt echter niet. Waarom weet ik niet.
Me.RecordsetClone.Findfirst "[Datum] = " & Date
Me.Bookmark = Me.RecordsetClone.Bookmark

Deze methode werkt maar ik weet hier nog niet op welke positie de goede record staat. 11 moet dus vervangen worden door een variabel.
DoCmd.GoToRecord , , acGoTo, 11

Graag zou ik dus willen weten waarom de eerste methode niet werkt.
Graag een oplossing om een record te zoeken en zijn rangnummer te achterhalen. Ik kan methode 2 dan gebruiken om te springen naar dit record.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

wil je bij het openen alleen de records van vandaag zien? Dan koppel je toch een query als
code:
1
2
SELECT tabel.* FROM tabel
WHERE tabel.Datum=now();

aan je RecordSource? Of moet de gebruiker in een veld een datum kunnen opgeven, waarna de database de bijbehorende records bij elkaar zoekt. Dan wordt het iets lastiger, maar ook nog redelijk standaard hoor... suc6

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Een query had ik al geprobeerd. Deze filterd echter alleen. Ik wil dat de datum van vandaag geselecteerd wordt maar dat gisteren en morgen ook toegankelijk zijn / getoond worden. Hij moet dus alle records laden en naar de goede springen via een zoek functie. Ik moet dus een zoekfunctie hebben om dit te doen.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Hoe ik zoiets laats heb opgelost is door eerst de focus te zetten op het veld waarop je wilt zoeken, en volgens een docmd.findrecord
code:
1
2
Me.datum.SetFocus
DoCmd.FindRecord zoekdatum, acEntire, , acSearchAll, , acCurrent

is dat een mogelijkheid?

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
Visual Basic:
1
2
Me.RecordsetClone.Findfirst "[Datum] = #" & Date & "#"

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Geweldig,

code:
1
2

Werkt.

[ Voor 43% gewijzigd door mbooij op 09-07-2004 10:22 ]

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
nescafe schreef op 18 juni 2004 @ 18:10:
Visual Basic:
1
2
Deze code werkt meestal... echter soms (begin van de maand) springt hij niet naar de datum maar naar een andere (7-9-2004 i.p.v. 9-7-2004). Waar kan dit aan liggen. Wordt de datum niet goed opgevraagd?

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
mbooij schreef op 09 juli 2004 @ 10:21:
[...]

Deze code werkt meestal... echter soms (begin van de maand) springt hij niet naar de datum maar naar een andere (7-9-2004 i.p.v. 9-7-2004). Waar kan dit aan liggen. Wordt de datum niet goed opgevraagd?
Gevonden, de datum van vandaag moet aangevraagd worden met date$ anders werkt het soms niet. Dit is de goede code:

code:
1
2
RecordsetClone.Findfirst "[Datum] = #" & Date$ & "#"

Een comma of letter maakt van Jezus nog een ketter.

[ Voor 4% gewijzigd door mbooij op 09-07-2004 10:41 ]

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Hallo mbooij,

Vandaag was ik ook bezig met Access en ik zoek dus precies wat jij hier hebt gedaan. Ik heb overal op internet al gezocht naar oplossingen en toen dacht ik, waarom GoT niet? Hier gezocht te hebben kom ik dus hier uit en dit is dus precies wat ik zoek.
Ik heb dus dit nagebouwd in mijn applicatie, maar toch wil hij het op de 1 of andere reden niet doen. :7 :( .
Ik heb hieronder even de code geplakt:
code:
1
2
RecordsetClone.FindFirst "[contactpersoon_id] = #" & strcontactpersoonnr & "#"
Zoals je kan zien komt deze dus van jou code vandaan. "strcontactpersoonnr" wordt gevult door een OpenArgs code.. Deze wordt gevult (gechecked door MsgBox)..

Als ik vervolgens ook met debug ( foutopsporing ???) door de code loop en mijn muis op Me.Bookmark houdt, dan komt er het bericht ->
"Me.Bookmark = <geen huidige record.>"
Het is bij mij wel het geval dat het ID niet overeenkomt met het recordnummer, maar dat zal goed moeten gaan.
Kan het zijn dat ik ergens iets vergeet om te includen? (met c# moet je helemaal bovenaan soms iets erbij invoegen met System.Forms.Data.. om maar wat te noemen)

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om met OpenArgs het contactpersoon_id mee te geven, op te vangen in een tekstveld.. Dit werkt goed, maar als ik vervolgens probeer om de query van het formulier (Recordbron) aan te passen met een WHERE statement. Ook dit doet ie niet.

Als iemand anders ideeen heeft, dan heel graag.. _/-\o_ _/-\o_ Er mag ook gemaild worden naar rutgerkoebrugge@hotmail.com.

Alvast Bedankt !!!
Gamerkoe

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
Heb je het al eens geprobeerd zonder #hash#es? Deze worden gebruikt om aan te geven dat een bepaalde expressie een datum voorstelt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb het al opgelost.. met een filter :)

IIG bedankt !

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Pagina: 1