Voor een urenregistratie wil ik bij het openen van het formulier naar de record van vandaag springen (te herkennen aan de datum van vandaag).
Ik wil dus graag in de tabel zoeken op datum en als deze overeenkomt met de datum van vnadaag hiernaar verspringen. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb gezocht (ook op google) maar ik kwam hier niet uit.
hier wat ik wel gevonden heb:
Deze methode heb ik zelf gevonden. Deze werkt echter niet. Waarom weet ik niet.
Me.RecordsetClone.Findfirst "[Datum] = " & Date
Me.Bookmark = Me.RecordsetClone.Bookmark
Deze methode werkt maar ik weet hier nog niet op welke positie de goede record staat. 11 moet dus vervangen worden door een variabel.
DoCmd.GoToRecord , , acGoTo, 11
Graag zou ik dus willen weten waarom de eerste methode niet werkt.
Graag een oplossing om een record te zoeken en zijn rangnummer te achterhalen. Ik kan methode 2 dan gebruiken om te springen naar dit record.
Ik wil dus graag in de tabel zoeken op datum en als deze overeenkomt met de datum van vnadaag hiernaar verspringen. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb gezocht (ook op google) maar ik kwam hier niet uit.
hier wat ik wel gevonden heb:
Deze methode heb ik zelf gevonden. Deze werkt echter niet. Waarom weet ik niet.
Me.RecordsetClone.Findfirst "[Datum] = " & Date
Me.Bookmark = Me.RecordsetClone.Bookmark
Deze methode werkt maar ik weet hier nog niet op welke positie de goede record staat. 11 moet dus vervangen worden door een variabel.
DoCmd.GoToRecord , , acGoTo, 11
Graag zou ik dus willen weten waarom de eerste methode niet werkt.
Graag een oplossing om een record te zoeken en zijn rangnummer te achterhalen. Ik kan methode 2 dan gebruiken om te springen naar dit record.
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing