Toon posts:

Hoe goede password op PC te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een wachtwoord door middel van het BIOS op mijn pc gezet zodat anderen (broertje, zussen) er niet op kunnen als ik weg ben.
Dat ging tot voor kort goed, todat ik thuiskwam en ik mijn broertje zag internetten op mijn pc!!!

Hij beweert dat hij een code heeft waarmee hij de meeste pc's kan openen .
Bestaat deze code? Zoja... hoe kan ik dit verhelpen en mijn pc 100% beveiligen tegen mijn broertje.

Ik weet het, klinkt stom , maar er staat veel belangrijke zaken op mijn computer, dus vandaar.

Ps. het kan ook dat hij toevallig het goede wachtwoord heeft ingetikt, dat kan ook.
Maar ik ben meer geinteresseerd in het feit dat er wachtwoorden bestaan waarmee je BIOS kunt voorbijgaan zonder mijn wachtwoord te hebben.. Wie heeft opheldering??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn inderdaad standaardwachtwoorden voor de meeste AWARD en AMI BIOS'sen. Maar ook een CMOS reset volstaat al om de wachtwoord te resetten ..

Het beste wat je kunt doen is om een administratorwachtwoord op je (NT based) OS te zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 18-06-2004 13:19 ]

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 16:36
Je moet gewoon een wachtwoord op je account in windows zetten.
Welk besturingssysteem gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP... en btw cmos resetten dat doet ie niet, moet je systeemkast voor openen toch?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Windows XP is ook NT-based. Dus zie post BalusC :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan maak je toch gebruik van useraccounts en wachtwoorden? :Y)
Oh en vergeet niet om de bestaande FAT partities naar NTFS om te zetten, anders zijn de bestanden gewoon bereikbaar middels een DOS-bootflop oid ;)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 18-06-2004 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx guys
Pagina: 1