Toon posts:

[WinXp] Vergeet instellingen van balk - blazefind infectie *

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds pas een irritant probleempje met winxp. Heb weekie terug geformat en was allemaal goed gegaan maar nou heb ik ineens dat die me instellingen van me startbalk (of weet ik hoe dat heet) niet onhoud. Elke keer als ik opnieuwe opstart of af/aanmeld dan is het dingetje snel starten weer weg en door elkaar gegooit.

Heb al search gebruikt maar weet niet echt waarop ik moet zoeken, vind niet echt een oplossing..

Zal waarschijnlijk wel simpel zijn maar zie het gewoon ff niet..

Ty

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 19:42

potatox

unz unz unz

De startbalk is een onderdeel van explorer.exe. Als je het proces explorer.exe afsluit dan onthoud hij alle dingen die je na de laaste boot aangepast hebt niet. Wat ik kan bedenken is dat je misschien wat adware of spyware op je pc hebt staan die met explorer zit te kloten..
Probeer eens te scannen met ad-aware of andere programma's

[ Voor 10% gewijzigd door potatox op 18-06-2004 13:20 ]

--

Verwijderd

Topicstarter
Ik scan regelmatig met een geupdate adware en nu valt het mij op dat die wel elke keer weer de zelfde zooi terug vind..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/adware.JPG

Dan haalt die het weg behalve bridge.dll, daarbij vraagt die of die hem mag weghalen bij eerstvolgende reboot, alleen dan vind die hem ineens niet meer :? En windows geeft dan een ook fout bij het opstarten kan bridge.dll niet vinden..

Heb hem nu uitgeschakeld in msconfig maar helpt niet die zooi blijft elke keer terug komen :/

Kan dat er iets me te maken hebbe? En hoe zou ik die puin weg kunne hale dan?

tY

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 18-06-2004 18:09 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even doornemen en kijken of het iets helpt. Hope so.

Wat ik wel al zag in die howto het gebruiken van S&D laatste 10x dat ik dat prog heb geinstalleerd bij mensen kon die niet meer updaten via internet en pas dan werkt het prog echt goed.. Ik gebruik het daarom ook niet meer maarjah ik ga ff klooien.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nou alle spyware shit eraf maar nog steeds is die even vergeet achtig :X Wat kan dat nou zijn word er egt ziek van ;(

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met het doorlezen van dit topic: Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en post aan de hand van de regels zoals die daarin beschreven staan even je hijackthis logfile :)

Verwijderd

Topicstarter
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:13:58, on 19-6-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Messenger Plus\MsgPlus.exe
C:\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Creative\MediaSource\RemoteControl\RcMan.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
I:\Programs\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.lauwsplace.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 194.109.6.13:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\System32\wsaupdater.exe,
O2 - BHO: (no name) - {0000607D-D204-42C7-8E46-216055BF9918} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Acrobat\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32.EXE /S CTASIO.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Program Files\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [RemoteCenter] C:\Creative\MediaSource\RemoteControl\RcMan.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?38147.4129861111
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedi...ve/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{9E136EC0-70FE-459A-86B8-782E57BD73B9}: NameServer = 10.0.0.138

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb eigenlijk nergens me twijfels over :/ Er stond eerst een ding tussen wat rommel was maar die is nu al weg en adware vind die ook niet meer dus dat is goed gegaan maar verder lijkt me alles goed ?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:14 ]

Verwijderd

Zit hier met hetzelfde probleem. Na het verwijderen van wat Spyware troep op de computer van m'n vriendin lijkt windows telkens de quicklaunch bar te vergeten. Na elke reboot is ie weg en als ie weer aangezet wordt staat alles op oude volgorde... Ik weet nog wel dat bij het verwijderen van een trojan, dacht ik, hij al verdween. Iemand een oplossing hiervoor?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

ik ben geen spywaredeskundige; maar dit zet mij toch wel aan het denken...

heb je 2 verschillende msn versies geinstalleerd of is 1 van 2 spyware misschien?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 10:12:
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\System32\wsaupdater.exe,
Die hoort er niet thuis.

Je moet echter heel, heel goed oppassen dat je hier niets mis mee doet omdat het je PC ook onstartbaar kan maken.

Controleer eventjes de settings zoals ze hier staan in de registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Ik verplaats verder je topic eventjes naar Beveiliging & Virussen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

Je hebt blazefind troep erop staan, getuige de entry die ele aanhaalt.

Ik pas de titel ietsje aan, zodat het ook voor de mensen die hier later nog eens mee in aanraking komen, beter te vinden is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het register gekeken daar staat idd het zelfde path achter de naam Userinit, kan ik die dan gewoon weghalen?

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
ik had hetzelfde probleem ([rml]SWINX in "[ XP] Startbalk instellingen worden niet ..."[/rml])

je moet dus wat er bij OldUserInit staat weer bij UserInit neerzetten, dan werkt het weer :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Ik zit nu met een groot probleem, heb gister na het lezen van deze tread wsaupdater uit de registry gehaald nadat ik een backup van het register heb gemaakt. Nu kan ik dus niet meer inloggen, na het invoeren van het pw om bij windows in te loggen zie ik even de background van het profiel en logged ie meteen weer uit. Bij safe mode kwam er ook een admin account bij te staan ten ik in safe mode opstarte maar hiervan ken ik het pw niet meer. De enige optie die ik nog over heb is om last known good configuration te doen bij het starten van windows als dat mocht helpen. Weet iemand hier een oplossing voor? De bestanden van mijn vriendin heeft ze nodig. plz help.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan, wou ik eigenlijk ook doen maar ik denk vraagt het eerst maar ff :P

Maar bij mij is het inmiddels ook gefixt door bovenstaande oplossing, tnx iedereen :>

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Heb van de week net zo'n geval aan de hand gehad bij een vriend van mij.
Hij had in eerste instantie via Norton en daarna via Adaware z'n p.c. laten schonen en deze hadden de nodige aanpassingen aangebracht in z'n P.C.
Maar daarna kwam hij ook met geen enkele mogelijkheid meer terug in z'n p.c.

Het enige wat er getoond werd was:

het opstartscherm met de diverse gebruikers. als je deze aanklikte dan kreeg
je even heel snel het gebruikers opstartscherm te zien, en vervolgens de mededeling: instellingen worden opgeslagen en de p.c. werd afgesloten.

Of we dit nu deden in veilige modus, of herstellen via de Windows XP cd.
Het resultaat bleef net zoals bij -BACO- steeds het zelfde.

Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om windows opnieuw te installeren.
Let dan wel op om de PC / gebruikersnaam een afwijkende (dus anders als de oude) naam te geven. Want anders bestaat de mogelijkheid dat de map - mijn documenten - wordt geschoond. Als je nu een afwijkende naam opgeeft
dan kun je de oude aangemaakte documenten gewoon terug vinden op de C: schijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Marinus-Roro op 24-06-2004 20:20 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Pagina: 1