Toon posts:

[Schotel] uitbreidingskaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een complete set gekocht om vele buitenlandse zenders te ontvangen. Dus een schotel, ontvanger etc.

Nou heb ik zo'n 2000 zenders (Astra en Hotbird), maar de zenders die ik juist wil bekijken, kan ik niet bekijken. Er staat in het rood Viaccess.

Ik hoorde dat je daar een kaart voor kunt kopen, zodat je die zenders (onder anderen SF1 en SF2 - Zwitserse zenders) wél kunt bekijken. Ik heb de volgende ontvanger: Lemon 030-CI.

Weet iemand waar je een Viaccess-kaart kunt kopen? (en evt. ook een kaart zodat ik Mediaguard-zenders kan ontvangen.

En wat ik ook raar vind, is dat ik sommige zenders waarbij Viaccess staat wél kan zien..

Graag wat antwoorden.. alvast bedankt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je hebt niet alleen een smartcard nodig voor de gecodeerde zenders, maar ook een CAM (PCMCIA module) die in het Common Interface slot van je receiver gaat.

Als je het officieel wilt doen koop je een Viaccess redcam (ca. 75 euro) en een kaart van de betreffende provider. In veel gevallen is dit niet mogelijk omdat buitenlandse providers alleen kaarten verkopen aan ingezetenen van hun land.

Een meer Tweaker-geeigende methode is de aankoop van een alternatieve CAM die meerdere coderingen in 1 aankan met behulp van op internet te vinden keyfiles. Meer uitleg kan ik hier niet geven. Kun je beter op sat4all.com kijken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 14:16
http://www.kingofsat.net/en/

Dat is een fijne site om te kijken wie de aanbieder is van de kanalen waar je naar wilt kijken.

hmm, bigfoot: Ik dacht dat ook niet op sat4all kon? Ik weet er iig niets vanaf, dus het kan zijn dat ik er ook strak overheen kijk elke keer :P
Ik zal je wel even via email teisteren, ik wil ook graag het eea weten over dit onderwerp. (niet zozeer illegaal, maar ik begrijp nog steeds niet zoveel van alle verschillende soorten kaartjes ed. In mijn optiek is een smartcard een smartcard, maar je hebt toch voor elk model een andere reader nodig in je ontvanger? )

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Het bespreken van coderingen is op zich niet illegaal. Alleen het aanbieden van kant en klare keys mag natuurlijk niet.