ontrouw door alcohol verklaard?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
http://www.nu.nl/news.jsp?n=342297&c=80

Hierin staat dat een gen dat voor de aanmaak van vasopressine (anti-diuretisch hormoon) codeerd de oorzaak is van ontrouw bij mannen (en ook bij vrouwen?)

Alcohol remt de secretie van vasopressine in het lichaam. Een logische conclusie is dan dat er een lichamelijke oorzaak is aan het ontrouw zijn na het gebruik van alcohol. Namelijk geen vasopressine... Wat is jullie kijk op deze theorie.

Ik hoop dat hier serieuze replies op komen en niet dat we gaan vervallen in HK-achtige dingen als: mooi, ik wist het wel... 8)7

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:46
Als wat jij zegt waar is, dan is er een zeer grote kans dat alcohol daar invloed op heeft ja, ALS!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Bron: pharmacology 4th ed., Rang & Dale & Ritter, pagina 624-6, ISBN 0443059942

De effecten van alcohol. Dit artikel op nu.nl geeft zelf aan dat het voor muizen is en dus wellicht niet voor de mens, maar bij apen is ook andere spiegels gevonden. Hier komt wel tegenover te staan dat de mens een plichtsbesef heeft ontwikkeld. Maar aangezien alcohol ook op het centrale zenuwstelsel werkt, kan het goed zijn dat dit een logisch iets is en dat het natuurlijk is (neiging tot voortplanten)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Alcohol werkt als een rem op de normen en waarden. Dingen die je normaal nooit zou doen/durven gaan je gemakkelijk af als je aangeschoten/dronken bent...

Je bent dus minder trouw omdat je je niet meer geremd voelt....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Inderdaad. Met alcohol komt de "ware aard" boven. En mensen zijn nu eenmaal niet monogaam. Ze zijn serieel monogaam. Alleen de maatschappij vind dat mensen monogaam zouden moeten zijn.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De ergste oorzaak van ontrouw bij (hetero) mannen zijn vrouwen, blijf als hetero man uit de buurt want met iedere vrouw die je tegenkomt, neemt de kans toe dat je ontrouw gedrag gaat vertonen.
(Sorry, kon het niet laten :) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

mrClass schreef op 18 juni 2004 @ 16:42:
Inderdaad. Met alcohol komt de "ware aard" boven. En mensen zijn nu eenmaal niet monogaam. Ze zijn serieel monogaam. Alleen de maatschappij vind dat mensen monogaam zouden moeten zijn.
En toch komt monogamie bij mensen voor :)
(b.v. mn ouders)

met papier mache kun je alles maken!!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:08

ErA

Monogamie is een geforceerd iets wat onstaan is door de maatschappij. Het is werkelijk waar niet te filmen dat wij mensen ons voor soms wel 50 jaar binden aan 1 persoon.

Het is een feit dat een man van in de 60 enigzins best wel zin zou hebben in een jonge meid van 20 als hij zelf een vrouw van 60 zou hebben. en voor die vrouw geldt precies hetzelfde.

Ik zie bij vrienden van me die nu 2 jaar een vriendin hebben dat ze geforceerd ermee doorgaan.

Ik heb gewoon het gevoel dat het nooit bedoelt is zo te zijn. Ik bedoel mensen die "verliefd" zijn zijn slechts 2~3 maanden verliefd. Daarna is het houden van, en daarna is het " geven om" terwijl je gewoon bij iemand anders in bed wil liggen.

Mensen die dit ontkennen, ontkennen dit gevoel bewust.

En met alcohol (om maar ff terug op het onderwerp te komen) besef je je dit allemaal en maakt het je neit meer uit en is de kans om die jonge griet van 20 te kussen veel groter. En je lust is groter.

Verwijderd

Alcohol remt de productie van vasopressine, Vasopressine stimuleert de resorptie van voorurine in de nieren.

Logisch gevolg... je moet ontzettend vaak pissen als aan de alcohol bent en dat vind veel vervelender dan ontrouw zijn hoor ;)

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
Servowire schreef op 19 juni 2004 @ 01:20:
[...]

En toch komt monogamie bij mensen voor :)
(b.v. mn ouders)
LOL denk je dat je pa het je zou vertellen :D

Nee mensen zijn niet monogaam en ook al beweren ze het ten zeerste, het is gewoon niet zo. Ik in ieder geval niet. Kheb al vierenhafl jaar een vriendin maar denk er echt wel eens aan om met een andere vrouw het bed in te duiken. Niet dat ik het meteen doe, maar als het normaal geaccepteerd zou zijn, zou ik er geen problemen mee hebben. Ik doe mijn vriendin er pijn mee, daarom doe ik het niet.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Domus schreef op 20 juni 2004 @ 16:10:
Nee mensen zijn niet monogaam en ook al beweren ze het ten zeerste, het is gewoon niet zo. Ik in ieder geval niet. Kheb al vierenhafl jaar een vriendin maar denk er echt wel eens aan om met een andere vrouw het bed in te duiken. Niet dat ik het meteen doe, maar als het normaal geaccepteerd zou zijn, zou ik er geen problemen mee hebben. Ik doe mijn vriendin er pijn mee, daarom doe ik het niet.
Maar dan ben je toch monogaam, het gaat er toch om of je het feitelijk doet. Niet of je er over nadenkt.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Domus schreef op 20 juni 2004 @ 16:10:
[...]

LOL denk je dat je pa het je zou vertellen :D

Maar je doet het niet,
dan ben je toch monogaam?

met papier mache kun je alles maken!!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 16:08:
Alcohol remt de productie van vasopressine, Vasopressine stimuleert de resorptie van voorurine in de nieren.

Logisch gevolg... je moet ontzettend vaak pissen als aan de alcohol bent en dat vind veel vervelender dan ontrouw zijn hoor ;)
Dan meot je voor de gein eens van dat slappe bier af en zwaarder spul drinken...dan hoef je echt niet te pissen hoor...
Servowire schreef op 21 juni 2004 @ 00:23:
[...]

Maar je doet het niet,
Maar van nature zijn mensen dus niet monogaam, dat je je wel aan houdt is een ander punt.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
Correlatie (samenhang) impliceert nog geen causaliteit (oorzaak-gevolg). Dus ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat alcohol ontrouw verklaard. Zal er meer onderzoek naar gedaan moeten worden maar ik sluit het niet uit dat waar kan zijn, of een van de beinvloedende factoren.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

AzzKickah

06-CENSORED

mrClass schreef op 18 juni 2004 @ 16:42:
Dat is niet waar, de ware aard komt boven! Je wordt juist anders van alcohol!! Je ware aard is als je nuchter en eerlijk bent!!

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
Servowire schreef op 21 juni 2004 @ 00:23:
[...]

Maar je doet het niet,
Weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat je echt monogaam bent als je als "dier" zijnde totaal een behoefte hebt om met meerdere "dieren" te paren. Het gaat denk ik om de behoefte en de gedachte, niet of je het doet of niet.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1