Toon posts:

[Nikon D70] DX / AF-G lens?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen

In de pricewatch staan de volgende D70-kits,
Zou iemand mij het verschil tussen beide lenzen kunnen vertellen:

26 Nikon D70 + 18-70mm DX € 1265,- 18-06
15 Nikon D70 + 28-80mm AF-G € 1079,-

Tot zover mijn kennis gaat kan ik zeggen dat de 28-80 een groter telebereik heeft en een kleiner groothoek bereik.

Maar welke lens is nu wanneer het beste?, en waar zit het prijsverschil in?

bvd, Mark

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

πŸ‡ͺπŸ‡Ί πŸ‡³πŸ‡±

De DX lens heeft ED glaselementen (Extra-low Dispersion), een SWM focus motor (Silent Wave Motor) voor snelle en stille AF.

De 28-80 is een prulding, heb hem ook, maar gebruik hem eigenlijk nooit omdat de resultaten om te huilen zijn.
Plastic bouw, plastic elementen, plastic lensvatting.

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Een prulding is het niet, maar hij is zeker een stuk minder degelijk dan de 18-70. vooral de plastic vatting is erg kwetsbaar. Je moet het zelf weten, maar voor mij is er geen twijfel mogelijk, ik spaar door voor de 18-70.

Verwijderd

De 28-80 heb je imo niets aan. Die 28 mm komt uit op effectief 42 mm. Dat is veels te weinig, terwijl die 18 mm effectief op 28 mm uitkomt, en dat is een nette groothoek :) De zoom loopt niet zo ver duur, dus daarvoor zul je dan een losse telelens erbij moeten kopen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

πŸ‡ͺπŸ‡Ί πŸ‡³πŸ‡±

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 13:15:
Een prulding is het niet, maar hij is zeker een stuk minder degelijk dan de 18-70. vooral de plastic vatting is erg kwetsbaar. Je moet het zelf weten, maar voor mij is er geen twijfel mogelijk, ik spaar door voor de 18-70.
Kleine nuancering dan maar: ik vind het wel een prulding. ;)
Ik denk dat menig compactcamera mooiere foto's produceert dan deze lens.

It’s the economy, stupid!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb de D70 met 18-70 besteld, maar die was moeilijk te leveren en nu de 28-80 meegekregen totdat de 18-70 er weer was.

Ik heb al veel chromatische aberratie gezien, ik moet wel zeggen dat hij wel zeer scherpe foto's maakt. De 18-70 is een stuk duurder maar het wel waard, ik zou nooit deze 28-80 gekocht hebben, het is dat ik hem even een tijdje mag gebruiken, maar anders...

Een goed voorbeeld (Klik voor origineel): Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlanphen/artis/artis17.jpg
En een slecht voorbeeld (Klik voor origineel):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlanphen/artis/modified/artis10.jpg

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ah, er zijn echt technische verschillen, en niet alleen verschillen in brandpuntsafstanden. Voordat het voorbeeld met de foto is duidelijk.

Iig bedankt voor de info voorzover.
Pagina: 1