Toon posts:

Wireless en UTP samen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan ik wireless router kopen en deze gebruiken voor wireless en utp netwerk? Ik heb een laptop waarmee ik heel het huis door loop (dat ding ligt echt overal), maar ik heb nu nog een utp netwerk via internet connection sharing. Nu wil ik eigenlijk alleen mijn laptop wireless hebben, want alle kabels liggen er al naar de plekken waar ik het meest ben en moet soms wel eens een desktop computer ontdoen van het netwerk om mijn laptop aan te sluiten. Daarom wil ik eigenlijk een wireless netwerk, maar met behoud van mijn oude netwerk anders moet ik weer een stuk of 5 nieuwe wireless netwerk kaarten kopen.

Iemand suggesties?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
De meeste wireles routers zijn afaik een router met ingebouwde switch en accesspoint, dus 3 apparaten ineen :)

Je kunt dus gewoon zowel draadloos als via UTP het internet op :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo'n beetje alle wireless routers hebben ook een ingebouwde switch waar je dan je gewone bedrade netwerk op aan kan sluiten.
edit:
sneller typen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Winnetou op 18-06-2004 12:42 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx :)

slotje?

Verwijderd

Ja dit heb ik nu dus thuis ook. Lekker met de laptop wireless internetten. Alleen wanneer ik grote bestanden (lees: films) wil overzetten van mijn pc naar mijn laptop wil ik dit via de utp doen. Zo gezegd zo gedaan maar wat gebeurt er nu: terwijl ik aan het begin met utp ingelogd ben doet winxp prof opeens mijn internet wireless zooi inschakelen en dan ben ik dus alles kwijt. Hoe kan ik dit regelen?

Verwijderd

Koop gewoon een wireless accespoint, met router, dhcp, de hele zooi.

kost tegenwoordig niets meer.

zelf heb ik deze en die doet het wel vet. (ook adsl-modem erin)

http://www.tweakers.net/pricewatch/75488

Verwijderd

Dit was heel makkelijk te vinden door je éven te verdiepen in de stof.

Doe dat graag voortaan alvorens een topic te openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.