[javascript] bij send textfield leegmaken *

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb onderstaande script:

<div align="center"><FORM METHOD="POST" ACTION="http://cgi21.Freedback.com/mail.pl" target="_blank">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="to" VALUE="mijn@e-mailadres.nl">
<INPUT TYPE="hidden" name="subject" VALUE="Something Beautiful Q&A">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="form" VALUE="www.mijnsite.nl">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="admin" VALUE="mijn@e-mailadres.nl">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="language" VALUE="en">
<p>
<input name="Question" value="Dear Ivy," ROWS="5" COLS="13" style="background-color:transparent; color:#000000;
font-face: tahoma; font-size: 8pt; border: 1 #000000 solid">

<INPUT TYPE="submit" NAME="Submit" value="Send" style="background-color:transparent; color:#000000;
font-face: tahoma; font-size: 8pt; border: 1 #000000 solid">
</FORM>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Zoals jullie zien krijg je een textbox met daarin ingevuld Dear Ivy,
Vervolgens kunnen mensen daar een vraag intikken die verstuurd wordt naar degene die de vraag moet beantwoorden. Maar wanneer je de vraag hebt ingetikt en je drukt op send dan wordt er een nieuwe pagina geopend met wat reclame van de site freebback. Op zicht geen problemen mee, je kan ook nog even je berichtje zien. Wanneer je die popup sluit heb en je keerd terug naar de site met die script dan blijft er Dear Ivy, met je vraag staan.

Ik zou graag willen dat wanneer de mensen op send klikken het hele textvlak leegemaakt wordt of dat alles weggehaald wordt en alleen Dear Ivy, blijft staan. Een soort reset dus. Nu ben ik al bezig geweest met onClick etc maar maar de tekst blijft staan. Kan iemand mij verder helpen?

Verwijderd

mss begrijp ik je berichtje niet goed, maar kan het niet met onClick="document.getElementById('question').value=''";

• Binnetie
ik zal het eens proberen..... bedankt iig!

edit:
Ik heb hem getest en het werkt inderdaag het vakje is leek na dat ik op send druk, nu heb ik geprobeerd om er na het verzenden weer Dear Ivy, van te maken ipv het hele vakje leeg, maar dat wil niet. Je gebruik bij value=''" (2 x ' en 1 keer ") kan het daar mee te maken hebben?

[ Voor 78% gewijzigd door Binnetie op 18-06-2004 13:08 ]

Verwijderd

lijkt me sterk dat het daar aan ligt :D
ook ik begrijp je vraag echt niet, al krijg ik het sterke vermoeden dat het om javascript gaat ipv java, misschien kan je even de boel verduidelijken?

of bedoel je:
code:
1
<form onSubmit="this.reset()" />

?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 14:49 ]

Verwijderd

Je gebruik bij value=''" (2 x ' en 1 keer ")
dat dubbele aanhalingsteken sluit de onsubmit-handler af, die staat daar prima. maar wat wil je nou precies doen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

je post naar een nieuw window, dus het meest logische lijkt me dat je dan vanuit dat nieuwe window het formulier in je opener weer reset. Alles wat je onsubmit doet wordt nog voor de daadwerkelijke submit uitgevoerd, dus daar heb je weinig aan, tenzij in deze constructie (niet getest overigens):
HTML:
1
<form action="blaat.php" target="_blank" onsubmit="this.submit();this.reset();return false">

Intentionally left blank

• Binnetie
Als jullie deze link volgen dan zie je wat er nu gebeurd je vult iets in en ik krijg een mailtje: http://home.wanadoo.nl/binjoachim/test_ivy2.htm

Het textvak is daarna leeg het mooiste zou nu zijn dat wanneer je de vraag send dat er dan weer dear ivy zou komen te staan...

Misschien is het zo duidelijker...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

erg slordige HTML, maar dat terzijde; dit zou m.i. wel moeten werken:

HTML:
1
2
<form action="http://cgi21.Freedback.com/mail.pl" method="post" target="_blank"
  onsubmit="this.submit();this.elements['Question'].value='Dear Ivy,';return false">

Intentionally left blank

• Binnetie
Hij werkt crisp! Heel erg bedankt! De html die erin zat was van de site zelf die deze script beschikbaar stelde, maar ik heb zelf het e.e.a veranderd naar eigen smaak...
Pagina: 1