Vloek op 1280 X 720

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is hier al een paar keer gepasseerd, maar toch...

Heb hier een pana beamer met een native res van 1280 x 720, die heeft zowel DVI als VGA ingang. De bedoeling was om met DVI te werken. Eerst heb ik een Geforce 2 in de pc gestopt die die res staan had, op VGA werkt die, op DVI niet.

Als 2de heb ik er een nieuwe Geforce 5600 ingestopt, en hetzelfde probleem.

Op 1024 x 768 werken beide kaarten zowel DVI als VGA
op 1280 x 720 enkel de VGA.

Wat kan er nog miszijn? Ik probeer powerstrip te vermijden. Heb alle stappen die JAG (van audio - video) mij heeft gezegd gedaan, maar het mag niet zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:18:
Het is hier al een paar keer gepasseerd, maar toch...

Heb hier een pana beamer met een native res van 1280 x 720, die heeft zowel DVI als VGA ingang. De bedoeling was om met DVI te werken. Eerst heb ik een Geforce 2 in de pc gestopt die die res staan had, op VGA werkt die, op DVI niet.

Als 2de heb ik er een nieuwe Geforce 5600 ingestopt, en hetzelfde probleem.

Op 1024 x 768 werken beide kaarten zowel DVI als VGA
op 1280 x 720 enkel de VGA.

Wat kan er nog miszijn? Ik probeer powerstrip te vermijden. Heb alle stappen die JAG (van audio - video) mij heeft gezegd gedaan, maar het mag niet zijn :'(
Welke drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Heeft op zich niks met jouw kaart te maken, maar kan wellicht een verklaring zijn voor (alle?) nVidia based boards:
DVI-HDCP represents the video standard for DVI (as opposed to the PC standard). There are two components to this standard. First the black levels are slightly altered. With a PC, a "0" signal represents black, however in video, it is elevated to ~32. This makes the NVIDIA DVI output similar to the Samsung DV-931 HD-DVD player in black level.
Probably geen DVI HDTV support op de kaart zelf........ alleen via VGA (waar je al achter was :P)

linkje van google naar het artikel op firingsquad wat ik zo schaamteloos kopieer:

Clarification on GeForce 6800 and HDTV support - FiringSquad News ...

( ach hey, loop ik het verkeerde stukje te quoten uit het artikel 8)7 ... nja blub, lees zelf maar ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door cavey op 18-06-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, nu zit ik hier met een DVI van 10m

Iemand in België met interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 00:29:
Leuk, nu zit ik hier met een DVI van 10m

Iemand in België met interesse ;)
Niet paniekeren, hier is gewoon een oplossing voor. Ik weet het fijne niet af van die HDCP standaard maar ik betwijfel of je daar ondersteuning voor nodig hebt. Er staan zoiezo ook niet HDCP 1280x720 resoluties in de lijst in powerstrip.
Wat ik zou doen, is je probleem posten op dit forum. Met een crosspost op dit forum.
Pagina: 1