Versterker dood wat nu, beetje advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met ouwe trouwe pioneer stereo reciever sx-550, ouder dan ik ben iig, heeft het laats echt begeven, en houd niet meer op met kraken.

Ik heb het plan om maar eens een nieuwe versterker te kopen (en dan later wat beter boxen want die ik nu heb zijn ook prut, maar versterker eerst). Ik luister veel naar muziek, vooral mp3's via de computer, maar ook wel cd's. De pioneer sx-550 is geloof ik 2 maal 20 watt, en dat vind ik eigenlijk al prima qua vermogen. Nu zie ik dat je 2dehands veel leuke spullen kan kopen, dus ik denk dat ik dat maar ga doen. Ik zou ook graag een mooie versterker willen, en ik heb eens zitten rondkijken op marktpklaats, en hier, en ik vind NAD spelers erg mooi, Quad's zijn ook leuk om te zien, en Harman Kardon is ook wel ok (en Duson, maarja die vind je niet goedkoop geloof ik). Dit zijn ook wel qualitatief goede dingen niet? Verder kwam ik een naam tegen die ik nog nooit eerder gehoord heb, Rotel.
Bijvoorbeeld een NAD 3020e versterker, zou dat wat zijn? Mijn budget is niet meer dan 150, liefst minder.

Ik heb mijn hele leven hiet nog nooit over na moeten denken, doordat die pioneer zo verdomd lang mee ging. Maarja daar hou ik eigenlijk wel van :)
Ik hoorde dat als je oudere versterkers koopt je moet opletten voor versleten electronica etc?

specs

Verwijderd

Die onbekende naam 'Rotel' is eigenlijk een best wel bekend en gerespecteerd merk. Slecht spul maken ze niet, dus mocht je wat leuks tegen komen voor een redelijke prijs dan kan je je daar bijna geen buil aan vallen.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
Ik heb eens bij de koopjes kelder bij correct een dts reciever gescoord voor 179 eurrie. Dus dan nieuw met volledige garantie tenminste.
Denk dat je vooral bij 2dehands goed op het stof van binnen moet letten, dan weet je of de eigenaar hem wel of niet onderhoud ;) Net als pc's eigenlijk. Te hard draaien kan je eindtrappen wel vern..ken, misschien heb je dan binnen enkele maanden veel probs.

Maar goede merken zullen 2dehands ook niet erg goedkoop zijn lijkt me

Verwijderd

En in de categorie "niet af te krijgen" , kijk eens rond naar Sansui Solid-state amplifiers .. heb zelf tig jaar zo'n ding gehad, goed geluid en het maakte niet uit wat erop aangesloten werd, hij gaf nooit een krimp.

Voor weinig moet je ze wel kunnen vinden, die van mij zat 10 jaar geleden op NlG 150 bij een hifi-shop (ergveelste hands) .

Rotel is erg goed spul, valt in lagere high-end segment evenals NAD en Quad.

• maratropa
  • Niet online
ah, DTS is digital theatre etc? Dat hoeft van mij niet, ik wil gewoon een goeie stereo versterker.

Sansui heb ik even zitten kijken, qua "look" vind ik ze minder mooi...

specs

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24
De NAD 3020e versterker... daar heb ik goede herinneringen aan. Ook niet meer de nieuwste, volgens mij 25 of 40 watt, maar dan wel echte watts. Toen ik m kocht blies hij een 60 watt onkyo er met gemak uit. Mooi geluidsbeeld. Ik denk echter dat je voor 150,- wel een nieuwer model kan scoren.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Nog even over Sansui:
'T design is IDD niet echt van deze tijd, maar ik vind't op zich nog steeds best mooi :P
Die dingen zijn werkelijk MASSIEF. Die van mij ('n AU-4900) is helemaal van redelijk dik staal gemaakt, en dan ook loeizwaar :P Hij klinkt nog perfect en het beste is:
Dit doet'ie al sinds 1977! Elke dag uren lang aan gestaan, en nog steeds perfect :D

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Wormaap schreef op 18 juni 2004 @ 15:52:
Nog even over Sansui:
'T design is IDD niet echt van deze tijd, maar ik vind't op zich nog steeds best mooi :P
Die dingen zijn werkelijk MASSIEF. Die van mij ('n AU-4900) is helemaal van redelijk dik staal gemaakt, en dan ook loeizwaar :P Hij klinkt nog perfect en het beste is:
Dit doet'ie al sinds 1977! Elke dag uren lang aan gestaan, en nog steeds perfect :D
Dit soort berichten hoor ik ook regelmatig over Sansui. Een neef van mij heeft ook zo'n ding en die draait al sinds 1983 (mijn geboortejaar, daarom onthoud ik het..). Het vernieuwen van die dingen heeft meestal te maken met 'ik wil wat nieuws' ipv een nodige vervangingsaankoop. Maar snuffel zelf lekker rond en luister lekker.suc6

Succes is een keuze

• maratropa
  • Niet online
ik kan een NAD-3240 PE Versterker voor 125 kopen, en voor 75 extra krijg ik er ook een NAD-5340 CD-Speler bij, is dit redelijk?

specs

Verwijderd

Als je het eerst mag beluisteren zou ik dit zeker doen. Wij kunnen je wel adviseren, maar de eindkeuze ligt toch echt bij jezelf.. Ga niet alleen voor e mooie namen!! :X
Pagina: 1