Hoi,
Systeeminfo
Mobo: Aopen AX59Pro
Geheugen: Infineon 256 MB SDR133
VGA: nVidia Vanta 16MB
HDD: Quantum 15GB
Voeding: Aopen 235 Watt
Proc: AMD K6-2 400 Mhz
CD-RW: Asus 6x4x32
CD-rom: cheap-ass 52x
Wat is het probleem
Het probleem is dat zodra ik het systeem aan doe, deze het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Als het systeem wel boot en het systeem moet om wat voor reden dan ook opnieuw opstarten kan het zijn dat het scherm zwart blijft en de pc niet meer opstart.
Soms krijg ik helemaal geen piepjes, de andere keer zegt hij dat het geheugen brak is (lange beeps in loop), de andere keer kan ik de beepcode niet plaatsen (extreem lange beep in loop).
Dit kan ook gebeuren met een koud systeem. Dus als de pc een nacht uitgestaan heeft en ik wil hem aan doen, dat het gelijk al niet werkt. Meestal krijg ik dan geen pieps, maar na 1x of 2x resetten krijg ik dan wel pieps.
Wat heb ik gedaan
Alle kaarten er uit gesloopt (incl. VGA).
Het gekke is dat het systeem dan maar in 1 van de 3 gevallen aangeeft dat er geen VGA in zit. De overige keren zegt ie niets of geheugen of de onplaatsbare lange piep.
Clear CMOS
Het systeem start op, maar zodra ik moet resetten is het weer mis.
Memtest86 gedraaid
Geen errors gevonden in 11 uur lange memtest en alle geheugen gescanned.
Andere VGA
Geen oplossing
Geboot zonder harddisk
Werkt ook niet.
Ik ben ten einde raad. Het lijkt er mijns inziens op dat dit mobo aan het overlijden is. Misschien heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen uitproberen?
tnx
Systeeminfo
Mobo: Aopen AX59Pro
Geheugen: Infineon 256 MB SDR133
VGA: nVidia Vanta 16MB
HDD: Quantum 15GB
Voeding: Aopen 235 Watt
Proc: AMD K6-2 400 Mhz
CD-RW: Asus 6x4x32
CD-rom: cheap-ass 52x
Wat is het probleem
Het probleem is dat zodra ik het systeem aan doe, deze het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Als het systeem wel boot en het systeem moet om wat voor reden dan ook opnieuw opstarten kan het zijn dat het scherm zwart blijft en de pc niet meer opstart.
Soms krijg ik helemaal geen piepjes, de andere keer zegt hij dat het geheugen brak is (lange beeps in loop), de andere keer kan ik de beepcode niet plaatsen (extreem lange beep in loop).
Dit kan ook gebeuren met een koud systeem. Dus als de pc een nacht uitgestaan heeft en ik wil hem aan doen, dat het gelijk al niet werkt. Meestal krijg ik dan geen pieps, maar na 1x of 2x resetten krijg ik dan wel pieps.
Wat heb ik gedaan
Alle kaarten er uit gesloopt (incl. VGA).
Het gekke is dat het systeem dan maar in 1 van de 3 gevallen aangeeft dat er geen VGA in zit. De overige keren zegt ie niets of geheugen of de onplaatsbare lange piep.
Clear CMOS
Het systeem start op, maar zodra ik moet resetten is het weer mis.
Memtest86 gedraaid
Geen errors gevonden in 11 uur lange memtest en alle geheugen gescanned.
Andere VGA
Geen oplossing
Geboot zonder harddisk
Werkt ook niet.
Ik ben ten einde raad. Het lijkt er mijns inziens op dat dit mobo aan het overlijden is. Misschien heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen uitproberen?
tnx