Toon posts:

Grafiek in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Fijne mensen, ik moet het volgende doen, maar het wil mij niet lukken en het kan nooit zo moeilijk zijn, gewoon onvoldoende ervaring met excel en het moet snel gebeuren.

Ik heb een spreadsheet met alle marketing gegevens van de afgelopen 3 jaar, gesorteerd op land dan op jaar en dan op marketing bonus. Ik moet hier een grafiek van maken waarbij je kan zien dat er X% van de projecten verlies draaide X% van de projecten 0 tot 10.000 winst draaide, en dan nog een van X% van 10.000 tot 50.000 winst, en dan de laatste 50.000 en meer.

Wie kan me helpen voor het weekend?

Verwijderd

Ik zou je aanraden om de benodigde berekeningen in een aparte kolom te maken, dwz een kolom met daarin het aantal projecten die aan 1 van de criteria voldoen met in de kolom daarvoor de titels en de kolom daarna de percentages, dus dan heb je bv zoiets als dit

titel |aantal projecten |percentage
< 0 winst |30 |30%
0 <-> 10000 winst |20 |20%
10000 <-> 20000 |40 |40%
> 20000 |10 |10%

als je nu een grafiek maakt met de titel de eerste kolom en de waardes de laatste kolom heb je denk ik wat je wilt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 12:04 . Reden: mmh, spaties verdwijnen.... ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad, vervolgens is het met sleur & pleur in een grafiek te zetten. Van ellende kan je ook alleenh de juiste delen selecteren, filteren of kopieren plakken en daar een grafiek van maken maar dat is niet nodig. Als het haast heeft en je er nog niet uit komt, kan je altijd nog met de hand gaan tekenen :P

Maar goed, met bovenstaande moet het toch echt lukken: dit is precies waar Excel voor is gebouwd ;)\

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.