[2000] Klok ISA loopt 1 uur achter*

Pagina: 1
Acties:

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Omgeving:
- W2K-Server SP4
- ISA-2000 SP2

Probleem:
- De "interne" klok van de ISA server loopt 1 uur achter op die van het OS zelf.
Dit is zichtbaar in de alerts/logs en reports die aangemaakt worden.

- Na een paar dagen stopt de Web Proxy service met functioneren. Uitschakelen en opnieuw de service starten lukt niet. De server blijft bezig met "stoppen van service".
Pas na herstarten van de server functioneert alles weer.
In de logs zie je hier niets van terug!!! |:(

Bijkomend verschijnsel is dat iedereen die als proxy de isa-server ingesteld heeft niet meer een internetverbinding kan maken. Pingen naar sites lukt wel, dns wordt geresolved.

Mijn vermoeden is dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben, dit weet ik echter niet 100% zeker.

Zelf al geprobeerd:
- Gekeken of ik ergens de tijd voor de isa zelf kan opgeven. Dit kon ik nergens vinden.
- Google search gaf voor beide problemen geen meldingen
- GoT-search leverde niets op
- Microsoft/technet- search leverde niets op.

Iemand enig idee wat er mis kan wezen?
Dit is echt knap irritant 8)7

Verwijderd

Heb je wel "Automatically adjust clock for daylight saving changes" aanstaan?

Het is op zich gebruikelijk dat je interne klok op GMT staat. De lokatie waar jij zit telt daar iets bij op, of trekt daar iets vanaf. Denk je maar eens een wereldwijd netwerk in met allerlei tijdsynchronisatie issues, als je interne klok daar op iedere machine op de + of - waarde staat kun je wel indenken wat er mis gaat (ADS replicatie.... Brrr, als dat misgaat)

De Windows API's die met tijd te maken hebben zullen (wanneer de DST juist is geconfigureerd) altijd de lokatieafhankelijke tijd geven, en die ook aan je programma doorgeven. Bijvoorbeeld als je een logfile schijft en gebruikt daarvoor een functie die je huidige tijd oplevert, dan moet dat goed gaan...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 14:46 ]

Verwijderd

je bedoelt de logs? die loopt niet achter, die logt gewoon op gmt +0 ipv +1 zoals in nederland...

isa sp2 al geinstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 14:31 ]

• Xiliath
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:30:
je bedoelt de logs? die loopt niet achter, die logt gewoon op gmt +0 ipv +1 zoals in nederland...

isa sp2 al geinstalleerd?
Zoals je bovenin mijn post kunt zien heb ik inderdaad SP2 geinstalleerd.

Ik vind het erg vreemd dat ISA zijn eigen tijdsinstellingen gebruikt en die niet van het OS (in dit geval W2K-server SP4) overneemt

• Xiliath
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:02:
Heb je wel "Automatically adjust clock for daylight saving changes" aanstaan?

Het is op zich gebruikelijk dat je interne klok op GMT staat. De lokatie waar jij zit telt daar iets bij op, of trekt daar iets vanaf. Denk je maar eens een wereldwijd netwerk in met allerlei tijdsynchronisatie issues, als je interne klok daar op iedere machine op de + of - waarde staat kun je wel indenken wat er mis gaat (ADS replicatie.... Brrr, als dat misgaat)

De Windows API's die met tijd te maken hebben zullen (wanneer de DST juist is geconfigureerd) altijd de lokatieafhankelijke tijd geven, en die ook aan je programma doorgeven. Bijvoorbeeld als je een logfile schijft en gebruikt daarvoor een functie die je huidige tijd oplevert, dan moet dat goed gaan...
Die staat inderdaad aan.

Als iedereen ter wereld zijn/haar klok op de juiste time-zone zet, is er niets aan de hand. Tijdens synchronisatie tussen bv. verschillende werelddelen wordt hier rekening mee gehouden.

Bij mij lopen de isa-logs dus 1 uur achter op de OS-tijd/logs. Blijkbaar doen die API's hun werk niet goed... 8)7

Verwijderd

Bij mij lopen de isa-logs dus 1 uur achter op de OS-tijd/logs. Blijkbaar doen die API's hun werk niet goed...
Dit is dus een default van ISA. Deze KAN je niet aanpassen zoals iis5_rulez al opmerkte

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 17:13 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42
meestal lopen server's altijd op de internationale-tijd, (GMT) dit is 'handig' voor mensen die hun server over de oceaan hebben

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook op de zaak. De tijd in de logs maakt me niet zoveel uit, maar bij ons stopt de ISA server er gewoon 'snachts mee. Kan geen enkele reden in de logs vinden hiervoor.

Zou dus graan aan TS willen vragen of en hoe hij dit opgelost heeft.

• Xiliath
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:01:
Dit probleem heb ik dus ook op de zaak. De tijd in de logs maakt me niet zoveel uit, maar bij ons stopt de ISA server er gewoon 'snachts mee. Kan geen enkele reden in de logs vinden hiervoor.

Zou dus graan aan TS willen vragen of en hoe hij dit opgelost heeft.
TS heeft hier nog steeds geen oplossing voor gevonden :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ectonek zou je nog even wat meer details over jouw specifieke situatie willen posten? Zoals versie, windows versie, patchlevel van de server en ISA, errors in de event logs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als je het nog wilt weten:

Stond vinkje aan bij powermanagement, waardoor hij zichzelf uitschakelde bij bepaalde tijd inactiviteit. Hij maakte dan een nieuwe route aan, waardoor isa het niet meer snapte

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Firewall logging die aan W3C Standaarden voldoen (zoals ISA logging) worden altijd in GMT opgesteld. Dit is wereldwijd zo. Hierdoor is het bijv. ook voor andere providers makkelijker bij abuse zaken om te achterhalen wanneer iets gebeurd is, je stuurt bijv. je logging naar een provider in Amerika en zij kunnen dat dan matchen met hun eigen logging en zodiende een dader pakken.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1