Omgeving:
- W2K-Server SP4
- ISA-2000 SP2
Probleem:
- De "interne" klok van de ISA server loopt 1 uur achter op die van het OS zelf.
Dit is zichtbaar in de alerts/logs en reports die aangemaakt worden.
- Na een paar dagen stopt de Web Proxy service met functioneren. Uitschakelen en opnieuw de service starten lukt niet. De server blijft bezig met "stoppen van service".
Pas na herstarten van de server functioneert alles weer.
In de logs zie je hier niets van terug!!!
Bijkomend verschijnsel is dat iedereen die als proxy de isa-server ingesteld heeft niet meer een internetverbinding kan maken. Pingen naar sites lukt wel, dns wordt geresolved.
Mijn vermoeden is dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben, dit weet ik echter niet 100% zeker.
Zelf al geprobeerd:
- Gekeken of ik ergens de tijd voor de isa zelf kan opgeven. Dit kon ik nergens vinden.
- Google search gaf voor beide problemen geen meldingen
- GoT-search leverde niets op
- Microsoft/technet- search leverde niets op.
Iemand enig idee wat er mis kan wezen?
Dit is echt knap irritant
- W2K-Server SP4
- ISA-2000 SP2
Probleem:
- De "interne" klok van de ISA server loopt 1 uur achter op die van het OS zelf.
Dit is zichtbaar in de alerts/logs en reports die aangemaakt worden.
- Na een paar dagen stopt de Web Proxy service met functioneren. Uitschakelen en opnieuw de service starten lukt niet. De server blijft bezig met "stoppen van service".
Pas na herstarten van de server functioneert alles weer.
In de logs zie je hier niets van terug!!!
Bijkomend verschijnsel is dat iedereen die als proxy de isa-server ingesteld heeft niet meer een internetverbinding kan maken. Pingen naar sites lukt wel, dns wordt geresolved.
Mijn vermoeden is dat deze twee problemen met elkaar te maken hebben, dit weet ik echter niet 100% zeker.
Zelf al geprobeerd:
- Gekeken of ik ergens de tijd voor de isa zelf kan opgeven. Dit kon ik nergens vinden.
- Google search gaf voor beide problemen geen meldingen
- GoT-search leverde niets op
- Microsoft/technet- search leverde niets op.
Iemand enig idee wat er mis kan wezen?
Dit is echt knap irritant