zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Gewoon even een converter van speaker naar lijnuitgang halen bij bijv. de Halfords. Vanmorgen heb ik er nog eentje zien liggen van Caliber. Kost rond de € 12,-
Één nadeel, je hebt ook een 'remote' aansluiting nodig om je versterker aan en uit te zetten. Het signaal van remote is elk geval +12v. Je kunt dus volstaan met een draad vanaf de geschakelde +12v vanaf je radio. Zet er voor de veiligheid wel een schakelaar en zekering tussen, anders kun je een keer met een lege accu komen te staan.
Één nadeel, je hebt ook een 'remote' aansluiting nodig om je versterker aan en uit te zetten. Het signaal van remote is elk geval +12v. Je kunt dus volstaan met een draad vanaf de geschakelde +12v vanaf je radio. Zet er voor de veiligheid wel een schakelaar en zekering tussen, anders kun je een keer met een lege accu komen te staan.
[ Voor 32% gewijzigd door IQM op 18-06-2004 10:55 ]
Bedankt.
Maar als het signaal alleen maar 12+ is dan kan ik toch ook zelf d.m.v een hand schakelaartje die versterkers in werking zetten ? Alleen even opletten met het niet aan laten staan van de versterker.
Maar als het signaal alleen maar 12+ is dan kan ik toch ook zelf d.m.v een hand schakelaartje die versterkers in werking zetten ? Alleen even opletten met het niet aan laten staan van de versterker.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Ik zou gewoon een geschakelde 12v van je contact pakken, dan springt ie aan zodra je het contact omdraait. Een beetje versterker blijft dan zelfs nog uit totdat ie een ingangssignaal krijgt.
Er zijn trouwens genoeg versterkers te vinden die gewoon een high level input hebben, hoef je niet met zo'n omvormertje te klooien.
Er zijn trouwens genoeg versterkers te vinden die gewoon een high level input hebben, hoef je niet met zo'n omvormertje te klooien.
Klopt, maar ik heb al een Caliber 4 kanaals versterker liggen. Dan is het goedkoper om 2 converters te kopen dan een compleet nieuwe versterker. Nu ben ik veel flexibeler, in mijn volgende auto zit misschien weer een heel andere radio.
Zelf zou ik hem over het contact schakelen maar je kunt er altijd een losse schakelaar tussen zetten.
Tja, je moet kiezen als je een BMW wilt rijden. Of netjes de geïntegreerde oplossing zonder lijnuitgangen maar met fijne bediening aan het stuur. Of je haalt de hele standaard radio eruit en hangt je oude erin. Dan heb je wel een beter geluid maar ook een paar nuttloze knoppen op je stuur.
Zelf zou ik hem over het contact schakelen maar je kunt er altijd een losse schakelaar tussen zetten.
Tja, je moet kiezen als je een BMW wilt rijden. Of netjes de geïntegreerde oplossing zonder lijnuitgangen maar met fijne bediening aan het stuur. Of je haalt de hele standaard radio eruit en hangt je oude erin. Dan heb je wel een beter geluid maar ook een paar nuttloze knoppen op je stuur.
Nadeel van deze manier van aansluiten is dat het signaal door 2 versterkers gaat en dus 2x een vervorming zal krijgen. Als de versterkers beide van goede kwaliteit zijn hoeft dit niet storend te zijn.
Meestal wordt de +12V gebruikt die standaard op de radio zit en eigenlijk bedoeld is voor de electrische antenne. Zoals al gezegd is een 12V aftakking van de accessoirestand van het contactslot de beste oplossing. (Als je eenmaal vergeet het schakelaartje uit te zetten zou je met een lege accu kunnen zitten en reken er maar op dat dat ooit gaat gebeuren)
Meestal wordt de +12V gebruikt die standaard op de radio zit en eigenlijk bedoeld is voor de electrische antenne. Zoals al gezegd is een 12V aftakking van de accessoirestand van het contactslot de beste oplossing. (Als je eenmaal vergeet het schakelaartje uit te zetten zou je met een lege accu kunnen zitten en reken er maar op dat dat ooit gaat gebeuren)
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Pagina: 1