Laserprinter: 600x600dpi of 1200x1200dpi nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90096

Topicstarter
Je hebt de Brother HL-1430 met een resolutie van 600x600dpi
En je hebt de Brother HL-6050 met een resolutie van 1200x1200dpi

Ik heb al heel wat topics gelezen maar nergens waar staat hoe groot het verschil is tussen zulke resolutie's.

En aangezien het prijsverschil nogal groot is wilde ik dat wel graag weten, tevens zijn de toners duurder van de 6050.

Ik zit op een grafische opleiding dus een beetje mooie kwaliteit plaatjes en tekst voor presentatie's en dergelijke vind ik toch wel belangrijk.

En ik zag dat de resolutie's van scanners veel hoger is wat heb je dan aan zo'n lage resolutie van die printers, of is dit niet te vergelijken. Ga ook meteen een scanner erbij kopen namelijk. EDIT: de scanner word de Epson Perfection 1670 (non-photo!)

P.S. Als iemand een laserprinter met een resolutie van 1200x1200dpi heeft kan die dan miss ff 2 printjes maken, één op 600 en de andere op 1200 en dan hier ff plaatje posten. dat geeft voor mij natuurlijk het beste idee van wat ik kan verwachten.

Ik koop de printer online samen met een aparte scanner, leek me beter dan een all-in-one. Dus door het online bestellen wordt om een proefprintje vragen wat moeilkijk.

BvD _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 90096 op 18-06-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ehm... Voor plaatjes en dergelijke kan ik je al afraden aan een Laserprinter te denken... Dit doordat deze voornamelijk worden geoptimaliseerd voor teksten. Je zal ook zien dat binnen diepzwarte gebieden alles niet even zwart is, dit doordat de Drum nooit egaal geladen kan worden.

Als je een printer wilt hebben die zowel grafisch als tekst goed kan afdrukken kan je beter iets meer geld neertellen en gaan kijken voor een Photosmart (of andere afgeleiden binnen het printer-segment). Je kan eventueel ook kijken naar kodak fotoprinters of canon fotoprinters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij mij op school hebben we alleen maar laserprinters dus dat ik voor grafisch iets anders moet kopen ben ik het niet mee eens..

ik weet alleen niet welke resolutie ze daar hebben staan, dus wil alleen weten hoe groot het verschil tussen de resolutie's is. Een laserprinter gaat er toch wel komen.
De dingen in kleur print ik op school. De probeersels en testpagina'a thuis. Samen met de verslagen en adere tekstdocumenten.

Wil alleen geen miskoop doen met die printer door niet voor de 1600x1600 te gaan. Maar wil der ook niet onnodg teveel geld aan uitgeven door um wel te kopen..

Maar iig bedankt voor je reactie _/-\o_ want die zijn der bij dit topic niet echt in overvloed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

breinonline

Are you afraid to be known?

[Begin overvloed modus]
Voor tekst is 600dpi ruim voldoende. Daar krijg je haarscherpe afdrukken mee. Afhankelijk van wat voor werk je gaat printen is het prettig om voor afbeeldingen 1200dpi te hebben. Gaat het om grafisch in de zin van plaatjes met lijnen (CAD tekeningen, vectorafbeeldingen e.d.) dan maakt het weinig verschil. Ga je plaatjes als foto's printen, dan zie je zeker het verschil. Ga je die regelmatig printen, dan is het zeker verstandig om voor een 1200dpi printer te gaan.
Ik neem aan dat ze wat zwaardere netwerk lasers hebben staan op je opleiding. Die zijn bijna zeker 1200dpi. Vraag dat anders eens na bij de helpdesk of zoek het type en zijn specificaties op op het internet. :)
[/Begin overvloed modus]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hardstikke bedankt _/-\o_
Het gaat mij voornamelijk om vectorafbeeldingen :)

Dus dan wordt het de Brother 1430 -> 600x600dpi :9

<offtopic>
Als de kleurenprinters over een paar jaar goedkoper worden dan koop ik er wel een kleuren bij 8)
</offtopic>

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 90096 op 19-06-2004 18:17 ]