Toon posts:

Router vanaf een bak wel te bereiken, andere niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen :z

Ik heb sinds gisteren een raar probleempje, heb de search al gebruikt maar mijn probleem kwam zover ik weet er niet in voor.

Op mijn netwerkje heb ik een Windows XP workstation, en een Windows 2003 server. Ik heb een Zyxel Prestige 650R ADSL Router en een Sweex switch :P

Gisteren kon ik nog vrolijk vanaf elke computer op de webinterface van mijn router komen, maar nu kan ik vanaf mijn WinXP bak er niet meer op komen. Vanaf mijn Windows 2003 bak kan ik er dus wel op komen.

Als ik op mijn WinXP bak naar de router wil gaan dan krijg ik een 502 Bad Gateway error, ik heb opgezocht wat die fout betekend maar de hele fout beschrijving klopt niet met de error die ik krijg. Ik krijg deze fout trouwens alleen als ik via http://my.router:8080 erheen ga, ik heb dit adres gedefineerd in de hosts file van WinXP. Gebruik ik puur het IP adres van mijn router (192.168.1.1:8080) zegt ie dat hij het hele adres niet kan vinden. Als ik mijn router ping, dan krijg ik gewoon een ping terug en ook heb ik heel netjes internet.

Ik kreeg deze error sinds ik op mijn Win2k3 bak ingelogt heb op mijn router. Inmiddels heb ik mijn router gereset e.d. maar niks hielp.

Wat is hier mis? Alvast bedankt O+

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 11:57

Turkish

zhé germans

Werkt je netwerk voor de rest wel. Probeer je Win XP bak eens rechtstreeks op de router of probeer een ander poortje in je switch om uit te sluiten dat je switch kapot is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

wat zijn de ip instellingen van je XP en je 2003 bak?
via DHCP?

kijk ook even hier 502 bad gateway

ps: de ip instellingen via ipconfig /all

[ Voor 13% gewijzigd door WPN op 18-06-2004 10:45 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer eens naar 192.168.1.1 te gaan via browser. Heb je DHCP enabled?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn switch is niet kapot, hoe kan ik dan anders nu op internet zitten? :) Ik kan alleen mijn Router niet bereiken.

Ik heb niet aan mijn DHCP settings gezeten, maar dit zijn mijn settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : VIA Rhine II Fast Ethernet Ad
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-0C-6E-E8-A3-4E
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.33
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : Friday, June 18, 2004 9:43:12
        Lease Expires . . . . . . . . . . : Monday, June 21, 2004 9:43:12

Ik heb al geprobeerd om naar het IP adres zelf te gaan maar dat werkt ook niet.

• WPN

WPN

stel je ip eens in met de hand op een ander ipnummer dan .33 (en zorg dat je geen conflict krijgt met al uitgedeelde ip's)

vul alleen het ip en subnet in
probeer dan eens op je router te komen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe dan werkt het helemaal voor geen meter.

Verwijderd

probeer met een telnet sessie eens je router te benaderen. Kijken of je er op die manier wel op kan. Kun je vanaf je WinXp bak wel bij je modem komen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 19:25:
Kun je vanaf je WinXp bak wel bij je modem komen?
Daar gaat dit hele topic over :P

Ik probeer telnet eens.

edit:
telnet werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:33 ]

• WPN

WPN

kan je via telnet checken of er iets van ip of hostname blockings in the router zitten of iets dergelijks voor de interface ?

[ Voor 9% gewijzigd door WPN op 18-06-2004 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken en er is geen block.

Verwijderd

dit heb ik ook soms (ook op dit moment) ik reset gewoon de router en dan werkt alles weer fijntjes :)

Verwijderd

ik dacht dat je modem en router gescheiden waren want nergens praat je over een modem. Vandaar dat mijn vraag was of je het modem wel kan bereiken. Uit jouw beschrijving blijkt namelijk dat je jouw router niet kan bereiken :9

• WPN

WPN

heb je toevallig de beschikking over een nieuw systeem dat nog totaal niet in je netwerk heeft gezeten? (zoals een laptop van een vriend ofzow)

sluit die aan en kijk of die als nieuweling wel bij je router kan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 22:44:
ik dacht dat je modem en router gescheiden waren want nergens praat je over een modem. Vandaar dat mijn vraag was of je het modem wel kan bereiken. Uit jouw beschrijving blijkt namelijk dat je jouw router niet kan bereiken :9
Ik heb een ADSL Router/modem... zoals in mijn eerst post staat. Een Zyxel Prestige 650R ADSL Router.
Peluso schreef op 18 juni 2004 @ 22:51:
heb je toevallig de beschikking over een nieuw systeem dat nog totaal niet in je netwerk heeft gezeten? (zoals een laptop van een vriend ofzow)

sluit die aan en kijk of die als nieuweling wel bij je router kan
Ik kan nog de computer van m'n moeder gebruiken, mens gebruikt 't ding toch niet.

[edit]
Heb net de computer van m'n moeder geprobeerd, die komt wel op de Router/Modem. Het is dus alleen deze PC, de WinXP bak.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
JEZUS IK BEN STOM!!!

Ik had m'n Internet Explorer settings op de Proxy server staan.... DOH! 8)7 8)7 |:( Ja dan wil 'ie het wel eens NIET DOEN...

Mozes kriebels.. nou ja.. toch hartstikke bedankt voor de replies en de hulp :)

Verwijderd

whwhwhhahaahahahahaah hdas wel erg lol jah -> we denken allemaal vreselijk moeilijk en lastig het je de explorer settings niet goed staan duHHHHHHHHHHHHHhhhh 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( }:O }:O }:O
Pagina: 1