Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aerogate II Toerental

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een site verontrustend nieuws gelezen, dat het toerental niet constant is, omdat de spanning niet stabiel zou zijn wat de Aerogate uitstuurt.

Dit staat op de volgende website:
Die genauen Spitzenwerte des Outputs der Schaltung lauten: 7,09V und 11,91V.
Allerdings ist uns aufgefallen, dass die Spannungsregulierung einige Ungereimtheiten aufweist.
Wenn der Lüfter zum Beispiel mit maximal möglicher Drehzahl arbeitet und man nun schnell nach unten regelt, dann reicht der niedrigste Spannungswert sogar auf bis zu 2V. Wenn man dann aufhört zu drehen, steigt die Spannung wieder auf 7V. Hinzu kommt noch, dass diese 7V keineswegs stabil sind. Sie pulsieren in Zeitabständen von ungefähr 1,5 sec. immer wieder von 7,09V (dauerhafte Spannung) auf 7,39V herauf, was sich vor allem bei DELTA - Lüftern bemerkbar macht, da sich aufgrund der hohen Umdrehungen pro Minute und der daraus resultierenden hohen (Schall) - Frequenz ein größerer Geräuschunterschied auftut als bei normalen Lüftern.
Ik heb hier al gezocht, maar kan niet echt wat vinden over dit onderwerp.

Kan iemand dit bevestigen, of is het toevallig dat het bij hun zo is??

Ik zit er namelijk aan te denken om deze gadget aan te schaffen, maar als de rpm's hoorbaar schommelen, dan zie ik er toch wel tegenop.

Nog een kleine vraag, ik ben van plan om een Zalman CNPS7000-Cu te kopen, kan deze ook gewoon geregeld worden door de Aerogate II

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 10:04 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 15:54

HeepH

Dope Rapper

van dit nieuws heb ik nog nooit gehoord,maar ik denk niet dat je het toerenverschil hoort,

wat ik wel gehoord heb is dat dit ding ging piepen als je lage-toeren fans eraan hangt, en mss is de 7000 wel een laag-toeren-fan (<1000 rpm)

ik denk dat deze wel interresant is voor jouw :

http://www.tomshardware.com/howto/20040615/index.html

http://specs.tweak.to/16495

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
HeefStan schreef op 18 juni 2004 @ 09:52:
van dit nieuws heb ik nog nooit gehoord,maar ik denk niet dat je het toerenverschil hoort,

wat ik wel gehoord heb is dat dit ding ging piepen als je lage-toeren fans eraan hangt, en mss is de 7000 wel een laag-toeren-fan (<1000 rpm)

ik denk dat deze wel interresant is voor jouw :

http://www.tomshardware.com/howto/20040615/index.html
Hij piept alleen wanneer het toerental onder de 500 komt en/of wanneer de proc warmer is dan 65 graden. Dan nog valt het simpel af te zetten :)

Heb hem ook werkt gewoon perfect.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 15:54

HeepH

Dope Rapper

nou uh mss kan jij dan ook zijn vraag beantwoorden over die variabele spanning ;)?

en onder de 500 toeren komt de zalman niet (en zoja, dan is er reden om te piepen 8)7 )

http://specs.tweak.to/16495

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
HeefStan schreef op 18 juni 2004 @ 09:56:
nou uh mss kan jij dan ook zijn vraag beantwoorden over die variabele spanning ;)?

en onder de 500 toeren komt de zalman niet (en zoja, dan is er reden om te piepen 8)7 )
Ik heb er geen problemen mee, en hier op GoT zie ik verder ook niemand. Verder kan je idd die zalman er ook mee regelen.

Over de rpm's die hoorbaar blijken te schommelen dat is dus niet, je kan hem zelf op een bepaald aantal rpm's zetten en daar blijft ie netjes bij in de buurt. Wanneer je processor 65+ graden word, dan gooit hij de rpm's echter wel zo hoog mogelijk totdat je proc is afgekoeld :)

[ Voor 27% gewijzigd door RonaldMade op 18-06-2004 10:02 ]

Verwijderd

Het schommelende toerental neem je alleen waar met hoogtoerige fans. De spanning schommelt maar 3/10 Volt (als ik de reviewer mag geloven) en bij de meeste low noise fans is dit blijkbaar niet voldoende om een duidelijk geluidsverschil te veroorzaken.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
mijn casefans lopen bijde op 1830 rpm zo staan ze ingesteld.. hoor ze zo niet. ze schommelen soms een beetje tussen 1800 en 1860 dan maar hoorbaar verschil is er echt nooit niet.. ding werkt perfect :) en idd hij gaat piepen als hij onder de 500 rpm komt.. eens de zijkant van me kast losgehaald toen me pc gewoon aanstond.. toen moest dus ook de zijkoeler lost.. toen ik hem loshaalde zag hij natuurlijk de rpm niet meer en gaf hij alarm.. met 1 druk op de knop was hij weer stil maar het werkte perfect.

[ Voor 45% gewijzigd door TgR_KILLER op 18-06-2004 16:32 . Reden: stuk bijgetypt ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Het ding draait bij mij al een jaar. Heb trouwens nooit wat gemerkt van schommelingen, misschien is het goed te zien op een voltmeter, maar hoorbaar niet.

Spreek uit ervaring, 's nachts maakt de computer toch echt een constant irritant geluid :P

Verwijderd

Kijk, je fans draaien meestal tussen de 2 en 3000 toeren, meestal schommelt hij rond de 20 toeren om het gewenste toerental heen, iets waar je dus absoluut geen last van hebt. En mocht hij kapot gaan en mijn pc ver****** dan bel ik even op om te zeggen dat hun apparaatje gefaald heeft, mijn pc kapot is, en ik een nieuwe wil (lees de voorwaarden in hun 'boekje' :Y))

Verwijderd

Ik heb een Zalman CNPS7000 en een Aerogate II. Wat ik ook doe en vaak ik ook aan die knop draai, mijn RPM van mijn CPU FAN blijft weer stijgen naar 1800 RPM.
WAAROM? Temperatuur is +- 37 Celcius.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 01:35 ]

Pagina: 1