Toon posts:

[MSSQL Server 2k] Om de 24 uur onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen;

Onze configuratie ziet er als volgt uit:
• 1 MS SQL server
• 2 IIS webservers

We hebben een raar probleem. Namelijk, om de 24 uur kan webserver nr. 2 de MS SQL database server niet meer bereiken. Echter, kan webserver nr. 1 de database server wél gewoon bereiken.

Restart je vervolgens de MS SQL server, dan werkt alles weer. Wacht je dan 24 uur, dan kan alleen webserver nr. 1 nog connecten naar de server.

Alsof de connecties voor webserver nr. 2 middernacht worden afgesloten of zo.

Hoe is dit mogelijk? Klinkt iemand dit bekend in de oren, wat kan ik hier aan doen?

Edit: Het vreemde is, dat het altijd heeft gewerkt. We hebben niets bijzonders aan de servers gedaan... ik wordt er een beetje moedeloos van ;(

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt voor jullie reacties.

Update: Het probleem ligt bij de MS SQL server. Andere MS SQL db servers zijn wél te bereiken via webserver nr. 2

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 09:30 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Meldingen in de event-logs ???
Misschien draait er om de 24uur een backup van SQL, wat de server misschien zo goed als 100% gebruikt ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Of kijk eens bij current activity: mischien staan er teveel connecties open (met andere woorden: ze worden niet afgesloten)
Ben je zeker dat het steeds om middernacht precies is? Of is het ongeveer om de 24 uur?

Verwijderd

hoe connect je naar de sql server? odbc of direct uit de code?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 13:32:
Of kijk eens bij current activity: mischien staan er teveel connecties open (met andere woorden: ze worden niet afgesloten)
Ben je zeker dat het steeds om middernacht precies is? Of is het ongeveer om de 24 uur?
Het is elke keer rond middernacht, soms een half uurtje / uurtje later... Bij de event viewer kan je het aantal connecties laten zien hè
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 19:26:
hoe connect je naar de sql server? odbc of direct uit de code?
Ook via de normale MS SQL enterprise viewer kan ik de server niet meer benaderen.

Er draaien ongeveer 30 websites op die webserver...

De mogelijke problemen die ik tot nu toe heb gehoord:
• Periodieke planners, die middernacht in werking gaan
• veel openstaande connecties (waarom kan de andere webserver hem dan wél bereiken?)
• Abnormale activiteiten

Het blijft echter wel vreemd dat de andere webserver de db server wél kan bereiken, alsof de MS SQL server de connecties naar de "probleem" web-server afsluit of zo... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even wat verduidelijken:

De Correcte fase:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/web_goed.png

Na middernacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/web_fout.png

Verwijderd

Het zou kunnen dat de ene webserver zijn connecties niet afsluit en dat die daardoor alle connecties opgebruikt. Die server kan dan wel blijven connecteren, de andere, die mooi connecties sluiten, niet meer. Probeer eens vanop de Webserver die nog wel connectie heeft te connecteren (eventueel SQL Tools installeren) en te kijken welke connecties er zijn (vanuit SQL Enterprise Manager of Query Analyser, of met netstat op alle servers).

Verwijderd

nog steeds niet duidelijk of je odbc gebruikt of niet (enterprise manager doet dat wel iig). gebruikt de ene odbc en de ander niet? zit er verschil in de connection type (tcp/ip, named pipes etc)...
Pagina: 1