Toon posts:

[SQL/ASP] Pagina met 5000 records output traag *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje...
als ik een bepaalde query uitvoer in access dan poept ie dat er binnen notime uit. echt binnen een halve seconde.
maar als ik die zelfde query in een asp pagina gooi en de resultaten in een vrij simpele tabel gooi dan duurt het zo 3 minuten voor dat ik wat op mijn scherm te zien krijg.
hoe kan dat?

Het resultaat is wel redelijk groot: 5000 records, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zo'n probleem moet zijn.
of wel?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Helaas is m'n kristallen bol defect, je zult dus nu zelf wat meer info moeten geven. ;)

Wat voor query doe je bijvoorbeeld? Welke code gebruik je in je asp pagina?niet je hele pagina, alleen het relevante gedeelte

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Pelle

🚴‍♂️

Meer iets voor de buren van /14 denk ik :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Hoe ziet die query er uit?
Welke indexen liggen er op die tabel(en)
Hoe ziet het execution plan van die query er uit
etc...

https://fgheysels.github.io/

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zal wel weer met de traagheid van string concatenatie van vbscript te maken hebben. Google maar wat op +stringbuffer +vbs en dan vind je wel een voorbeeld en/of kant en klare klasse die je kan gebruiken.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:53

Jaspertje

Max & Milo.. lief

je zou eens kunnen proberen om response.buffer = true te gebruiken
(was t nou true of false :P) Dan schrijft ie alles wat ie tegenkomt meteen weg.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 08:46:
Het resultaat is wel redelijk groot: 5000 records, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zo'n probleem moet zijn.
of wel?
5000 records * zeg een stuk of 5 velden van zeg gemiddeld 15 karakters lang, formatted in een table waarschijnlijk, dus 5000 * 9 tekens voor <tr> tags en 25000 * 9 tekens voor <td> tags eromheen.

Simpele rekensom levert je hier een HTML-pagina op van rond de 640Kb. Ik kan me voorstellen dat zowel je string-concats (stuk of 60000 allocs, deallocs en memcopies op stukken geheugen tussen de 0 en 640Kb), als wel een eventuele downloadtijd, als wel de renderer van de browser je hier een hoop tijd kunnen kosten.... :)

Professionele website nodig?

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 14:41

Bally

1200 + 1500 Wp

Toch denk ik dat hij niet zo heel erg veel kb's zal teruggeven.
Wat nog wel eens een probleem wil geven is dat je steeds naar je object terugmoet!
Dat kost een hoop tijd. Probeer anders eens een Array te maken van je recordset.
Dan kan je hier doorheen loopen. (dit scheelt zeker bij grootte recordsets veel tijd!)

Hoop is uitgestelde teleurstelling

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Dat van die kbs kun je toch testen? Je krijgt uiteindelijk toch een resultaat? Save As en dat de grootte van het bestand bekijken.

• curry684

curry684

Bally schreef op 18 juni 2004 @ 11:11:
Toch denk ik dat hij niet zo heel erg veel kb's zal teruggeven.
Ik weet niet wat ie voor query doet, maar 5000 records loopt echt verdomd snel over de halve meg, zeker als je ook nog eens anchors en styles erin gaat genereren (mijn rekensom hierboven gaat enkel uit van lege HTML tags.....)

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 14:41

Bally

1200 + 1500 Wp

tja... laat ik het zo zeggen.. het ligt er zeker wel aan hoe je het doet!
Ga je het helemaal opmaken, dan zal je zeker over de 500 kb komen. Maar als je bv alles met response.write doet, dan krijg je volgens mij alles netjes achter elkaar en dat scheelt enorm!

Hoop is uitgestelde teleurstelling

• curry684

curry684

Bally schreef op 18 juni 2004 @ 16:51:
tja... laat ik het zo zeggen.. het ligt er zeker wel aan hoe je het doet!
Ga je het helemaal opmaken, dan zal je zeker over de 500 kb komen. Maar als je bv alles met response.write doet, dan krijg je volgens mij alles netjes achter elkaar en dat scheelt enorm!
Is alleen de layout niet zo spannend he op een ASP pagina? :z

Pagina: 1