Chaintech ATA100R BIOS flashen met HPT370 BIOS?

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Heb hetzelfde probleem met W2k, zoals anderen met XP hebben, de volledige 160Gb wordt niet gezien.

Ik heb een Asus P2B-F bord, en de WD160Gb wordt niet herkend als een 160Gb.
Heb er een losse raid controller d'r in hangen, maar ook deze herkend de 160Gb niet volledig.
Heb nog een P3B-F liggen, en vraag me eigenlijk af of dit bord wel 160Gb schijven ondersteund.
De raid controller die ik heb, is de ATA100r van Chaintech.
Deze kaart is nu een beetje dood, een bios flash ging fout, en de bios van deze kaart is nu corrupt.

Chaintech biedt geen support meer voor deze kaart, dus een bios update voor 160Gb zal daar niet vandaan komen.
De controller chip op deze kaart, is een HPT 370.
Zou een bios file van Highpoint zelf ook werken ?

And The Only One

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

128GB limiet: kijk eens in de FAQ van dit subforum?

edit:
Of de BIOS file van HPT zou werken: give it a try :) Als het niet compatibel is, dan geeft de flasher wel een foutmelding. Anders flash je opnieuw de originele BIOS overheen.

Ik heb de titel van dit topic aangepast. Het omzeilen van de 128GB limiet is helemaal niet jouw kernvraag namelijk. Hierover is zat in de FAQ te vinden ;)

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 18-06-2004 08:35 ]

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 10:32
hoeveel gig ziet ie dan wel???

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb inmiddels een programmer gebouwt, en de orginele biosfile in 1 van me gesampelde tjippies gedrukt (de 39SF010 is niet leverbaar bij de bekendste zaken).
Nadat ik de orginele bios file van chaintech er ingebakken heb, werkt de kaart weer normaal, maar dan wel zonder de 160Gb.
Als ik de 160Gb schijf aan deze kaart hang, wordt de schijf wel herkend, maar in de bios staat 134Gb.
Wanneer W2k begint met opstarten (bij het logo en het scherm geeft van "bezig met opstarten"), en de blokjes balk op het eind is, komt er een BSOD met de melding: "Unexpected_kernel_mode_trap".
Denk dat W2k de schijf wil aanspreken, via de controller, en dat de grote niet over eenkomt tussen de controller en de schijf zelf, en dat daarom W2k over zijn/haar(?) nek gaat.
Als ik de 160Gb schijf aan me MoBo knoop, gaat het goed, en is de schijf wel te benaderen via W2k. Alleen de schijf is dan erg traag :(.

Chaintech heeft geen nieuwe update's voor de controller.
Zodra ik een andere (heb een stuk of 5 getest) file in de bios bak, dan weigert de pc op te starten als die de controller wil aanspreken (komt alleen een knipperend _ in beeld). Er hangt dan een schijf 60Gb of 80Gb of 160Gb aan de sec. ide poort.
Als er alleen een schijf aan de pri. ide poort hangt, dan gaat alles goed, en boot W2k gewoon.
In de bios van de raid controller staat dan ook netjes, dat er geen schijf aan de sec. ide poort hangt.
Wanneer ik een andere bios file dan het orgineel gebruik, wordt de 160gb schijf wel zodanig herkend in de bios (dus als 160Gb).

Is er toevallig iemand die ook deze kaart gebruikt.

And The Only One