Welk software en kan het?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 16:38

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
binnekort krijg ik internet via planet en daarbij heb ik een draadlose modem bestelt (Speedtouch 570) dus ken ik nu ook "de oude computer op zolder" aansluiten.

specs:
300mhz
32mb ram
4mb vram
2gb hd

ik wil hier dan bv een servertje (bf1942) of iets om te dlen op zetten (bittorend) welk os zou ik dan het best kunne gebruiken daarvoor voor een nog redelijke snelheid + security?

en kan een dedicated bf1942 install hierop wel goed op draaien? (10player max)

yours dutchman

Verwijderd

Volgens mij is het te weinig om een servertje voor 10 max. daar op te zetten :|

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Ik denk dat je wel wat meer geheugen nodig hebt voor een BF server...

Verwijderd

Vooral qua RAM...

Ik denk dat een *nix/*nux systeem je beste hoop is.

ALS er al een WiFi kaart in gaat werken, Wel PCI 2.1?

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

Thomix

cAFFEÏNE!

Je kan er iig wireless in krijgen, desnoods via USB. Ik denk dat je die pc kan vergeten als BF server, maar als file- print en webserver zou ie het volgens mij prima doen.
Mocht je geen ervaring hebben met linux (zoals ik :X) dan zou ik er gewoon win2k op zetten. Of 98 natuurlijk, maar dat is meer living on the edge.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het minimale geheugen maakt een bf server ws. onmogelijk: kijk even rond naar wat daar de vereiste specs voor zijn, ik kan me niet voorstellen dat die niet zijn gedocumenteerd. Voor de rest kan je inderdaad heel goed een goede *nix versie draaien; zie de NOS FAQ vcoor het hoe en welke. Of het veilig is, hangt 100% af van hoe je het instelt maar dat is iets dat je helemaal zelf in de hand hebt :P

Maar _NRN_Dutchman, lullig voor je maar ook dit topic van je gaat op slot :o

Op GoT is - zoals je ondertussen als het goed is wel weet - enige zelfwerkzaamheid erg nodig. Wat je nu doet is een paar vragen 'over de schutting gooien' zonder dat je zelf iets uit lijkt te zoeken en dat werkt niet op GoT. Ook is het trouwens nodig om een topictitel te kiezen die wat duidelijker is; er komen per dag vele vele topics bij en een duidelijke titel is dan ook nodig voor enig overzicht: dan komen de mensen die een antwoord weten tenminste langs ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.