Hey. Ik heb hier een raar probleem met het posten van een form met FireFox (0.9) onder Windows XP. Pagina is XHTML 1.1 strict (mocht dat ook maar iets uitmaken
)

Ik heb dus een form met wat regels (hier shibby en sweet, staan in een tabel), die ik een voor een wil kunnen deleten met een delete icon. Helemaal onderaan komt een input veld om een nieuwe regel toe te voegen.
Als ik op de plaatjes klik gaat het prima!
Het probleem doet zich voor als ik in de text input iets schrijf en dan op enter druk. Met IE gaat het goed, maar FireFox post dan alsof ik op het eerste delete icon heb geklikt.
Moet ik per ze twee forms gebruiken? Dat doe ik liever niet aangezien het dan in een <td> moet en die dan groter wordt (dan de tekst). Daarnaast is het minder mooi vind ik.
Daarnaast heb ik nog een ander raar probleem, maar dat zal wel meer met (mijn) javascript (skills) algemeen te maken hebben: de form onsubmit=alert() werkt zo wel. Maar als ik 'submit();' gebruik gebeurt er niets! Hoe kan dat?
HTML:
Ik heb name / value en wat andere attributen weggelaten om het overzichtelijk te houden. Ziet er uiteindelijk ongeveer zo uit:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <script type="text/javascript"> function submit () { alert('call to submit'); } </script> <form name="w00t" onsubmit="alert('submit');"> <input type="hidden" /> <label for="in1">Shibby</label> <input id="in1" type="image" src="del.gif" /> <label for="in2">Sweet</label> <input id="in2" type="image" src="del.gif" /> <input type="text" name="addrow" size="15" value="" /> <input type="submit" src="add.gif" name="submit" value="Voeg to" /> </form> |

Ik heb dus een form met wat regels (hier shibby en sweet, staan in een tabel), die ik een voor een wil kunnen deleten met een delete icon. Helemaal onderaan komt een input veld om een nieuwe regel toe te voegen.
Als ik op de plaatjes klik gaat het prima!
Het probleem doet zich voor als ik in de text input iets schrijf en dan op enter druk. Met IE gaat het goed, maar FireFox post dan alsof ik op het eerste delete icon heb geklikt.
Moet ik per ze twee forms gebruiken? Dat doe ik liever niet aangezien het dan in een <td> moet en die dan groter wordt (dan de tekst). Daarnaast is het minder mooi vind ik.
Daarnaast heb ik nog een ander raar probleem, maar dat zal wel meer met (mijn) javascript (skills) algemeen te maken hebben: de form onsubmit=alert() werkt zo wel. Maar als ik 'submit();' gebruik gebeurt er niets! Hoe kan dat?
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!