Geen udma

Pagina: 1
Acties:

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Vanmiddag bij me pa op de zaak even een probleem-pc onder handen genomen. Klacht is dat de brander (lite-on) 52x32x52 alleen maar audio cd's pakt, data cd's ziet ie niet eens. Kast open gehaald en vervolgens HD (Maxtor 40 gig) en brander op respectievelijk prim. master en sec. master gezet.
Kom ik tot de ontdekking dat het hele zooitje ook nog eens in Pio mode draait. Het gaat om een Gigabyte GA-7DX+ bord. In bios (na update) kan ik enkel instellen welke kabels worden gebruikt. Dus ata 66 of ata 33. Maar hij blijft in Pio mode draaien, dus dat zie je al met opstarten. In windows kan dus ook met geen mogelijkheid udma geselecteerd worden :( En brander blijft data cd's niet zien. Voedingswaarden zijn overigens oke.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Daacuso schreef op 17 juni 2004 @ 23:12:
Vanmiddag bij me pa op de zaak even een probleem-pc onder handen genomen. Klacht is dat de brander (lite-on) 52x32x52 alleen maar audio cd's pakt, data cd's ziet ie niet eens.
De eerste logische stap IMO is de brander in kwestie testen in een andere pc. Vertoont ie daar hetzelfde probleem? Brander rot. Zoniet: verder zoeken in de configuratie wat het probleem is.