[C#] met FireBird raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

ik zit met het volgende probleem (ben een newbie op C#-gebied):
Ik heb een netwerkje met een Xp-Pro en een Win98 machine. Op de XP ontwikkel ik m.b.v. SharpDevelop. Hier draait ook een Firebird database.
Ik heb nu een kleine applicatie gemaakt. Deze draait ok op de xp-machine (ook als ik de applicatie vanuit de exe opstart).

Op de Win98 machine heb ik de .Net framework geinstalleerd. Ik heb de exe naar deze macine gekopieerd en probeer deze te draaien vanaf de win98-machine. Connectie met de database gaat goed. Alleen bij het uitvoeren van een ExecuteRead krijg ik "Dynamic SQL error. SQL error code -901. Feature not supported".
Ik heb daarna de installatie van de Firebird .Net data provider ook op de Win98 machine uitgevoerd, maar dit helpt ook niet.
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Framework van .Net draait toch ook nog op win98??

Hieronder een deel van de code (de connectie met de databse wordt in een andere klasse gemaakt (mainClass). Deze werkt dus wel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
void BtnLoginClick(object sender, System.EventArgs e)
{

string sql1 = "select * from \"gebruiker\"";

FbCommand command = new FbCommand(sql1, mainClass.dbcon);

FbDataReader reader = command.ExecuteReader(); <---- hier gaat ie fout

while (reader.Read())
 {
    Console.WriteLine(reader[0]);
 }

command.Dispose();

}

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welke versie van de provider gebruik je? 1.5.4?
Heb je Carlos al gemailed? Hij is meestal vrij vlot met antwoorden. Ik kan me overigens vergissen maar volgens mij is het framework niet supported op win98

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

EfBe schreef op 17 juni 2004 @ 23:19:
Ik kan me overigens vergissen maar volgens mij is het framework niet supported op win98
Als ik het goed heb, is de SDK not supported voor Win98; redistributable wel. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ione
  • Niet online
Op de WIN98 machine heb ik de redistributable geinstalleerd. Niet de SDK.

Bedoel je Carlos Guzmán Álvarez van de site van www.firebirdsql.com? Ok, ik zal het eens proberen bij hem.

Moet ik trouwens gebruik maken van een Transaction in mijn code??

• EfBe
  • Niet online
ione schreef op 18 juni 2004 @ 09:24:
Bedoel je Carlos Guzmán Álvarez van de site van www.firebirdsql.com? Ok, ik zal het eens proberen bij hem.
Als je zijn firebird provider gebruikt natuurlijk :) (download hem van de sourceforge site van firebird).
Moet ik trouwens gebruik maken van een Transaction in mijn code??
Nee, bij leesacties maakt de provider deze zelf aan en commit hem ook.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
EfBe schreef op 18 juni 2004 @ 09:32:
[...]

Nee, bij leesacties maakt de provider deze zelf aan en commit hem ook.
:?
Wat valt er te committen aan een 'lees' actie ? Ik dacht dat transacties bij SELECT's irrelevant waren?

https://fgheysels.github.io/

• EfBe
  • Niet online
whoami schreef op 18 juni 2004 @ 09:33:
:?
Wat valt er te committen aan een 'lees' actie ? Ik dacht dat transacties bij SELECT's irrelevant waren?
Ook op SqlServer is SELECT een transactie :) Alleen merk je daar niets van want SqlServer commit implicit transacties automatisch (single statement transactions bv).

In Firebird moet je iedere transactie committen met de hand, maar de provider doet dat voor je bij een select en een single statement. :)

• ione
  • Niet online
Probleem is opgelost!! Het lag aan de connectionstring. Daarin had ik de lokatie van de database met hostnaam voor het pad opgegeven. Het lijkt dat ik een serveradres moet opgeven en alleen het pad op de server zelf.
Eerst had ik iets van "Database=<servernaam>:F:\dbmap\db_file" staan. Nu blijkt dat je de serveradres apart op moet geven.
Pagina: 1