Toon posts:

norton anti-virus bezig met scannen bericht 1 van 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje krijgt aan een stuk door een pop-up van norton anti virus dat er een uitgaand bericht 1 van 1 gescand wordt en dan echt om de 3 seconden , echter in outlook staan er geen mails in de outbox die nog verzonden moeten.

het bericht dat norton af en toe tussendoor geeft is:

"bericht geweigerd door server en de titel van de mails ik vaak iets in te trend van voicemail , yahoo mail "

hij heeft de nieuwste updates van norton van 16-6-2004.

Weet iemand mischien welk virus dit is en wat er aan te doen valt want de pc is onmetelijk traag erdoor en praktisch onbruikbaar. :(

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Laten we eens beginnen met..
os
laatste windows updates aanwezig vanuit gaande dat os windows is
welke virus definites versie word gebruikt
en ook al eens een online virusscaner gebruikt

en lees ook even de bovenste 4 topics door

Grutte Pier fansels

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:57

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

gebruik je toevallig iets van yahoo mail?

Je kunt in Norton namelijk aangeven (aanvinken) welke emailservices jij wilt laten scannen door Norton (Outlook, msn, yahoo en nog een paar).

Kijk eens in de instellingen en kijk is wat er staat aangevinkt.
Het zou ook nog een bugje kunnen zijn, dus aan en uitvinken wil miss ook nog wel helpen.

edit:
en zoals hierboven al is genoemd, wat is je os, is ie up to date, welke programma's heb je open staan wanneer je deze berichten krijgt. Staat er iets vreemds tussen je opstartprogramma's (msconfig), draaien er vreemde processen?

[ Voor 27% gewijzigd door Pendaco op 18-06-2004 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pendaco schreef op 18 juni 2004 @ 14:21:
gebruik je toevallig iets van yahoo mail?

Je kunt in Norton namelijk aangeven (aanvinken) welke emailservices jij wilt laten scannen door Norton (Outlook, msn, yahoo en nog een paar).

Kijk eens in de instellingen en kijk is wat er staat aangevinkt.
Het zou ook nog een bugje kunnen zijn, dus aan en uitvinken wil miss ook nog wel helpen.

edit:
en zoals hierboven al is genoemd, wat is je os, is ie up to date, welke programma's heb je open staan wanneer je deze berichten krijgt. Staat er iets vreemds tussen je opstartprogramma's (msconfig), draaien er vreemde processen?
Sorry voor de wat ate reply had het vrij druk.
Er draait windows XP PRo op de pc met alle security updates, samen met NAV2003 met virus defitie van 16-6-2004.

Hij begint eigenlijk het moment dat NAV onderin de taakbalk komt bij het opstarten meteen te flippen en zegt aan 1 stuk door checking message 1 of 1 , ik kan de email warning wel uitzetten maar de pc wordt er onmetelijk traag door.
NAV2003 heeft bij een complete systemscan enkel niks kunnen vinden en alle spyware en zooi is er ook al uitgefilter met spybot search&destroy.

En er wordt geen gebruik gemaakt van yahoo op de pc enkel outlook express en af en toe MSN en die worden al gefilterd

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je Hijackthis eens draaien en de log hier posten? Houd je uiteraard wel aan de richtlijnen zoals in de policy van dit forum beschreven.

Virussen? Scan ze hier!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:57

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik heb nog even op de norton site lopen zoeken of het mogelijk om een bekend probleem gaat, maar er staat niks tussen wat op jouw probleem lijkt.

Ik denk toch dat er miss iets verkeerds staat in je norton virus instellingen, of spyware of iets dergelijks, of een trojan.

idd je hijack log even plaatsen.

En miss verstandig om AntiVir te downloaden (gratis), te updaten en dan te draaien. Ik kan uit zeer recente ervaring melden dat Norton niet op alles scant en sommige trojans gewoon doorlaat. AntiVir heeft hier bij mij nog een aantal trojans weggeplukt die, Norton, ad-aware, spybot enz niet wisten te vinden.

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04
Duidelijk een virus! Uit m'n hoofd gezet sober. Ik heb dit op mijn werk ook eens gezien.
Iets wat ik je kan aanraden is het downloaden en runnen van de removaltools van symatec. Pak hier in iedergeval sober & netsky van.

Software zoals ad-aware of hijack lost dit probleem IMO niet op.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Duidelijk een virus! Uit m'n hoofd gezet sober.
Dat kun je met deze omschrijvingen echt niet zeggen.
Hoewel het wel zou verklaren waarom NAV/Trend hem niet vinden met een on-demand scan..
Ik kan uit zeer recente ervaring melden dat Norton niet op alles scant en sommige trojans gewoon doorlaat. AntiVir heeft hier bij mij nog een aantal trojans weggeplukt die, Norton, ad-aware, spybot enz niet wisten te vinden.
En(bijv)AntiVir vindt alle trojans? I don't think so.
Hoewel AntiVir met(recentere)trojans beter is dan NAV, is het no way near de AVs die écht goede trojandetection hebben.
Pagina: 1