draytek.nl support ervaringen - rechten indien geen support

Pagina: 1
Acties:

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Een tijd geleden heb ik een draytek vigor 2900 gekocht. Deze heeft vanaf het begin kuren gehad (lock-ups) en mails naar support@draytek.nl werder slechts heel beperkt beantwoord, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat mijn problemen in een toekomstige firmware update verholpen zouden worden - men kon mij echter niet vertellen wanneer deze uit zou komen, behalve dat men in taiwan in de 'afrondende fase' was.

Na een week of twee het nog eens aangekeken te hebben heb ik nogmaals naar draytek gemaild, met de melding dat ik geen zin had om te wachten op een firmware update (waarbij ik uiteraard geen enkele garantie heb dat die het probleem daadwerkelijk oplost) terwijl €175 aan router niets staat de doen. Hierin heb ik 4 oplossingen voorgesteld:
1) Geef mij nu een methode om mijn problemen te omzeilen
2) Vervang mijn router door een nieuw exemplaar - als men denkt dat dat de problemen oplost
3) Neem de router terug en crediteer mij het bedrag
4) Vervang de router door een vigor 2600, waarbij ik het verschil zou bijbetalen.

Tot op heden nog geen antwoord.....

Ik heb een tweetal vragen:
1) Hebben jullie wellicht (positieve/negatieve) ervaringen met draytek support
2) Wat zijn mijn rechten als consument? Kan ik eisen dat men mijn router terugneemt, of mag een fabrikant mij laten wachten op een nieuwe firmware?

Vooral deze tweede vraag lijkt mij interessant (hoewel er hierover misschien nog wel meer te vinden is bij goed doorspitten van de GoT --- heb ik op dit onderwerp nog niet heel uitgebreid gedaan....)

[ Voor 8% gewijzigd door reinhrst op 17-06-2004 22:39 ]

Claude

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je het onderstaande al geprobeerd?
0900-DrayTek (0900-3729835)
(€ 0,35 per minuut)
maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Mijn 2200we is een keer omgeruild, ik dacht door Valadis die de support voor Draytek in NL doen. Moest 'm opsturen, en kreeg na +- 1 week een andere.
Loste de problemen echter niet op (wireless hangt bij gebruik 128 bits WEP, voor de rest ok).
Op het forum (zie draytek.nl) post(te?) iemand van draytek, met ongelofelijke domme en botte antwoorden: verpest het een beetje voor Draytek wat mij betreft...