[LINUX+WXP] bootsector verkloot. hoe windows herstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een laptop met windows xp en linux op 1 fysieke disk. nu wilde ik linux verwijderen en windows er enkel op zetten. Dit wilde ik doen door de linux partities te verwijderen en daarna met fixmbr de boel weer te herstellen.

Nu ik vanaf de cd opstart blijkt dat ik het password van de administrator niet meer heb, maar wel die van de user die admin is.

Ik kom nu echter in een GRUB in text mode en kan daar dus helemaal niks.

Wat kan ik hier doen om die windows xp schijf weer te laten starten? Dan kan ik namelijk het admin password aanpassen en de pc weer fixen.

Alle hulp is welkom.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

code:
1
2
root (hd0,0)
chainloader +1

En dan 'boot' ofzo in de GRUB prompt. Dan start XP vanaf de eerste partitie van je eerste HD.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Anders installeer je linux even terug, zet je met grub de bootsector zo dat je default windows boot en fix je vervolgens vanuit windows de bootsector.
Daarna kun je vanuit windows zo je partities wijzigen :)

ieeeepppppp :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

in grub op 'c' drukken voor een command prompt, en dan intikken

code:
1
2
root (hd0,0)
chainloader +1
en dan 'b' (voor boot)

Als je Windows niet op de eerste partitie staat moet je het tweede getal even aanpassen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
die root 0,0 enzo werkte niet maar toen ik chainloader +1 deed en toen boot (b werkte niet) toen kwam windows weer op.

THANKS A LOT !!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 even lezen (hoewel de tips die daar staan al geprobeerd lijken). Voor de rest is het volgens mij wel te vinden op internet hoe je windows toevoegt aan je bootloader, en volgens mij zijn er ook wel opties om zonder administrator wachtwoord van fixmbr te doen.
Kortom, over windows xp en grub is genoeg te vinden volgens mij, en fixmbr'en vanaf een rescue-cd ook wel denk ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.