[PS7/PS CS] Eyedropper tool probleem

Pagina: 1
Acties:

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 18:20
Hallo mensen,

Ik heb een beetje een vaag probleem, die ik ook moeilijk te verwoorden vind. Ik gebruik zelf PS 7 en CS en sinds een tijdje gebeurt er iets vreemds.

Telkens wanneer ik een kleur wil selecteren met set foreground color of set background color in de tools bar, krijg ik een eyedropper. Dit was eerst nog niet zo. Toen kreeg ik een scherm waarin ik makkelijk de kleur kon selecteren met de rgb kleuren enz. erbij. Nu is dit weg. Weet iemand hoe ik dit weer kan toveren?

Ik heb in de search van GOT en help functie van PS al gezocht, maar goed, ik weet ook eigenlijk niet waar ik naar moet zoeken. Ik gebruik Windows XP professional. Alvast bedankt.

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Verwijderd

De eyedropper is er bij mij ook, maar tegelijkertijd de kleurkiezer (het schermpje waar je.....juist ja: de kleur kunt kiezen). Dat ding heet "color picker" in de Engelse versie.

Ik ga er maar vanuit dat je de boel al eens opnieuw hebt geïnstalleerd?

Probeer het dan zoals hier beschreven is: http://forums.devshed.com...77c91&p=427159#post427159
Verwijder of hernoem de preferences file in Documents and Settings\user\Application Data\Adobe\Photoshop\version\Adobe Photoshop (versie)\Settings
Start Photoshop dan opnieuw. Al je settings zijn dan wel verdwenen, dus opnieuw de instellingen maken moet helaas wel.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 22:23 . Reden: typo's ]

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 18:20
Wow, het is een wonder, maar het werkt gewoon! Geweldig, harstikke bedankt. Kan ik eindelijk weer verder. Ben trouwens wel benieuwd wat ik fout heb gedaan, of welke instellingen ik heb veranderd waardoor dit is gebeurd. Maar in iedergeval werkt dit!

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

A-380 schreef op 17 juni 2004 @ 22:39:
Wow, het is een wonder, maar het werkt gewoon! Geweldig, harstikke bedankt. Kan ik eindelijk weer verder. Ben trouwens wel benieuwd wat ik fout heb gedaan, of welke instellingen ik heb veranderd waardoor dit is gebeurd. Maar in iedergeval werkt dit!
Ik denk niet dat je wat fout hebt gedaan. Gebeurd wel meer dat je ineens hele vage problemen krijgt met PhotoShop die door weggooien van de preferences op te lossen zijn. Dat is altijd nog zo geweest met Photoshop eigenlijk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn