Rare strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
ik heb een irritant probleem met mijn videokaart, een Ati Radeon 9800 SE 128mb. zo nu en dan (vooral tijdens spelletjes, maar ook terwijl ik dit type zie ik lichtblauw verschijnen) krijg ik het volgende in het beeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/garbage/foutbeeld.jpg

wat het niet is:
- de monitor (als ik er een andere aanhang krijg ik hetzelfde beeld)
- software (ook als ik reboot, verkloot ie soms het xp logo, nog voordat windows start)

het is dus hardware.. wat is er met die kaart aan de hand? wordt ie te warm? is het geheugen brak??

chaozz.nl | RetroGameCouch

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Videokaart. Welke heb je? Draait de fan nog? Is 'ie overgeclockt?

• Duinkonijn
  • Laatst online: 11-08 18:03

Duinkonijn

Huh?

Geheugen / warmte kan iid voldoende reden voor dit zijn...

heb je voldoende ventilatie rond om de kaart.

geen kabels die voor isolatie zorgen
sdomburg schreef op 17 juni 2004 @ 22:02:
Videokaart. Welke heb je? Draait de fan nog? Is 'ie overgeclockt?
Ati Radeon 9800 SE 128mb ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Duinkonijn op 17-06-2004 22:04 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Het zit ook in je screenshot, dus het is je kaart.
Oorzaken: hitte, timingsproblemen, slecht gefilterde voeding, ongeaarde PC, schade aan componenten door statische ontlading etc.

• chaozz
ik heb een sidepanel fan die op de ATI blaast. de fan van de ATI blaast goed.. en ik heb een dual fan voeding die er recht boven hangt. genoeg airflow lijkt me.

het vreemde is, dat hij het soms dus heel lang goed doet.. en nu dus al een paar keer achter elkaar niet. de afgelopen week ging foutloos.. als er iets stuk is, dan is dat component wel erg inconsisten..?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een ati kaartje van club 3d.

De dvi connector zat gewoon direct op de print gesoldeerd
maar omdat de vga connector met een losse flatcable vanaf de printplaat naar het metalen plaatje zat, pikte die storingssignalen op.. heel weird.. ene keer wel, andere keer niet..

• chaozz
ik heb ook een Club3D.. wat nu? :'(

Verwijderd

Stoorsignalen op je Dsub/DVI hebben geen invloed op je screenshot, wel op de weergave op je monitor....

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

chaozz schreef op 17 juni 2004 @ 22:14:
ik heb ook een Club3D.. wat nu? :'(
* Duinkonijn ook :X zelfde probleem nou dat ik na denk op me werk :X

alleen die is passief gekoeld..

maar niemand gebruikt die pc

euss gaf verschillende oorzaken aan. val je daar ook onder
b.v. niet aarden van pc e.t.c.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• chaozz
zou het lonen om er een grotere koeler van bijvoorbeeld zahlman op te monteren?

ik zal zo nog even naar de bios settings kijken, maar wat is de juiste AGP Aparture size bij een 128mb kaart?

over de aarde:
ik ben geen electro man. ik weet wel dat ik in een oud huisje woon met op mijn pc plek ook ongeaarde wandcontactdozen. kan ik de pc eenvoudig aarden? of moet ik een verlengsnoer naar mijn wasmachine trekken :P

[ Voor 38% gewijzigd door chaozz op 17-06-2004 22:23 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

chaozz schreef op 17 juni 2004 @ 22:21:
zou het lonen om er een grotere koeler van bijvoorbeeld zahlman op te monteren?

ik zal zo nog even naar de bios settings kijken, maar wat is de juiste AGP Aparture size bij een 128mb kaart?

over de aarde:
ik ben geen electro man. ik weet wel dat ik in een oud huisje woon met op mijn pc plek ook ongeaarde wandcontactdozen. kan ik de pc eenvoudig aarden? of moet ik een verlengsnoer naar mijn wasmachine trekken :P
aardedraad trekken. half dagje werk... leuk voor de zondag..

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik heb daar ook last van sinds enkele weken, ik heb er sinds februari dit jaar een club 3d Radeon 128 Pro in zitten.
Als ik mijn pc even weer uit en weer aan zet is het probleem verholpen.
Maar zal wel door die flash naar 9800XT komen en de warmte erbij van de laatste weken.
( dus ik moet niet zeuren denk ik , ff terug flashen en kijken of het weg is)

[ Voor 31% gewijzigd door makkie op 17-06-2004 22:49 ]

• chaozz
het valt me nu op dat de ventilator op de kaart veel herrie maakt en bij het uitzetten een zware brom geeft. is het dan toch gewoon een kwestie van tekort koeling?

het is nu trouwens extremer als anders.. de strepen gaan niet meer weg.

[ Voor 20% gewijzigd door chaozz op 17-06-2004 23:40 ]

Verwijderd

Dit topic zocht ik, ik heb dit ook maar met vele mate erger (zie screenshot)
Heeft iemand al een echte oplossing ? nieuwe video kaart of is er wat aan te doen (kooling) ik heb er nu namelijk een grote staande voor gezet die zorgt dat het beetje normaal beeld blijft maar start is een spel dan is het binnen 20 sec omsingeld met die rare strepen.
en als ik er gooie cooling op laat staan dan kan ik het na een minuut weg vegen met een schermpje en dan is er nix meer te zien :/
Ik heb een videokaart gekregen om te lenen voor een weekje dit ging goed maar is de kans dat het terug komt op een nieuwe videokaart groot ? anders is het weggegooid geld natuurlijk :x

screen: www.crovax.nl/screen.JPG
Pagina: 1