Gratis ntfs recovery tool

Pagina: 1
Acties:

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 17:53
Hello fellows,
ik heb hier een 80 gig schijf met een verotte ntfs partitie, de mft is naar de mallemoer. Nu zijn er talloze tooltjes te vinden op het www, maar de meesten zijn alleen demo's waarmee je dus niet kunt recoveren :(

Dus de grote vraag: bestaat er een GRATIS tooltje om mijn data van die partitie te krijgen?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53
www.google.nl
?
typ dan maar 'getdataback' 'ntfs' in en je hebt wat je zoekt. Toch vraag ik je voor het bestaan van dit forum, en het bestaan van de gehele mensheid, wat meer moeite te doen om dit soort dingen zelf op te zoeken...

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21

Zoefff

❤ 

GetDataBack is absoluut een hele goede tool, en ik zou hem ook zéker aanraden aan de TS, maar hij is niet gratis, en daar vraagt de TS wel om.

Dus voordat je teveel uit de hoogte gaat blazen, is het wellicht verstandig om zelf ook even goed te lezen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• -krekel-
die was ik idd al tegen gekomen, maar die heeft dus ook een license nodig wil je echt recoveren.
even voor je informatie, ik ben al sinds afgelopen weekeinde aan het zoek naar een dergelijk programma. En dus niets kunnen vinden wat dus gratis is....

• Zeus
Dat maakt niet uit, als krekel bijvoorbeeld de GoT search had gebruikt had hij ook 100'en topics gevonden met dezelfde vraag, wat is er mis om dan zo te reageren ?
zie ook:
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart
niet gratis? hmmz... ik kan me niet herrineren een crack geinstalleerd te hebben??

[ Voor 56% gewijzigd door Zeus op 17-06-2004 21:53 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien is NTRecover van Sysinternals iets voor je: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntrecover.shtml

Ik ken deze utility niet, maar Sysinternals heeft verdomd veel verdomd handige tools.

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op 17 juni 2004 @ 21:51:
Misschien is NTRecover van Sysinternals iets voor je: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntrecover.shtml

Ik ken deze utility niet, maar Sysinternals heeft verdomd veel verdomd handige tools.
Helaas, die tool is voor NT. W2K en XP gebruiken een doorontwikkelde variant van NTFS in plaats van de basis-variant van NT. Mogelijk dat het lukt, maar ik heb me twijfels.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mr. Liu schreef op 17 juni 2004 @ 21:56:
[...]

Helaas, die tool is voor NT. W2K en XP gebruiken een doorontwikkelde variant van NTFS in plaats van de basis-variant van NT. Mogelijk dat het lukt, maar ik heb me twijfels.
Oeps, je hebt gelijk, ik heb niet goed doorgelezen.

Maar, niet getreurd, ze hebben ook RemoteRecover: http://www.sysinternals.c...eware/remoterecover.shtml

Deze zou geschikt zijn voor:
Remote Recover is an advanced Windows NT dead-system recovery utility for Windows NT/2000/XP installations.

Virussen? Scan ze hier!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ook weer RO/trial....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik heb ook heel lang gezocht hiernaar, maar ben toch bij GetDataBack terecht gekomen. Maar deze doet zijn werk dan ook wel heel goed. Echt een cra uh... het geld waard, imho. ;)

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• -krekel-
getdataback is echt een pracht progje idd..... als ik die nou eens kon.... eeeeuh.... kopen :+ dan was ik al een stuk verder :) Dat progje van Sysinternals doet helaas ook niet echt wat ik wil...

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Je kan ook gewoon knoppix gebruiken of ntfsdos.. en dan gewoon naar een andere hd kopieren..

• Zeus
offtopic:
zeg krekel, zit jij ook weleens edit: gezien de channelnaam lijkt me dat niet zo handig om hier te noemen /edit? want ik heb je daar volgens mij weleens gezien

[ Voor 35% gewijzigd door Rafe op 18-06-2004 12:24 ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
ik heb stellarphoenix met succes gebruikt (super snel en eazy to use) ik weet alleen niet meer zeker of het gratis was.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• -krekel-
hmmm.... stellarphoenix is dus helaas niet gratis (100 dollar). Maar als het goed is heb ik al wat anders wat wel werkt :) (en niet legaal is :x )

Verwijderd

Jarcol schreef op 18 juni 2004 @ 11:27:
Je kan ook gewoon knoppix gebruiken of ntfsdos.. en dan gewoon naar een andere hd kopieren..
dan moet hij de schijf nog wel kunnen lezen :)

on topic: zo'n licentie is veels te veel gedoe. pak je harde schijf en loop naar de puter-toko bij jou om de hoek, die hebben vast wel een goed recover-progsel op hun testbakken staan. vraag of ze de inhoud van die partitie even op wat dvd's dumpen, en reken een half uurtje loon af :)
naja, als het om alle 80 gigjes gaat, moet je misschien maar ff een prijsje afspreken :)

veel sneller...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 15:25 ]

Verwijderd

misschien is:

http://www.nu2.nu/pebuilder/

wat voor je. Maak je op basis van een windows installatie cd een boottable cd maken die ntfs kan lezen/schrijven.

• -krekel-
okido.... ik heb getdataback ook uitgeprobeerd, ondanks dat een trial versie was. Maar die liep na 6 uurtjes ofzo vast, dus daar had ik nog nix aan :| Uiteindelijk via via toch een versie van ontrack easy recovery pro geregeld. en dat werkte wel!! Dus m'n data is nu al 6,3 gb gerecoverd (moet nog tot de 40 gb :))
Pagina: 1